Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vikar i en barnehage, og har vært det siden novmeber. Har jobbet mer eller mindre 100 %, men ikke fast.

I de siste 3 mnd har jeg vært sykmeldt 60 %, altså bare jobbet 2 dager i uka.

Jeg går ut i permisjon 18 mai, men har bare jobbing i barnehagen ut april-mnd! Da har de ikke mer jobbing til mer i den barnehagen. derfor lurer jeg litt på hvordan i all verden jeg skal få penger i mai å leve for? Da blir det jo over 2 uker uten lønn..? Kan alltids sykemelde meg 100 & ( begynner å bli tungt å jobbe nå..), men hva tror dere arb.giveren min sier da, når jeg kommer med en ny sykemelding i slutten av april, der det står at jeg skal sykemeldes 100 % fremover, når jeg uansett ikke har fått noe mer jobbing enn ut april? Har jeg virkelig krav på full lønn da?:/

Hilsen frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er så syk at du ikke kan jobbe så vil du jo kunne få en 100% sykemelding. Men det er opp til legen din å avgjøre. Du får ikke sykepenger fordi du ikke har noe å leve hvis du ikke er syk.

Når det gjelder grunnlaget du evt får på sykepenger kommer det faktisk an på når i november du startet arbeidsforholdet, altså om du har en kontrakt med 6 mnd eller mer. Er kontrakten på under 6 mnd vil du fra den dagen du skulle sluttet å jobbe få endret grunnlaget ditt til dagpengegrunnlag. Har du en kontrakt på 6 mnd eller mer beholder du grunnlaget du har på sykepenger nå og få en 100% utbetaling av dette. I dag får du jo 60% av grunnlaget ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...