Rottegift Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Jeg føler at jeg omtrent er den eneste, men det er kanskje bare noe jeg tror? Snuppis virker mett og fornøyd, men hun er VELDIG interessert når jeg spiser.. hehe
Tyren78-09+12 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Jeg fullammet til sønnen min var 6 mnd - ei uke. Da begynte jeg med smaksprøver på grøt. Han har alltid hatt stor apetitt, så grøten gikk ned på høykant. Han hadde lenge "siklet" etter vår mat når vi spiste. Nå er han ikke så interessert i puppen lenger, hvertfall ikke på dagtid. Men ammer en gang iløpet av natta(rundt kl 4) og om morgenen og kvelden + prøver å få til noen turer iløpet av dagen også, men da blir det mest tulling fra hans side da..
Trultetryne Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Morsomt at du kaller babyen Snuppis. Det kaller jeg jenta mi også Hun er 5 mnd om en uke og vi fullammer fortsatt. Vi skal på 5 mnd kontroll neste uke, så da skal jeg høre litt med helsesøsteer hva hun sier om saken.
Elina Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Fullammet til 6 mnd, så nå har jeg begynt som smått med smaksprøver. Skal gi litt risgrøt fra hipp i dag, håper det faller i smak. Er bare på smaksprøve-stadiet ennå
Tigerpote Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Neida, du er ikke alene, men jeg tenker litt sånn som deg selv, det kan virke som om "alle" begynner med fast føde før de fyller 6 mnd. Vi begynte så vidt med litt mat for en uke siden, Vesla blir 6 mnd i slutten av mnd. Planen var å fullamme til hun ble 6 mnd (på dagen), men hun våknet så ofte om natten og vil ikke alltid ha pupp mere, så derfor ble det ca 3 uker før. Men nesten fullamming i 6 mnd da;) Hun sover nå mye bedre om natta.
Gjest Kira06 Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Jeg fullammet til datteren min var akkurat 5 mnd. Da startet jeg med smaksprøver. Grunnen til at jeg begynte før hun var 6 mnd, er fordi pappaen skal være hjemme med henne fra hun er 8 mnd. Og da er det greit at hun er oppe i fulle måltider og vant til fast føde. Ettersom hun ikke tar flaske.
Cornelianelia Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Vi begynte med grøt en uke etter 5. månedersdagen.
Julelita Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Vi fullammer enda. Har prøvd å gi smaksprøve, men magen likte ikke det. Så da får hun bare pupp. Hadde tenkt å venne henne til å spise grøt før vi skal reise på sommerferie. Siden hun ikke tar flaske, tenkte jeg at det var greit å ha et alternativ. Men siden magen reagerte litt på maten, har vi helt sluttet å prøve. Kommer ikke til å begynne å prøve igjen da før etter at vi kommer hjem. Da vil hun være 6 og en halv måned.
Vannmann35 Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Kommer an på hva du mener med fullammer..? Jeg begynte å gi vesla smaksprøver da hun var 4 mnd. - hun var allerede da veldig nysgjerrig på mat og satt og gapte når vi spiste... Men - jeg ammer henne fortsatt ca hver 3 time, natt som dag - i tillegg til at hun spiser 4 små måltider fast føde om dagen... Synes nesten ikke jeg gjør annet enn å amme og mate, og vil kalle det fullamming egentlig... Vesla er 10 mnd nå.
Sistah*G07*J09* Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Her hadde vi tenkt til å fullamme til hun var 6mnd, men når hun begynte å våkne 3-4ganger om natta for å få pupp så begynte vi med å introdusere litt mat. Dette gikk heller dårlig i begynnelsen, snuppa skjønte virkelig ikke at hun skulle svelge og det endte med at hun bare dyttet alt ut med tunga. Men nå etter påsken satte vi for fult i gang 3dager etter hun fylte 5mnd. Prøvde å gi henne noe mat hver dag (fruktpure, gulrotpure og grøt), fikk kanskje i henne noen få skjeer, men meste parten kom ut igjen Men så prøvde pappaen å gi henne middag nå på lørdagen som var, å da plutselig åt hun som en hest Å nå en uke etterpå spiser hun en hel porsjon grøt til frokost og ett helt 4mnd middagsglass til middag Å nå sover hun mye bedre på natta (våken 1gang for pupp). Så mitt råd til deg er at så lenge snuppa er fornøyd med bare pupp, så gi henne det. Å så kan du jo heller la henne få smake litt på din mat når du spiser, bare så hun får smake på litt forskjellige smaker
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Jepp! Min er 5,5 mnd og får bare pupp fortsatt! Har tenkt å fullamme til han blir 6 mnd:) Han har ikke behov for noe fast føde enda, sover fint om natten og er blid og fornøyd:) Men han også er veeeeeldig intressert når jeg spiser:p Vi koser oss masse med ammingen, så nyter det når jeg kan!
morromor Skrevet 15. april 2010 #12 Skrevet 15. april 2010 Fullammer jeg også, 5 1/2 mnd er jenta mi nå, men skal begynne med litt avokado i morra (-:
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 15. april 2010 #13 Skrevet 15. april 2010 jeg fullammet snuppa til hun var litt over 6 mnd.... Følte alle maste på meg om det ikke var på tide å gi barnet grøt... var et veldig press fra svigerforeldre og andre rundt oss, var veldig tungt på slutten da alle maste.... =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå