Gå til innhold

Når begynte deres barn å krabbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 1 år, drar seg fortsatt bare fremover?

Begynne å bli bekymret :(, andre datteren min krabbet når hun var 8 mnd og gikk da hun var 16 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første krabbet når hun var 8 mnd og gikk da hun var ett. Denne tar livet med ro, er snart 8 mnd og har begynt å dra seg han også. Han kommer nok til å gjøre det, viser ikke tegn til å reise seg eller komme opp på alle 4. Ofte holder de på den teknikken de har funnet når de først kommer seg framover.

Skrevet

Mine har vært 10,5 mnd, 7 mnd, 8 mnd og 7 mnd. Tror gjennomsnittet for å krabbe er 9 mnd og normalen strekker seg fra 5 mnd til 13 mnd, stort spekter med andre ord :-) Har en veldig oppegående og sprek bestefar med et godt hode, han var visst nok 1,5 år før han krabbet og 2 år før han gikk, så det går an det også.

Skrevet

Lille begynte å krabbe da han var nøyaktig 9 mnd. Så han er vel gjennomsnittlig akkurat på det punktet da... Men tidlig ute på andre områder og treig på annet. Så tror nok ikke man skal bekymre seg så veldig. Og noen barn krabber faktisk ikke før etter de har lært å gå..:o)

Skrevet

Jeg har ei som ikke er ivrig på krabbinga. Hun begynte å åle seg da hun var 6 mnd og har jo blitt flink på det. Begynte å reise seg opp da hun var 8 mnd, og nå som hun er 9 mnd går hun noen skritt langs møblene. Fra hun var 8 1/2 mnd har hun krabba kanskje 3 "skritt" om dagen. Men hun stopper fort, legger seg ned og åler i stedet. Nå er hun 9 mnd, og vi får se om hun vil krabbe mer etterhvert.

Skrevet

Det var jo bra å høre :) Hun blir så sur når hun ikke får følgt storesøster når hun løper rundt :) men får vel bare vente.

Skrevet

Jenta mi var veldig tidlig. 6 mnd. Men det er ikke nødvendigvis så veldig bra, jeg kan jo ikke gå fra henne et sekund før hun er borti planter og skuffer så det ble plutselig veldig travelt her i huset!

Skrevet

Mini er 9 mnd og krabber ikke enda. Han kan rulle, han :-) Også prøver han å svømme, men det går heller ikke så bra. He he.. Men det kommer nok, så stresser ikke særlig med det.

Skrevet

Min først begynte vel egentlig ikke å krabbe før han gikk og da var han ca 14mnd...før d bare ålte han seg... er faktisk ikke alle som lærer å krabbe...jeg selv lærte d aldri når jeg var liten, gikk bare rett fra åling til å gå :-) så ingen grunn til bekymring...

Skrevet

Hun krabbet første gang da hun var 9 mnd og 4 dg gammel :-)

Skrevet

Ikke helt spm, men når beg deres å rulle da?Poden her er 6 mnd og ruller ikke,men finner leker 360 grader rundt seg..

Skrevet

5,5 mnd, det var ikke så mye da men hun gikk fremover. Nå er hun 6 mnd nå går det fortere fremover men nå er hun mer interessert i å reise seg opp :( Det er ikke kult. Men morsomt å se på når hun står i krabbestilling men med strake bein, ser ut som hun gjør yoga :)

Skrevet

Hun krabbet skikkelig i dag og er 7,5 mnd.Hun har ålet seg fremover 1 mnd og prøver allerede å reise seg opp.

Skrevet

Eldstemann brabbet en uke eller to før han begynte å gå da han var rett over 11 mnd, men ålte seg fra ca 7 mnd tror jeg. Yngste er 8 mnd og ruller fra rygg til mage, og noen ganger tilbake, kan åle bittelitt men kun hvis han virkelig vil ha tak i noe, ellers fyker han rundt i sirkel når han ligger på magen. Han kan sitte selv da,så noe er han ikke så treg med hehe:-) Deilig med en litt bedagelig type, nyter det til det fulle! Mange som hopper over krabbingen.

Skrevet

Min første krabbet da hun var 6 mnd og gikk da hun var 9 mnd, mens gutten på 8 mnd ikke er i nærheten engang, han sitter uten støtte og ruller fortsatt bare rund på gulvet og drar seg litt fremover. STOR forskjell med andre ord.

Skrevet

Det er først idag at poden har krabbet. Han har tatt noen få steg tidligere også, men idag har det virkelig vært krabbedag. Han ble 10mnd igår og har reist seg i noen måneder og går så lenge han har noe eller noen å holde seg i.

Jeg ville ikke stresset ennå. Alle er forskjellig og noen hopper over krabbingen

Skrevet

Jenta mi begynte å rulle seg bortover gulvet dit hun ville da hun var 6 mnd gammel, og brukte rulling som fremkomstmåte helt til hun begynte å krabbe istedet ved 9 mnd (ålte seg ikke fremover, bare i en ukes tid før hun begynte å krabbe istedet). 11 mnd gammel tok hun sine første skritt alene, og 1 mnd senere gikk hun stødig på egenhånd=)

Skrevet

Talia begynte å åle litt over 6 mnd gammel. Krabbe når hun var 7 mnd, nå er hun 8 og vil ikke bli båret eller noe lengre. Bare ned for å krabbe bort til den første ting hun skal stille seg opp ved. Jenta mi begynner å bli stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...