Gå til innhold

Rett på flaske med barn nr.2...?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble mamma for første gang for ca. 6 mnd. siden og har så smått begynt å tenke på barn nr. 2.

Er det noen av dere som rett og slett gikk rett på flaske med nr.2?!

Vi strevde fælt den første tiden for å få orden på amminga, men det gikk altså ikke. Av og til frister det å rett og slett ikke stresse med dette med barn nr.2. Har tenkt til å pumpe litt den første tiden altså...

Det var jo litt sårt i begynnelsen, det å måtte gi opp puppen, men det har jo mange positive sider ved seg også. "Arbeidsfordelingen" blir jo litt jevnere (hehe) mellom mor og far, babyen får veldig god kontakt med pappan pga. flaskematingen, man er litt friere, man vet hvor mye babyen spiser ++.

Lurer litt hva barnepleierne og jordmødrene på sykehuset ville ha sagt hvis jeg insisterte... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På barsel fikk jeg beskjed om at når avgjørelsen var tatt så hadde de ikke lov til å si noe mer. Så da håper jeg de holder seg til det neste gang og..

For jeg tenker som deg. Jeg orker bare ikke risikere å få en ny fødselsdepresjon. Føler at jeg gikk glipp av de første mnd med babyen fordi jeg hadde så dårlig samvittighet og bare gråt. Nå vet jeg bedre, at det går helt fint å gi mme. Men, er redd om jeg prøver og så ikke får det til igjen, med alle hormonene som løper løpsk rett etter fødsel, så vil jeg bryte sammen igjen... Men vet ikke hva jeg kommer til å gjøre.

Skrevet

jeg, gikk vel mer eller mindre rett på flaska, gav den første råmelka. så hun fikk fra meg dt første døgnet så. fant jeg ut av at nei, dette gidder jeg ikke følte meg veldig låst å ukomfetabel så da forlangte jeg en flaske av barnepleieren\jordmoren. sa bare at dette funker ikke å jeg kommer ikke til å gi en dråpe når jeg kommer hjem alikevel, så jeg kan like godt begynne med mme med engang. fikk ikke spm engang om hvorfor. tror det hjelper å være flergangs fødende man har liksom litt mere å slå i bordet med. i barselgruppa mi nå var det kun 3 av totalt 9 stk som ammet ved 2,5 mnd alder å flere av dem sier at med neste så gidder de ikke alt ammestyret å kommer til å begynne rett på flaskemating

Skrevet

Vi måtte begynne med flaske med poden denne gangen pga sykdom og mangel på melk. Med nr.2 vil jeg prøve igjen, men ønsker å bruke begge deler slik at pappan også kan mate. Også ønsker jeg å dele permisjonen annerledes med mannen min neste gang slik at jeg går tidligere ut i jobb neste gang og da ønsker jeg at den lille ikke er avhengig av pupp

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde store problemer med ammingen med første barnet vårt, og hadde bestemt meg for å prøve inderlig med barn nummer to, men bare i to-tre uker, for forrige gang "kastet jeg bort" seks uker med amme-stress og pumping. Det skjærte seg denne gangen også; fikk såre brystvorter rett etter ammestart, blodet rant, fikk gule stafylokokk-bakterier i såret, måtte bruke antibiotika, og endte opp med å pumpe ut morsmelken denne gangen også. Det er nå fem og en halv uke siden det andre barnet vårt ble født, og i går bestemte jeg meg for at nok er nok. Jeg har vurdert å kutte ut tidligere, men har tenkt at det kanskje løser seg snart, noe det aldri gjorde. Jeg er glad for at jeg gjorde et hederlig forsøk, men i etterkant skulle jeg ønske at jeg slengte inn håndklet litt tidligere. Og hvis det blir et barn nummer tre her i huset, så er det faktisk ikke aktuelt å prøve å amme, nå har jeg fått nok... :)

Skrevet

Jeg gikk rett på flaske melk til alle mine tre :))

Ingen har noe med hvorfor.

Og sier du at du vil det på barsel,så får du det.

Og ja det er ikke alltid puppen er best,vet av erfaring at barsel deprsjon kommer av mye press om amming som ikke går.

Kos dere med flaska :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...