Gå til innhold

Flere som får satt inn egg denna uka 15/16?

Anbefalte innlegg

Var på ul mandag alt såg bra ut,og jeg får satt inn ett egg nå på fredag,er så spent!Dette er første fryseforsøket vårt,holder til i porsgunn.

Jeg har tatt progynova tbl i ca 10 dg før ul,dagen før ul begynte jeg å blø.Jeg sa dette til doktoren å fikk beskjed om at da måtte vi kanskje utstte det en mnd,han sa at av og til kunne hormonkuren kræsje med mine egne hormon!!Jeg ble kjempe skuffa,men etter ul sa han at alt så bra ut,og at vi kunne sette i gang...Så da er det bare å vente på freddan!!!Og håpe på det beste!!Så starter en ny ruge epoke,får vel prøve ¨å holde meg i ro 14 dagers tid:)spent spent...

Fortsetter under...

Hei! Vi ligger helt likt i løypa mustylissi, jeg hadde ul i dag og skal ha innsett på fredag, vårt 2. fryseforsøk. Har 9 embryo som ble fryst ned på dag 1, 3 stk blir tatt opp og da regner de med at 1-2 av 3 klarer seg.

Gleder meg til å ruge igjen, men den beste tiden er nesten nå, før man er i gang og fortsatt er full av håp og optimisme! Har aldri sett en positiv test, så den følelsen kan jeg bare forestille meg. Forhåpentligvis denne gangen, lykke til :-)

Annonse

ja, dette er mitt første forøk, og håper det får full klaff! ;) Har lagt 16 flotte egg på frys i dag, så har en god backup.. :)

Uttaket var ikke noe å grue seg til i det hele tatt. På en smerteskala fra 1-10 vil jeg si det var borti en 3`er...det er ikke verst.

Dette er ditt første også?

Spennende ;)

Nå er jeg kjempe klar for å få satt inn ett egg i morgo.Har selfølgelig begynt å bli redd for at tiningen går til dundas,men slik er vel vi kvinner,tar sorgene på forskudd!!Masse lykke til alle sammen,håper dere oppdaterer om dere har blitt gravide her,og hvordan formen er underveis,er jo litt gøy å følge med på andre også,selv om en blir litt selv opptatt denne tiden:)Lykke til allemann!!

Nå har jeg satt inn 2 egg som klarte opptiningen :-) De var tydeligvis av god kvalitet, men det har legen sagt hver gang uten at jeg har blitt gravid av den grunn, så det tar jeg med en klype salt.

Håper det gikk bra med deg også i dag mustylissi!

Første forsøk her også ja.. håper det sitter på første :) Man kan jo alltids håpe :) Var til Ultralyd i dag, Alt så fint ut heldigvis:) eggløsningssprøyte i morgen og uttak på mandag. D er så spennende at d går ikke ann å beskrive..

Har du fått satt inn igjen i dag eller? Hvordan føler du deg etter uttak? å evt innsett?

Alt gikk bra i dag,og nå er jeg også en ruger igjen,så da er det bare å tenke positive tanker,og håpe på en positiv test om 14 dg eller 11 dg som jeg testa på sist,da jeg ikke klarte å holde meg,blir nok slik nå også:)2 egg ble tint,og begge hadde delt seg i åtte(tror jeg ho sa)fikk også beskjed om at det var gode egg.Fikk spørsmål om vi ville sette inn begge eggene,men min mann syns ett barn i gangen holder så det ble satt tilbake ett egg,jeg for min del syns det var dumt og kaste ett egg,og tenker at vi hadde hatt større sjang for å bli gravid:)Men er nok best å få ett barn i gangen da vi har ett barn på 15 mnd fra før:)Lykke til alle sammen!!!

Dagene etter innsett går igrunnen ganske bra. Litt oppblåst enda, men kan ikke klage. Er nå på rugedag 3, så tidlig å si noe. ;)

Jeg har jo gjort meg tanker om hva vi gjør dersom dette ikke lykkes, og da, hvis vi får lov, vil jeg sette inn 2 egg. Det hadde vært magisk dersom det lykkes med 2! ;)

Men, satser på dette forsøket først og fremst og gjør en innsats ift dette. Hvordan lever dere etter innsetting?

Jeg går en tur hver dag. Har kutta kraftig i inntak av kaffe. Sukker og saltinntak er på et minimum, men på lørdagen har jeg unnet meg litt. Går på Metformin jeg da. Enn dere andre?

klem

Er også på rugedag 3 her går alt bra,tenker på det lille egget hele tiden,og syns jeg kjenner at det fester seg:)Lever akkurat som før,og prøver å aktivisere meg så jeg ikke har fokus på dette hele tiden.Har en sønn på 15 mnd og kjenner at han tar litt fokus vekk fra detteher,så det er bedre nå enn sist gang.Føler meg mer rolig nå enn sist.prøver å ha positive tanker,har hørt at det skal hjelpe:)Lykke til!!!Hva er metformin?

Annonse

Så stilig, jeg har også synes å kjenne at det fester seg ;) så herlig å ha en fra før da, det letter nok presset litt. Er denne også med ivf?

Metformin er blodsukkerregulerende tabletter. De brukes av diabetes 2 pasienter for eksempel. Det er ofte vist en sammenheng mellom PCOS og insulinresistens, som igjen gir lett vektøkning og hormonforstyrrelser. Det er gjort forskning som kan vise at Metformin tabletter kan regulere blodsukkeret og dermed hormonubalanse hos PCOSere og kan gi eggløsning av seg selv. Har en venninne som startet med kun Metformin, ikke EL-tbl da de prøvde, og de klarte det innen 3 måneder etter å ha slitt en stund...!!!

Jeg startet på disse før vi begynte med ivf, men de på ivf-klinikken synes bare det var positivt at jeg tok dem ;)

Hei Jenny84!!!

Ja det hjelper å ha han,ønsker oss veldig ett barn til,men går det ikke så har vi jo han..Ja vi hadde prøverørs i 2008 og ble gravide på første forsøk,nå bruker vi eggene etter dette forsøket,og er nå på rugedag5 på det første fryseforsøket..Jeg har ikke prøvd metformin,men tar prednisolon 10 mg.Dette går jeg på til vanlig da jeg har gikt,men hørte at det bare var positivt for graviditeten,så da blir det å fortsette,gikk på det under hele forrige svangerskap.

Da får vi bare krysse fingrene for graviditet,lykke til!!!

:):)

Hei!

Henger meg på her! Fikk satt inn to fryseegg igår og er derfor på rugedag 1 idag! Dette er mitt andre fryseforsøk, og mine siste egg fra fryseren, så jeg håper inderlig at jeg lykkes denne gangen!

Er spennende å følge hverandre i en slik prosess!

Ja Monica det er veldig spennende,masse lykke til:)

Jeg er i dag på rugedag 6,føler meg selfølgelig gravid!!Syns jeg har alle symtomene som forrige graviditet,har halsbrann og ømme bryst,og en merkelig følelse i magen.Er vel tidlig å få disse symtomene så det er vel helst innbilning eller hormonene som slår meg ett puss!!!prøver å leve som normalt å ikke fokusere på magen,men deter ikke så lett,er liksom det siste en tenker på når en legger seg,og det første en tenker på når en våkner....Men det hører vel med.....Vi får ruge på videre..Lykke til alle sammen !!!For min del er det 8 dg til jeg får mitt etterlengta svar:)Da er det test dag her i huset:)

Så spennende dette er. I dag er det 6 dager igjen til jeg skal ta testen!!! Så nervepirrende. Gleder meg, for jeg tror jeg er gravid, men gruer meg for jeg blir så ufattelig lei meg dersom jeg ikke er det...

Her i gården kjenner jeg på litt småverk i venstre lyske, litt vondt i korsryggen og ømme bryster. Synes de føles litt tyngre også, men vet ikke hva som kan skyldes hormonstøtten jeg tar eller ikke. Noen som kjenner noe lignende??

Er det noe håp tro?

Håper håper håper ;)

Hvordan går det med dere rugere?

Jeg er på dag 6, skulle ønske jeg også hadde ømme bryster, vondt i korsryggen osv, men absolutt ingenting her i gården... Mitt eneste lille håp er at på mine tidligere forsøk har jeg hatt mensmurring fra dag 4-6 som har vart helt frem til negativ test, har gått og kjent etter murring i hele dag, men fortsatt ingenting!

1 uke igjen til test...

Jeg er også på dag 6 og er superoppblåst. Har lagt på meg ca 2 kilo bare den siste uka!! Puppene svulmer og er tunge og ømme. Kjenner noe murringer tidvis, men det har jeg gjort også de gangene jeg har testet negativt. Kan det være progesteronstøtten som har den effekten på meg? Til sammenlikning reagerte jeg likedan før SA'en min i fjor med rask vektøkning, så her krysser jeg fingrene. Ser jo ut som om jeg er 3-4 mnd på vei allerede. Grumf! Vi satser på at det er håp fortsatt, jenter! :-)

Ja jeg gleder meg til å høre mitt eget og deres resultat!!Godt å høre at det er flere som har samme symtom og føler seg gravid,bare vi ikke får negativt resultat og blir skuffet.Men vi må tenke positivt i denne rugeperioden det kan hjelpe oss.Jeg har samme symtomer som Jenny84.Ha en fin helg alle sammen!!!

Nå er det bare 2 dager igjen til testing, og jeg er kjempe spent! Føler vel at symptomene har forsvunnet litt ja. Har litt forstørrede bryster med litt synligere blodårer på, men ømheten er så og si borte. Stikker litt i venstre lyske enda...

Når skal dere andre teste?

Har du ennå samme symptomene mustylissi??

Er på rugedag 10 og symtomene har forvinne litt her også.Innimellom har jeg litt ømme bryst,men ikke hele tiden,har også litt stikkinger og murringer i magen,har også halsbrannTenkte og ta en test på dg 12 (tirsdag) Fordi jeg tror ikke jeg klarer å vente til torsdag,er rimelig spent nå,håper vi alle er gravide,lykke til alle sammen,sender ut masse fruktbarhetsstøv<3<3<3!!

På rugedag 9 her og har samme symptomer som Jenny84, bortsett fra ømheten sitter i høyre side og det har det gjort siden uttak. Har veldig lite murringer og er i ferd med å bli noe pessimistisk innstilt her. I forhold til sist jeg ble gravid, kjente jeg meg utrolig stinn i magen og at den var i veien når jeg syklet. Den følelsen har jeg overhodet ikke fått til nå. Den kom allerede fra dag 5 sist. Har et lite håp om at jeg husker feil. Hehe.

Jeg innrømmer at jeg tok en billigtest i morges og den var seffers blendahvit. Altfor tidlig selvfølgelig. Må nå vente til ny rasjon kommer i posten til uka. Lykke til dere som har testdato for meg. Er det håp for dere, så er det kanskje det for meg også. ;-) Krysser fingrene for dere!

Jeg er også på rugedag 9, og har fortsatt ingen symptomer. Tar det som et godt tegn, har alltid hatt mensmurringer på tidligere forsøk, og det har alltid endt negativt. Har en god magefølelse denne gangen, mest fordi det statistisk sett måå klaffe snart. Dette er 6. og 7. embryo jeg setter inn (fordelt på 4 fersk- og fryseforsøk), "bare" mannen som har dårlig kvalitet så det er ingen grunn til at ikke eggene skal sitte hos meg. Er iallefall glad jeg har hatt mulighet til å sette inn 2 embryo pr forsøk (bortsett fra første), ellers hadde jeg allerede vært på syvende forsøk!

Testdag fredag, kommer ikke til å teste før det. Og prøver å ikke analysere for mye frem til det, men det er jo lettere sagt en gjort :-)

Lykke til alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...