M@msen Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Er det det jeg har fått??? Aldri hatt det før, denne gjør vondt... Det gjør vondt nederst i magen, ned mot urinrøret...kjempe vondt med belastning på magen, og det svir noe sinnsykt når jeg tisser, særlig etterpå... Og det føles ut som jeg er øm der nede... Hjelp!!!! Tenkte jeg skulle levere en prøve på torsdag npr jeg alikevel skal på legekontoret, men vet ikke om jeg orker ¨gå helt til torsdag...auuuuuu!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Lever på legevakta i dag så får du medisin med en gang og slipper de forferdelige smertene. Evt. ta med en urinprøve til legen i dag eller i morgen selv om du ikke har time, de kan analysere den på lab uten mer om og men. Vet hvordan det er, har vært plaget siden jeg var lita jente. Hvis man går med UVI for lenge kan man få nyrebekkenbetennelse. Det har jeg prøvd og det er så sinnsykt vondt atte fy! Lindring: Drikk kjerringrokkte (spør på helsekost) og drikk appelsinjuice/grapefruktjuice før du legger deg om kvelden. For meg hjelper det å sove med varme sokker (!). For all del så må du ikke sitte kaldt eller bli kald på beina. I mine verste perioder kan to minutter på en kald benk gi plager...
engleving Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Jeg kjøpte usukret tranebærsaft i helsekostbutikk i mitt forrige svangerskap, og det funka veldig bra da jeg ikke ville gå på medisiner
Lindma Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Du får kjøpt selvtest på apoteket. Så kan du finne det ut selv om det er det du har. Men ikke bra å gå med det for lenge nei. Drikk masse. Spesielt sure ting.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg har hatt kjempemasse av dette og det er helt forferdelig vondt. ikke vent til torsdagen med det, dra til legen i morra og lever urinprøve og få medisiner med engang. Det tar noen dager før smertene gir seg også så veldig greit å begynne med medisin så fort som mulig. Det kan også utvikle seg til nyebekkenbetennelse så få sjekket det så fort som mulig.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Jeg går på min 2 kur etterhverandre for dette nå. Hatt myye sterke kynnere pga dette. Gynekologen som følger meg opp sier at det i værste fall kan føre til prematur fødsel. Sjeldent man får noe særlig symptomer på uvi i graviditeten og når de først dukker opp har det somregel kommet langt. Ta deg en tur på legevakten du. Husk å ta midstrøm urin og la være å drikke noen timer. God bedring.
M@msen Skrevet 14. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2010 Takker for svar:) Jeg er under behandling... håper det gir seg snart....for detta er vondt... Syntes syndt på de som har dette hyppig!!!
Snøugle Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Jeg har vært plaget med UVI alltid, men har de siste 2 årene tatt tranebær kosttilskudd, og har da ikke hatt noen infeksjoner. Tar også disse tranebærkapslene nå i graviditeten. Jordmor sier det går bra. Kjøpes på helsekost / apotek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå