Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Hvor langt er dere på vei? Hva sa dere til legen? Har dere ødemer? Svangerskapsforgiftning? Bekkenløsning? Andre plager?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 37uker, så går ut i perm nå da.. Ble sykemeldt 100% i uke 7, pga hypermesis. Er ikke lett å jobbe når man kaster opp bare man tenker på mat, og ikke får i seg noe næring. Etter uke 25 ble jeg aktiv sykemeldt for da hadde utrolig nok kvalmen roet seg en god del. Jeg sa det som det var til legen, at jeg kastet opp mange ganger om dagen, og var konstant kvalm. Vekten raste nedover, så var ikke så vanskelig å se.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Jeg er sykemeldt for bekkenløsning, 100 %. Er i uke 29. Jeg sa til legen at det gjør vondt å sitte, gå og stå.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 uke 25. Sa ingenting til legen. Risikosvangerskap pga aktiv Crohn`s + EDS. Har vært sykemeldt siden jeg var 10 uker på vei og blir det til jeg går ut i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg er i uke 30. Nysgjerrig på denne tråden fordi jeg så gjerne skulle hatt en gradert sykemelding selv. Gruer meg til å gå til legen og tør ikke en gang å ringe. Er svimmel og uvel. Føler meg tung, trøtt og vond i kroppen. Sover svært dårlig på nettene. Problemet er at jeg sier til alle at alt er helt topp, alternativet er at jeg begynner å grine og ikke greier å gjøre rede for meg...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 19.26. Kjære deg. Ring til legen eller snakk med jordmor så kan hun ringe legen for deg. Jeg ble sykmeldt 50 % i uke 30 (32?) for noe av det samme + at jeg hadde bekkenløsning. Jobbet 50 % til jeg gikk ut i permisjon. Det gjorde dagene mye lettere for meg. Det er lov å ikke ha det 100 % mot slutten av sv.skapet. Tillat deg det - og ta vare på kroppen siste tiden. Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Tusen takk.Jeg får se hvordan det går mot slutten av uken. hilsen 19:26
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Mistenker deg for å ha hatt en lignende tråd tidligere 19:26! Pell deg til legen!! Du blir som regel ikke bedre jo lenger ut i sv skapet du kommer. Du er jo helt ferdig! Tenke på bollen i magen!!! Selv er jeg sm. 60% og vært det siden ca uke 22. pga stressutløst høyt blodtrykk. Jobber tilpasset. Hadde jeg knipsa med fingrene hadde jeg fått 100% tvert, måtte overbevise legen lenge om at jeg greide arb.40%. OG strengt tatt høres det ut som du har det verre enn meg. Så ikke mer babbel, gjør om til handling!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Mistenker deg for å ha hatt en lignende tråd tidligere 19:26! Pell deg til legen!! Du blir som regel ikke bedre jo lenger ut i sv skapet du kommer. Du er jo helt ferdig! Tenke på bollen i magen!!! Selv er jeg sm. 60% og vært det siden ca uke 22. pga stressutløst høyt blodtrykk. Jobber tilpasset. Hadde jeg knipsa med fingrene hadde jeg fått 100% tvert, måtte overbevise legen lenge om at jeg greide arb.40%. OG strengt tatt høres det ut som du har det verre enn meg. Så ikke mer babbel, gjør om til handling!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 He he. 19:26 her igjen. Jeg tror jeg vet hvilken tråd du sikter til. Så en i går som jeg tenkte at det kunne ha vært jeg som hadde skrevet, men det var altså ikke det. Skal pelle meg til legen. Takk for spark. : ) Hva jobber du med siden det kan tilpasses?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Uke 14, fare for for tidlig fødsel. Pluss begynnende bekkenløsning. Oh the joys of pregnancy!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #12 Skrevet 13. april 2010 Hva er det som trigger fare for tidlig fødsel hos deg?
Voilà Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 Og jeg er sykemeldt pga noe som ikke har med graviditet å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #14 Skrevet 13. april 2010 Jobber i (G)NAV.. Men de BURDE jo strengt tatt greie å tilpasse, da! Hahah Det vi har gjort er å luke ut stressfaktorene. Jeg har ikke brukere og saksbehandlingsansvar, tar ikke imot telefoner osv. Jeg skal arkivere, drive opplæring og bistå de andre. Fatte vedtak og koble tiltak osv. Fungerer veldig greit, men stiller krav om at jeg selv er flink å sette grenser. Tror det er mye opp til arb. giver, men at man kan tilrettelegge det meste bare arb giver vil. Greit å få gå på jobb selv om man ikke er tipp topp Men du får stikke til legen! Du skal ikke ha det slik, tenke på bollen i magen
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #15 Skrevet 13. april 2010 MASSE kynnere, Det er ingenting som hjelper, og det er visst for tidlig å gi meg noe så det blir færre kynnere. Skal til legen igjen i morgen å høre hva de sier da.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #16 Skrevet 13. april 2010 Jeg jobber med offentlig forvaltning selv. Hos oss er det derimot tilnærmet umulig å luke ut stressfaktorene. Ikke vil jeg gå hjemme 100 % heller, tror jeg hadde gått på veggen av mangel på sosial kontakt. Ai ai. Får ringe legen i morgen og høre hva som er mulig. Jeg trenger tid til å hente meg inn. Sånn som ting er nå har jeg det ikke veldig godt nei... Får tenke på lille bolle og glemme jobben for en liten stund.
sprellemor Skrevet 13. april 2010 #17 Skrevet 13. april 2010 Sykemeldt pga kraftige, vonde og langvarige kynnere i uke 27. Er i uke 29 nå og sykemedt ut april (skal til legen igjen rett før sykemeldingen går ut). Underliggende årsak er utslitt. Jobbet 80 % feb og mars, skulle gått ned, men orket ikke ta kampen på jobb. Så da kræsjet jeg i stedet, og er 100 % sykemeldt. Har foreløpig ikke begynt å savne sosial kontakt, for er bare utslitt. Min erfaring: gå til legen, bli sykemeldt (forklar hvordan du har det, og så kommer de med forslag, ev. kan man si at jeg har tenkt litt på om jeg burde gå ned litt i stilling, for jeg har det sånn og sånn - det gjorde jeg, men skulle altså tatt imot tilbudet om 40 % sm i stedet for å tøffe meg og bare ta 20 %). Det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå