ROFL Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Hvorfor selges dette da det ikke er anbefalt til så små barn? Burde det ikke være advarsel på glasset?
ROFL Skrevet 13. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2010 Fordi at barn under ett år har problemer med å fordøye kumelk proteiner.
engajente Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Men denne er spesialbehandlet og er jo beregnet på barn fra 6mnd. Akkurat det samme som flere av fruktpurebegerne som er med jordbær
ROFL Skrevet 14. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2010 Er du sikker på at den er det? Det står ingenting på glasset om at proteinene i melken er spaltet.
TøffiTrynet☠ Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Jeg har nå i hvertfall alltid brukt den til mine små.. Uten at de har fått vondt i magen eller noe. Så jeg tenker at den er trygg for de små. Ellers ville de vel ikke stått fra 6 mnd på glasset? (Tenker jeg i min naivitet...) Men seriøst: Hvis den hadde vært "farlig", eller at barna ikke hadde tålt den fra 6 mnd, tror du ikke vi ville ha hørt om det for lenge siden?
Rampongi Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 eller feks bruk hipp sin "yoghurt". Det er risstivelse og skummamelkpulver tror jeg.. altså ikke vanlig yoghurt. Piraten min på 7 mnd elsker disse.
ROFL Skrevet 14. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2010 Det var helsestasjonen som sa at dette skulle ikke barna ha. Jeg tør ikke å gi det til mini før jeg vet at det er spesialbehandlet. Men jeg synes jo at det er rart om de selger noe som kan ødelegge fordøyelsen til barna.
CMH Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Den youghurten er varmebehandlet, ergo ikke farlig å gi. Ga mini det da hun var 6 mnd og hun reagerte aldri. Hipp's babyyoughurt med frukt og youhurt var og en hit. Vanlig youghurt derimot skal man drøye med til 10-12 mnd.
Gjest Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Yoghurtene som er fra 6 mnd er basert på mme så de er ikke skadelige.
ROFL Skrevet 14. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2010 http://www.nestlebaby.com/no/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=2&r=138&num=10&pci=8 Her står det yoghurt naturell, og ingenting om at den er spesialbehandlet. Da velger jeg å følge helsesøsters råd.
Gjest Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Nå er jo alle produktene til Nestlè laget etter norske anbefalinger for mat til babyer. Kan du ikke bare skrive mail til Nestlè å høre hvis du ikke tror på oss som sier det da?
ROFL Skrevet 14. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 14. april 2010 Jeg har allerede gjort det. Det er ikke det at jeg ikke tror på dere, men jeg skulle gjerne hatt en link til fakta el. Ikke at det er spesielt viktig for meg å gi dette til ungen heller, men jeg er nysgjerrig og må til bunns i det.
ROFL Skrevet 17. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 17. april 2010 Her er svaret jeg fikk fra nestle. Takk for mail. Vi følger Statens råd for ernæring sine anbefalinger når vi gir veiledning og når vi lager barnemat og drikke. Mot slutten av barnets første leveår, dvs fra 10 måneders alder kan en starte med litt Yoghurt og syrnet melk, helst sammen med kornvarer, eller som dessert. Yoghurt inneholder lite jern, og kan inneholde en god del sukker og bør vanligvis ikke utgjøre et måltid i seg selv. Anbefalingene om å unngå kumelk i barnemat de første 10 måneder og som drikke til spedbarn de første 12 måneder er gitt med bakgrunn i at kumelk inneholder lite jern og kan fortrenge mer jernholdige matvarer fra kostholdet. Anbefalingene har ingenting med allergi å gjøre. Pære/Banan med yoghurt og Mangopure med yoghurt er fruktpuréer tilsatt frukt og yoghurt naturell (20 %). Produktene er konservert ved varmebehandling, hvilket betyr redusert allergener, og tilsatt vitamin C som motvirker hemmende faktorer på jernabsorpsjon fra annen næring under måltidet. Yoghurtprodukt er tilpasset spedbarn fra 6 og 8 mdr. Det om at yoghurt ikke er anbefalt for at det hindrer jernopptak er jo bare delvis sant. Kumelksproteiner er heller ikke bra for tarmen til så små barn, da de kan ha vansker med å ta det opp. MEN det kan være at varmebehandlingen ødelegger proteinet. Det skal jeg høre med en bekjent (som har peiling på slikt) om.
Gjest Skrevet 17. april 2010 #16 Skrevet 17. april 2010 Takk for at du postet det. Det jeg har fått beskjed om stemte altså ikke, ang mme. Men siden den er varmebehandlet er det jo greit. Mao ikke skummelt å gi små mager:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå