ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Ut ifra foreldrepengeveilederen på nav.no, har jeg födselsperm. 18.06.10 tom 14.07.10, hvis jeg velger 80% dekningsgrad. Hvis jeg da tar ut 5 ukers ferie under permisjonen i år, så vil vel perioden med födselsperm bli forlenget med 5 uker? Kan jeg ta ut ferie for 2011 under permisjonen neste år også, slik at den totale tiden hjemme med den lille blir enda mer forlenget (tilsvarende ferietiden for det året)? Blir det da 10 uker forlenget tid hjemme, hvis jeg tar 5 uker ferie under permisjon i år og 5 uker under permisjon til neste år? Er det noen regler for mange ukers ferie man kan ta ut sammenhengende under permisjon?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 13. april 2010 Mente tom 14.07.11, selvsagt
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Hei! Du kan ta ut kun 4 uker + 1 dag ferie i permisjonstiden. Så dersom du tar ut fire uker på denne siden av året, må du flytte en uke over til neste år. Da vil permisjonsdatoen din være flyttet med fire uker, så da må du vente til etter den nye datoen med de resterende seks ukene... Lettvinte greier.....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2010 takk for svar! Det visste jeg ikke. Kan jeg altså ikke ta mine 5 uker, men bare 4 uker + 1 dag under permen altså? Kan jeg heller ikke ta 4 uker + 1 dag i år under permen og 4 uker + 1 dag neste år under permen? Må jeg ta neste års ferie etter endt permisjon? Hadde håpet vi kunne ha de 10 ukene sammen. Hvordan skal vi da gjöre det for at jeg skal ha lengst mulig sammenhenngende perm? Kan jeg ta 4 uker + 1 dag under permen i år, slik at permen forlenges tilsvarende, og så ta 6 uker etter endt permisjon- og kan pappaen ta fedrekvoten fordelt på disse to periodene også samtidig som jeg har ferie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå