Gå til innhold

Leggetid fo 1.klassinger?

nure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er 5-åringen (som er skolegutt fra august) i seng kl.20. Da er han passe sliten - og sovner greit. Dessuten er han blid og fornøyd ved 7-tiden morgenen etterpå :-) Jeg har også en 11-åring, og han skal gå på badet ved 21-tiden - men sovner som regel ikke før mellom 21:30-22:00.

vår datter blir 7 år i august.. snart ferdig med 1.klasse..

vi starter med kvelds stell ca 19..(kveldsmat, puss av tenner og litt lesing). så hun er vel i seng ca 1930.. noen ganger rett etter barne tv og, hvis hun er veldig trøtt og sliten..

hun trenger mye søvn, og blir stortsett vekt mellom 0630-07... for å bli levert på sfo mellom 07-0730... hun sovner alltid etter par min til 10 min.. så tydelig at hun er trøtt og sliten..

nå som det har vært så fint vær siste uka og mye sol. så har hun fått lov til å være ute sammen med venner til ca 19... men da er det rett på kvelds stellet når hun kommer inn...noe hun syns er greit.. da er hun sliten og trøtt og veldig klar for senga.

syns ikke dere sender tidlig i seng, det må dere nesten se ann på hva deres barn trenger av søvn osv...

mulig noen syns vi sender hu tidlig i seng, men vår datter trenger mye søvn, og blir jo vekt tidlig hver morgen og..

veit det er fler i klassen hennes som ikke legger seg før 21... og det syns ejg er sent.. men det er opp til foreldrene, syns jeg.

Annonse

Har ei datter på 7 år, går i 1. klasse og ei på 9 år som går i 4. klasse. Vi legger begge to kl.8. da er de stortsett trøtte nok begge to.

De blir vekket kl.6. om morgenen, slik at de rekker å ordne seg og spise frokost før drosja kommer ca. 7.40.

De trenger likemye med søvn når de er litt større også, så vi vil ikke ha noe forskjell på leggetiden før 6.-7. klasse.

Men det finnes ingen fasit på dette, man må se ann hvert enkelt barn, og deretter prøve seg litt fram.

Ungene våre har legging kl.8. også på helg, hvis de ikke har overnattings gjester, da blir det som regel kl. 9.

Men de er oppe i 6.-7. tida på helg også, uten at vi vekker dem.

Vi begynner kveldstellet på 5 og 9 åringen ca 19.00. Ofte en halv time senere på størstemann pga fotballtreningene. Vi leser/synger 15- 20 min for hver, så minstejenta sovner vel i 19.30 tia, mens eldstemann sovner først i 20.30 tia. Han får høre litt på musikk/lydbok etter at vi har lest for han.

Blir fort litt senere på helg ja, men senest kl 21.00

Barn/ungdom trenger mye søvn. Så et skjema over når barn bør legge seg engang, og etter det skjemaet legger vi barna våre faktisk litt seint.

Vi står opp kl 07.00 til vanlig:)

Naboungene her er fortsatt ute når våre sover søtt.

• 2 uker senere...

7.åringen vår legger seg ca.19.30. Sovner vanligvis senest 20.00. Om det blir noe seinere enn dette blir hun meget trøtt og morgengretten når klokka ringer:/ Hun står opp kl.7 når hun skal på skolen. Samme leggetid i helgene, da sover hun gjerne til 08.00-09.00 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...