supersalg Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 kan samboeren min ha pappaperm når min mammaperm har gått ut og jeg ikke har jobb? kan han ha pappaperm hvis jeg ikke har jobb og mottar dagpenger? SETTER STOR PRIS PÅ SVAR, og jeg søker på jobber som bare det som forhåpentligvis slipper vi dette.
Gjest Kira06 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Jeg tror det kommer litt an på om du har opparbeidet deg rett til permisjonspenger. Hadde nok ringt NAV for å sjekke hvis jeg var deg. Hos oss skal mannen min ha pappapermisjon når min permisjon går ut, selv om jeg ikke har noen jobb å gå til. Det var nedkutting pga finanskrisen på jobben min når jeg var gravid, og ble derfor sagt opp. Så jeg driver og leter etter en sommerjobb, slik at jeg kan jobbe de ukene pappaen skal gå hjemme. Men man må jo sende søknad til NAV for pappaperm også, og den fikk vi godkjent ettersom jeg har jobbet før jeg ble gravid og frem til jeg ble sagt opp noen mnd før termin. Så det lureste er nok å ta en telefon til NAV for å høre, hvis ikke tror jeg også det står endel informasjon på nettsiden deres. Kan jo ofte være laaaang ventetid på tlf der:)
kladde Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Ja, han kan ha sine ti uker (eller 6 hvis du fødte før 1. juli). Men skal han ha permisjon ut over det er det et krav at du jobber. JEg er ikke ekspert altså men det er slik jeg har forstått det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå