Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja! Tror det kommer an på navnene og antall stavelser, jeg. Hvis det er likt antall stavelser i navnene, så synes jeg det blir for tungt.

Synes denne er litt tung:

Sofia og Mathea

Men feks Selma og Aurora blir ikke for tungt i mine øyne.

Har selv to barn som har navn med lik endelse. Hos oss var dette et stort dilemma da vi skulle velge navn til minstemann, for jeg synes ikke nødvendigvis det er så fint med navn som rimer på hverandre. Men vi hadde ikke lyst til å velge bort favorittnavnet selv om det hadde samme endelse som storesøsters navn. Jeg synes det er fint om søskennavn klinger bra sammen, men det er viktigere å velge et navn man liker godt enn å finne navn som er perfekt match med søskennavn.

Vet om flere med lik endelse, og synes ikke alltid det klinger så godt, nei:

Emilie og Sofie - er et eksempel på navn jeg synes blir for like.

Er forresten uenig i innlegget over her om at Aurora og Andrea går fint sammen. De navnene har jo så mange like bokstaver at de blir veldig like. Hvis man kaller to søsken Aurora og Andrea, tror jeg det blir mange sammenblandinger.

Annonse

Mine jenter heter Aurora og Andrea...går helt fint:-) Blir det jente nå blir det sannsyneligvis -e ending, gutten vår har det, Men blir det gutt blir det -el ending. Er liksom ikke endingene vi har tenkt på..mer oppkalling og at vi liker navnet. Men alle 4 har A som første bokstav. Tilfeldig i starten, men kan ikke gi oss nå:-)

Dersom ene heter Margaretha og den andre Leonora, så synes jeg i grunnen det ikke har noe å si - navnene er liksom så ulike likevel, og jeg føler ikke argaretha og Leonore blir noe "lettere" likevel. Samme med Mina og Fia, contra Mina og Fie. Svaret på spørsmålet ditt er vel egentlig - nei, det har ikke noe å si... Viktigste er at navnene passer hverandre genremessig - Gerda og Leona blir liksom feil...

Jeg syns det avhenger av navnet her, jeg også. enig med første eksempelet til Vannmann her, men uenig i det andre. syns Mina og Fie er bedre enn Mina og Fia. Jeg liker mange navn som jeg ikke syns passer så godt sammen pga de er for like. Feks Nova, Embla, Vilja, Cora.

Et navnepar jeg syns står utrolig godt sammen er Iris og Ylva. Vet ikke helt hvorfor, men tror det har noe med totalt forskjellig endelse.

Annonse

Jeg har en datter med a-endelse, og venter et barn til. På lista mi er de fleste jentenavnene med a-endelse. Men det kommer nok litt an på navnene egentlig. Generellt er navnene jeg har på lista mi veldig forskjellige fra sin søsters navn, selvom de har samme endelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...