lykkelig-mamma:-) Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Full puppenekt her idag...ammet henne i dag morres så var d full stopp...hyler når jeg prøver og legge henne til bryste...Noen som har opplevd dette? og at d gikk over? Blir jo så bekymret siden hun nekter flaska også :-(
lykkeligmor til to<3 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Hadde samme problem fra onsdag formiddag til fredags morgen, lillegutt nektet plent å ta puppen!! Og han er bare 6 uker gammel... Fikk lurt han til å ta puppen ved å først få han til å sutte på pekefingeren min, og byttet ut den med puppen. Men det gikk helt plutselig over av seg selv, aner ikke hvorfor og hva som forårsaket det. Spurte helsesøster idag, hun hadde heller ingen aning. Vet det er kjempetøft når det står på, ikke noen god følelse. Ikke gi opp!!! Plutselig ordner det seg:O) stoooooor klem:O)
knerten09+ knerteline11 Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Vi hadde samme problem. Det viste seg å være en låsning i nakken, sånn at det gjorde vondt for han når jeg la han til. Her var det spesielt den ene siden som var problemet. Det hele løste seg med et par turer til manuellterapaut. Dette var når knerten var rundt 6 uker gammel Kan jo være noe som går over også. Men om det ikke går over er det verd å ta en tur til manuellterapaut, kiropraktor el. Du sier ikke noe om hvor gammel babyen er da. Vi hadde litt puppe/flaskenekt når knerten var rundt 4 mnd. Leste da flere steder at det var ganske vanlig rundt denne alderen. Men det var ingen hyling da, bare at jeg ikke fikk han til å spise så mye en liten periode. Og var best å la han spise når han akkurat hadde våknet.
lykkelig-mamma:-) Skrevet 13. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2010 Hun er 4mnd nå...så da er d kanskje helt normalt.. spiste en stor porsjon grøt nå..gapte som bare d... men hyler når jeg prøver legge henne ti brystet...
knerten09+ knerteline11 Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Da tipper jeg det er midlertidig puppenekt. Om det var låsning ville du nok oppdaget det tidligere. Det jeg har lest (leste en del rundt forbi når det sto på som verst her) er at de i den alderen blir mer nysgjerrig på hva som skjer rundt en og da ikke har tid til å ligge å drikke av pupp. Ofte går vanlig mat bedre, fordi da har de mulighet til å følge med på andre ting samtidig. I denne perioden, så hadde vi knerten i vippestol om vi gav flaske. Da var han mer villig til å drikke. Og som nevnt så prøvde jeg å gi pupp når han nettop hadde sovet. Håper det bedrer seg for dere. Det er ikke så veldig morsomt når de skriker når man skal legge de til brystet. Det skal jo liksom være kos.
Tigerpote Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Her er det inn på soverommet for å amme! Nå må det være tyst, mørkt og kjølig, og bare oss to, for at amming i det hele tatt skal være mulig. ALT annet er jo så mye, mye mer spennende, til og med gardinene på soverommet som vi så vidt ser i tussmørket er mer spennende enn pupp... Så det er rådet mitt, ta babyen med deg inn på et rom alene, helst skulle vel rommet vært helt nakent her i gården!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå