Gå til innhold

Ull-ammeinnlegg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forsøkte det med begge mine, som jeg fullammet, men det var ikke noe for meg, syns det ble ubehagelig jeg da men hver sin smak;)

Så nå, med 3.mann orker jeg ikke prøve engang, de engangsinnleggene er mer enn god nok:):)Fikk aldri brystbetennelse iallefall...

Jeg har forsøkt tre forskjellige typer ull-innlegg. Var veldig plaget med brystbetennelser ved forrige ammeperiode, så var veldig viktig for meg å holde brystene varme. Jeg erfarte at innleggene fra Janus var best. De er myke og samtidig varme, samt faktisk billigst. De to andre typene (husker dessverre ikke hvilke merker) var "harde" og stikkete, de klødde og var ikke noe gode mot såre brystknopper. Så dyre innlegg fra kvalitetsbutikkene er ikke nødvendigvis best...

Jeg merket aldri egentlig noen forskjell på ull-ammeinnleggene, men det var kanskje mest fordi de var så grundig vasket? Jeg hadde en hel drøss, for jeg syntes de ble så ekle så fort, så de gikk i vasken etter kort tids bruk! Men har aldri brukt dem om sommeren, har fått vinterbarn og stort sett bare brukt dem de første par ukene til ammingen var ordentlig i gang og jeg sluttet å lekke.

Huff, nå kom jeg på da jeg skulle holde et foredrag da minsten var to-tre mnd gammel - for å unngå våte flekker (flaut) fant jeg fram innleggene og stappet i BHen og snakket i vei -- det var ikke før etterpå jeg la merke til at toppen jeg hadde på meg var såpass gjennomskinnelig at jeg hadde en stor, hvit sirkel på hver pupp. Diskret og elegant...

Annonse

Jeg personlig likte ikke ullammeinnlegg, synes de var litt store og knøvlet i forhold til engangsinnlegg.

Så jeg brukte engangsinnlegg, og når jeg skulle ut så la jeg ullinnlegg utenpå engangsinnleggene (dette var på vinterstid da). etter noen uker, så var ikke brystvortene så sensitive at jeg trengte ullinnlegg ute i det hele tatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...