Gå til innhold

Noen unge mødre/aspirerende mødre mellom 17-20 her?

Carina_92

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg og min kjære prøver å få barn nå og jeg vil gjerne ha kontakt med noen på min alder og noen som kanskje går igjennom det samme som meg, evt hvis du allerede har fått barn, gjerne tips osv!

Jeg vet ikke hvordan vennene mine kommer til å reagere hvis jeg blir gravid så vil gjerne utvide nettverket mitt litt og gjerne da med likesinnede! =D

bare å sende meg mailen deres hvis noen ønsker kontakt! =D

Fortsetter under...

Annonse

Hei hei :)

Det er en maga spennanes tid dere er på vei inn i nå da ja :)

Og blir gravid og foreldre er verdens største gave en kan noen gang få :D

Har dere vært sammen lenge da?

Og hvor lenge er d siden dere bestemte dere for og ville begynne prøving? :)

Her så er jeg selv ei jente på 20 som er i et stabilt forhold me BF til barna :)

Vi venter vår nr.2 har termin 22sept. <3

Har i fra før av en gutt som blir 1år i april nå <3

ja vi gleder oss veldig! =D

vi har vært sammen i over 1 år og har vært forlovet i 1 1/2 mnd! =D

vi har snakket om det en del den siste tiden og vi bestemte oss nå nylig for at vi bare skulle prøve å se hva som skjer! =D

er litt redd for hva foreldre vil si for jeg har ikke så supergodt forhold til min mor, men har heldigvis svigerforeldrene jeg har et mye bedre og stabilt forhold med! men er redd mamma vil fryse meg ut =/

Men bestemte meg for at det jeg ønsker er viktigere enn det hun ønsker!

wow gratulerer! =D høres jo kjempeflott ut! =D da må jeg jo bare gratulere den lille gutten din! =D

håper dere på jente denne gangen eller?

Hei Carina,

Er ikke dette litt for tidlig? Jeg er selv 26 år nå og venter nr 2. Min første fikk jeg når jeg var 24. Da var jeg ferdig med utdanning, hadde jobb, hus og var gift med min kjæreste. Jeg er veldig glad for at jeg ventet med å få barn. Det er sååå mye man går glipp av hvis man får barn så tidlig som du vil. Barn er stort ansvar, både økonomisk og ellers. Du kan ikke legge de vekk når du vil. Jeg tenker at du og kjæresten har det bra i lag og at dere er voldsomt forelsket men tenk deg litt om. Ønsker du ikke å kunne tilby alt til det barnet? Er det ikke litt tidlig å binde seg til en kar og få barn med han? Dette vil bety at dere foralltid må ha kontakten..

jeg håper du ikke finner på å få barn når du er så ung. ser at det er noen her som venter barn nr 3 når de er 20 år. det er galskap!

du må tenke på fremtid, økonomi, livet generelt...

som sagt, barn krever, og det er ikke greit å være enslig mor på trygd!

skaff deg utdannelse og se om forholdet deres holder om par år!

lykke til !

Carina_92

Jeg skal ikke være dømmanes i d hele tatt, er selv ung mor og kunne ikke ville byttet ut livet mitt me noe annet i hele verden :)

Nå har jeg vært sammen min kjøre i snart 4år jeg da, og begge barna var både planlagt og veldig ønsket <3

Men for all del, barn er et STORT ansvar som man ikke kan bare avskrive seg til en hver tid.

Jeg for min del elsker detta ansvaret, men så er vi også veldige heldige som har beste foreldre som er der for oss så snart vi ønsker d.

Og d er jeg evig takknemlig og glad for, selvom vi ikke har benyttet oss av dette ofte, så har vi i hvert fall tilbude der, og d er verdt mye :)

Jeg mener d at når man er så voskene at man skal være klar for og få barn, så må man også huske på d at d er en selv som blir foreldre, at man ikke bare skal "sette bort" barnet til en hver tid, for d er d desverre så alt for mange som gjør merker jeg...

Men d er jo noe man sikkert har litt kontroll på selv og følelser av selv om hvordan kommer til og bli :)

Har du forresten arbeid eller utdannelse? :)

Og har typen din d?

Har dere egent sted der dere bor sammen, eller hvordan er den situasjonen? :)

D me og være ung mor er d fult av fordeler me :)

Men d er også sikkert en del fordeler og vente litt når man trur ting er stabilt, men d er noe man faktisk ALDRI kan være 100% sikker på.

Så noen ganger må man faktisk bare hoppe i d g ta sjansen om man mener d er d rette :D

Og tusen takk for d :)

Hmm. veit egentlig ikke helt hva vi ønsker? :P

Bare d er et friskt barn så er vi evig takknemmlig for d, så får d bli d kjønnet som d blir :) hehe..

Vi skal på UL og 3dager nå, så er mega spent på hvordan ting står til me mini og om d er jente eller gutt :)

Så er d jo bursdag til go gutten vår om 4dager <3

Så utrolig fort tiden går altså, er så fantastisk mye herlig man får oppleve som foreldre :)

Håper i hvert fall dere har tenkt mye gjennom hva ansvaret er i og ha et barn, og vis d er d dere virkelig ønsker og mener dere er klar for så ønsker jeg dere masse lykke til :D

nick_83

Veit du meg hva, jeg ble egentlig bare rett og slett provosert over innlegge ditt her =/

Selv om du ventet til den alderen du ventet me, så betyr d så absolutt ikke at alle andre burde vente til rundt den alderen der..

Og hva slags garrantier har du her i livet for at d skal for evig og alltid bli deg og din kjære??

Egentlig ingen annen garranti enn deres ønske og kjærlighet i at dette skal fungere..

Det er greit nok at jo eldre man er, jo mer erfaringer han man i livet, den kommer man seg jo ikke unna..

Men man er ikke mer garrantert i og få suksess da enn som yngere..

Men jeg er veldig enig i deg, barn er et stort ansvar, og d er mye man burde tenke GRUNNDIG gjennom før man gjennomfører d og få et barn.

Jeg for min del er selv ung mor, og ble d for første gang som 19åring :) (altså var 18når jeg ble gravid)

Jeg kunne aldri vært for uten mitt liv, og d ansvaret jeg har pådratt meg :)

Jeg selv er sammen BF og venter som sagt nr.2 allerede :)

Vi er ikke gift, men forlovet.

Vi eier egent hus, bil, og har inntekt..

Så hvordan kan du si du er mer "garranert" i og skulle klare og komme gjennom dette me BF som f.eks ikke jeg har/hadde i den alderen lurer jeg litt på da?

Og jeg føler ikke jeg har gått glipp av en dritt egentlig, hva mener du man går glipp av da? :)

Annonse

hei Puza90

Jeg har alltid vært mye mer moden enn det alle andre på min alder er! jeg føler at dette er noe som er riktig for oss! =D

Jeg ville aldri "satt bort" barnet mitt, ihvertfall ikke til mine foreldre med tanke på forholdet vi har, så det er jeg ikke bekymret for at vi kunne funnet på å gjøre. vi har snakket om det, jeg og min forloved, og vi er veldig klare på det begge to at det er VI som skal oppdra barnet vårt og ikek våre foreldere selv om man sette jo alltids pris på hjelp og kanskje barnevakt når det trengs. men annet det så er det vi som skal oppdra barnet =P

Svigermor er jo da også barnehage/park-tante så hvis og når vi må sette barnet i barnehage så føler jeg meg trygg på at barnet er trygt med bestemor ihvertfall! =D

Jeg har gått to år på media på VGS nå, så skal jeg ut i læra som fotograf til høsten. så når jeg fyller 20/21 vil jeg være fullt utdannet fotograf med arbeidsplass =D

min type jobber som snekker i firmaet til far, et firma han kommer til å ta over når far trekker seg tilbake fra snekker livet!

vel, foreldrene til min type har en stor eiendom inne i Lommedalen hvor vi har fått lov til å bygge et lite eget hus, vedsiden av deres så vi er i full gang med å gjøre det siste som terrasse og litt sånn, men min type har bod der siden vi bygde det ferdig i høst! =D

Jeg flytter hit til høsten når jeg fyller 18! =D <3

Det skjønner jeg! =D du får holde meg oppdatert på hvordan det går på UL, er kjempe nyskjerrig for dere! =D

Gratulerer med bursdag til gutten din også da! =D

vi har tenkt mye igjennom det og snakket masse fram og tilbake om det. og vi kjenner at en liten en er noe som vil fullføre vår lille familie!

tusen takk =D

hei nick_83

nei jeg føler ikke dette er for tidlig for meg. gratulerer med å vente nr.2!

jeg er ferdig med min utdanning, skal ut i læra som fotograf og har en jobb som venter på meg når jeg er ferdig med lære tia, min kjære jobber som snekker og skal ta over familiefirmaet når far trekker seg tilbake. vi har også 2 biler, hus, god inntekt og er forlovet med planer om å gifte oss så jeg er veldig gla for at vi har bestemt oss for å prøve å få barn. jeg føler at jeg kan gi mitt barn hva enn det måtte trenge. som sagt så er vi forlovet og planer om å gifte oss så er bundet til han uansett så hvorfor ikke få et barn som kan fullføre vår lille familie!?

mener du at enslige mødre ikke er kapable til å ta seg av et barn, gi den det den trenger og ha jobb!?

det er ikke galskap selvom det er noe du ikke valgte å gjøre! det er helt individuelt når man føler at man er klar for å få barn. noen føler det når de er 15/16 andre ikke før de er nesten 30.. det er helt forskjellig og det blit feil å si at noe er galskap fordi man selv ikke har valgt det.

nick_83; Først vil jeg gratulere deg med nummer to i vente ;-) Og så må jeg nesten spørre om du faller inn under kategorien "ung og gravid" ettersom du tross alt er 26 år?

Jeg er enig med deg i at det er et enormt ansvar i å få barn, men noen føler seg tidligere klare enn andre. En på 35 trenger nødvendigvis ikke å føle seg klar til å bli mor, mens en annen på omkring 20 kanskje gjør det. Alle prioriterer ulikt. Dette med utdannelse er fullt mulig å gjennomføre etter at man har fått barn og dette er basert på egne erfaringer. Jeg ble selv mor som 17-åring, fullstendig uplanlagt og kun etter å ha vært i et forhold i 3 måneder. Jeg valgte likevel å beholde og fortsette skolen, noe jeg gjorde med full støtte av barnefar, venner, familie, lærere osv. Da vårt eldstebarn var omkring 2,5 år fødte jeg vårt andre barn. Fra jeg var omkring 5 måneder på vei med nr. 2 påbegynte jeg enda en utdannelse, tok permisjon da barnet ble født og fullførte utdannelsen 8 måneder etter fødsel (ga min perm. til far for å gjøre dette).

I dag er jeg 21 år, blir 22, og er på vei med vårt 3. barn - fullstendig uplanlagt, men høyt ønsket. Til høsten skal jeg kombinere jobb med studier (videreutdanner meg innenfor fagområdet mitt) og dette mens jeg er gravid og med to små barn i alderen 1 til 4 år. Min kjæreste/samboer er i fast jobb, vi har fast bopæl,egen bil osv og vi klarer oss fint! Mye av dette takket være at jeg har bestemt meg for å gjennomføre mine planer, ikke bare pga av mine egne ønsker, men også i hensyn til våre barn. Og sist, men ikke minst har jeg klart dette med mye støtte fra min kjæreste gjennom 5 år.

Alt krever selvdisplin; hva man ønsker å gjøre med livet sitt, utdannelse, jobb osv. Jeg er fullt klar over at det faktisk finnes jenter u/barn og m/barn som ikke har noen planer for livet og som ikke ser like alvorlig på morsrollen som de bør. Jeg er fullstendig enig i at det ikke er greit å påta seg ansvaret for et barn dersom man ikke er skikket til dette og vil informere om at foreldrerollen krever! Men, alle må få ta sine egne valg basert på egne ønsker. Dersom HI føler at hennes liv er tilrettelagt for et barn, må hun jo få lov til å gjennomføre sine planer uten å møte negativit fra alt omkring seg.

Ellers synes jeg innlegget ditt var meget inspirerende og jeg tror mange unge jenter her inne setter pris på dine råd som til syvende og sist er velmenende.

Masse lykke til videre med svangerskap og fødsel!

Heihei jenter :))

Gratulere til dere som har barn/ er på vei med :)

Jeg er 19, blir 20 i desember :)) Vi har nettopp planlagt barn, så vi er i vår 2pp nå :) håper det skjer noe snart:) Gleder oss veldig til testen viser 2 strek :))

PM om dere vil prate :)?? Vil gjerne prate med flere i samme situasjon

Skulle bare mangle ;-) Synes det er altfor mye fokus på hva man går glipp av dersom man får barn tidlig, bl.a dette med utdannelse osv. Dette er jo i praksis ikke tilfellet da det er fullt mulig å gjennomføre det meste av planene og drømmene sine selv om man har ansvar for barn. Selvsagt med måte (eksempelvis fylleturer til syden med venninnegjengen osv).

Du har nok rett i at jeg har det flott ;-) Selv om man er mor betyr ikke det at livet stopper helt opp! Stå på dere gravide jenter både med og uten barn, med rette innstillingen så klarer de fleste dette med glans ;-)

Forøvrig er det bare å sende meg PM dersom noen ønsker kontakt, tips eller råd av en blivende 3-barnsmors ;-)

Hei Carina.

Jeg er født 01.01.91. Bor med min samboer på 24. Han er litt av å på om å få. Men planen er å bli gravid innen 2010 =D

Jeg er så nyskjerrig om det er for tidlig, va andre mener osv. Så derfor er jeg intrisert i å bli kjent med deg :) du hørtes ut som en voksen og intligent jente :)

Blir så sinna på folk som sier det er for tidlig uten å vite hvem og kos jeg er. Det er livssitvasjonen og hvordan man er oppe i hodet som teller :)

[email protected] (lagte mailen som 14 åring) hehe

Hei Line! =D

så koselig å høre at dere også tenker på barn! =D

ja er veldig hyggelig å høre at du vil bli bedre kjent! =D har lagt deg til på mail så venter bare på at du skal godta!;-)

JA, det er jeg veldig helt enig i! man skal selv vurdere om man er gammel nok og om det passer å få barn når man selv velger! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...