Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Min kjære samboer kom hjem kl 15.30, spiste middag og la seg på sofaen. Sovna ca kl 16.30 og sover fremdeles... Altså: Jeg har rydda etter maten, lekt med ungene og gitt dem kveldsmat, lagt dem og lest for dem.. Og i går stakk han ut midt i leggingen og sa "jeg tar leggingen i morgen!" Jeg sier til ham at hvis han skal hvile middag, noe som selvfølgelig er helt i orden siden han har vært på jobb, så har han selv ansvar for å skru på alarmen og stå opp når den ringer. For hvis jeg vekker ham, så er han dritforbanna på meg, og kan finne på å kalle meg det ene og det andre, og det finner jeg meg ikke i. Nesten bedre å bare la ham sove da. Så hva synes dere er Ok når det gjelder middagshvil??
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 20-30 minutter synes jeg er nok,da er man uthvilt nok til å orke resten av dagen/kvelden. forresten synes jeg du også skal ha rett på en middagslur...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 For en idiot av en mann/samboer du har :-s umodne lille dritt! Jeg hadde tenkt til å skrive 30-60 min....men ser at det er altfor lenge. Maks 30 min.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Synes ikke det er ok i det hele tatt når man har barn og jobber selv, uansett om man er kvinne eller mann. Unntaket er dersom man er gravid eller syk. Synes faktisk litt synd i barna dine som ikke får leke med pappaen sin fordi han heller vil sove enn å være med dem, hadde ikke skjedd her i huset i hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 HI her Ja, han er skikkelig umoden...og dette er ikke første gang...det skjer hele tiden. Før vekket jeg ham og han skjelte meg ut. Orker ikke dette lenger. Han ødelegger hele kvelden for meg, og så blir han sint etterpå hvis jeg er litt furten fordi han "har jo sagt unnskyld, og han vare jo BARE trøtt.." Jadda...Jeg er også trøtt, men da holder jeg kjeften igjen hvis alt som kommer ut er dritt... Lager så dårlig stemning. Han sover fremdeles her...hahaha dust... Jeg jeg øver meg på å være alenemor. Tenker faktisk det av og te
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 "Mor vasker opp, far hviler middag" Synes det kan være ok med 30 min til 1 time. Men det kommer an på flere ting, man må jo ha tid til det. Har selv slyet meg 1,5 t i dag. Bolle i ovnen og ingen andre barn, så jeg prøver å sove meg frempå, haha... Synes typen din virker svært så umoden, og trist for barna som ikke får treffe pappan sin fordi han sover til de skal legge seg...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 1/2 t er grensen for middagshvil. For en latsabb!
Sjaman Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Det er ikke greit å hvile middag. hvis man er så slitne etter en dags jobb så er det på tide å begynne å trene synes jeg. enn du da? Gjør det samme en dag du. kom han i forkjøpet og si: skatt jeg legger meg...og så går du og legger deg og lar han overta... Tipper det blir en annen tone da. er det mulig...hvor gammel er fyren? Er det virkelig normalt å hvile etter middagen?
Miss Misantrop Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Jeg tenker at sånt går i perioder og at man bør sørge for at begge får nok hvile. Med nok mener jeg at mannen din bør få sove til han er uthvilt og at han da også må sørge for at du får tilstrekkelig med søvn (ikke gå ut med venner og tulle når kona står begravet i arbeid) Å banne og kalle hverandre navn er totalt uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #12 Skrevet 13. april 2010 Han skal snart overta permisjonen og jeg skal ut i jobb. Jeg vet at når jeg da komme hjem så skal jeg ikke legge meg til å sove. Jeg skal kooooose meg med ungene for alt det er verdt den lille tiden jeg har etter jobb. Det verste er at jeg faktisk er livredd for at han skal sovne ifra barnet... Han sovner når som helst, hvor som helst og har ikke en eneste gang våknet av gråten til barnet.. Alle sier "slapp av, det er annerledes når de må ta seg av dem alene" Jeg håper da virkelig det! Hvis jeg finner ut at han bare en eneste gang har sovnet i fra barnet og ikke våknet før barnet er utmattet av gråt, så blir jeg flyforbanna! Tenker at da klarer jeg meg fint sjøl! aaaarg...Er så leeeeei av ham for tiden............ . . . Godt å få ut litt steam
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 Miss misantrop: Han har sovet i 4 timer nå...burde være uthvilt da?? hehe:) Han har dessuten sovet i hele natt uavbrutt, mens jeg har vært oppe flere ganger for å gå inn til den minste, og barna våknet rett etter at han gikk ut døren i dagmorges. jeg er trøtt, men aldri for trøtt til å være med barna mine... Som sagt, jeg synes det er helt i orden at han hviler middag, Men hvordan kan et voksent menneske ikke bare ta seg i sammen Å STÅ OPP når den forbaska alarmen ringer, gang på gang! DET skjønner jeg ikke... Han kommer til å våkne om en stund å si " oiiisann..uffda...har visst sovet litt lenge jeg" Det verste er at jeg ikke er sint heller...Er bare veldig oppgitt over hele den sløve mannen... Så alle dere damer der ute så har mannfolk som virkelig engasjerer seg i familien sin; husk å vis ham at dere setter pris på det! Dere er skikkelig heldige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå