Gå til innhold

Litt mer åpne for mulige bivirkninger i utlandet.

Anbefalte innlegg

Hentet fra infobrosjyren for MMR:

Several other severe problems have been known to

occur after a child gets MMR vaccine. But this

happens so rarely, experts cannot be sure whether

they are caused by the vaccine or not. These include:

- Deafness

- Long-term seizures, coma, or lowered

consciousness

- Permanent brain damage

Fortsetter under...

...og ditt poeng er? At det finnes mulige bivirkninger ved vaksiner? Det vet man jo fra før, og du synes å antyde at det blir tiet om i Norge. Det er jo slett ikke slik, dersom du sjekker sidene til Folkehelseinstituttet.

Siden du ikke oppgir noen kilde, har jeg googlet det for deg:

http://www.cdc.gov/vaccines/Pubs/vis/downloads/vis-mmr.pdf

Litt lenger oppe enn teksten du siterer står det følgende:

"Getting MMR vaccine is much safer than getting any of these three diseases."

Legg merke til ordene MUCH SAFER.

Vi er uenige om akkurat dette: sannhetsgehalten i ordet MUCH SAFER. Sorry. Denne vaksinen holder vi oss langt unna! Om dere ikke gidder bry dere med varselstrekantene som settes opp verden over angående denne vaksinen, er det selvfølgelig deres egen sak.

Men jeg gidder ikke fremme kilder. Dere er som blinde høns. Om dere ikke vil tro på andre enn FHI er det helt deres egen sak.

EJ09 Lurer på hva som stikker deg? Verden er dessverre litt mer sammensatt enn du tror. Kanskje du finner det ut en dag selv? Men jeg ser godt at du føler deg ganske så truet av at det finnes andre svar enn dine egne. Må trekke inn tegneserier og mobbing for å finne styrken.

Og tenk, Det må være ergerlig å se at våre uvaksinerte barn er forbasket sunne og friske på tross av vår "uvitenhet"?

- du er jammen ikke verst .-)

Du gidder altså ikke fremme kilder for dine påstander og betegner andre som blinde høns. Du skjønner åpenbart ikke hvor mye du motsier deg selv med det.

Du velger altså å tro på påstander om at vaksiner er farlige, mens vitenskaplige forskningsresultater på at alvorlige bivirkningene er mye, MYE sjeldnere enn komplikasjonene ved sykdommene de immuniserer mot er det ikke så farlig med.

Og så blir du forbanna fordi man basert på manglende kilder rett og slett ikke KAN være enig med deg?! Flott diskusjonsteknikk.

Det er fint at dine uvaksinerte barn er friske. Måtte det forbli slik, men jeg aksepterer ikke anekdotiske skildringer som fasit.

Dersom jeg fortalte deg at jeg slo tommelen min med en hammer en gang, og en uke senere var forkjølelsen min borte, ville du trodd på at forkjølelse kan kureres med hammerslag? Nei? Nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...