Gå til innhold

Lykkelig, men formen er ikke bra... Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser så mange steder at 2. trimester skal være det beste. For meg er det ikke sånn.. Noen flere der ute?

Jeg er 20 uker på vei nå. Sliter fremdeles med en overveldende trøtthet.. Den var helt og fullt tilstede fram til uke 16 ca, men tok seg en pause. Nå er det tilbake igjen i fullt kjør.. Jeg sover og sover og føler meg uopplagt.

Sliter i tillegg med ligamentsmerter. Det stikker og herjer i magen, drar seg, og kjennes ut som jeg har hold i sida - bare at holdet nå er i nedre del av magen i stedet. Det skal jo ikke være farlig, jordmor har betrygga meg med det, men jeg føler meg veldig handicappa.. Kan nesten ikke bevege meg før det blir galt..

Noen andre som ikke synes 2. trim. er så moro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en del plager selv i 2.trimester. Både bekkensmerter, noe ligamentsmerter samt kynnere i en periode. Kynnerne ble bedre etter jeg lærte meg å ta det litt mer med ro på jobb. Jeg er 24+5 nå. Merker forresten at jeg blir litt hoven i beina nå for tiden også. Det er litt ubehagelig.

Mange kaver med tretthet omtrent gjennom hele svangerskapet, så du skal ikke føle deg unormal pga det. Sov med god samvittighet og pass på å få i deg mye frukt, grønt og bær. Regner også med at jernnivået i blodet ditt blir sjekket jevnlig? Pass på å få i deg nok proteiner også.

Forresten, gratulerer med å ha kommet halvveis i graviditeten :) Håper du får mange fine opplevelser underveis og ikke kaver for mye med diverse plager som kan dukke opp.

Skrevet

Hei du:)

Jeg "feiler" det samme som deg, pluss fortsatt kvalm og har bekkenløsning...har mer eller mindre vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg var gravid...godt å høre at det er flere enn meg som ikke synes 2.trimester er en "dans på roser" ;))

Skrevet

Takk for gode ord til dere begge! Det er godt å vite at man ikke er alene om å ha plager.. Syns liksom alle er så lykkelige og fornøyde i 2. trim... Håper på bedre tider for oss alle om ikke så lenge! Det tar på både krefter og humør å gå sånn å hangle seg gjennom hverdagen.. Og det er jo ikke det at jeg ikke er lykkelig, for det er jeg virkelig! Det er et veldig ønsket barn, dette..

Lykke til videre!

Skrevet

Hei litasGRAVID!

Jeg hadde det på samme måte som deg mht. tretthet fram til uke 20-21. Det var helt forferdelig, orket jo ingenting! Jeg var 50% sykemeldt fra jobben en god stund.

Tror det var i uke 21 at jeg begynte å føle meg litt bedre. Har vært tilbake i full jobb siden da. Er i uke 26 nå. Men jeg stuper fremdeles rett på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb, og blir der gjerne til jeg skal legge meg. Kjedelig tilværelse, men jeg orker i det minste å gå på jobb!

Skrevet

Formen varierer så mye denne gangen.

Tenker på forrige svangerskap, jeg kan ikke huske at jeg var særlig sliten, jeg trente ut i 3. trimester, var ute å gikk turer osv..

Nå har jeg mer enn nok med jobb, husarbeid og 3-åringen min, går små turer innimellom, men har ikke vært på trening siden januar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...