Gå til innhold

Beklager på forhånd ekle detaljer. Noen som vet hva de hvite klumpene i halsen min er???

Anbefalte innlegg

De sitter i kriker og kroker rundt de kjertlene som sitter på begge sider baki halsen. Og de lukter dritt, og får skikkelig dårlig ånde av det:S Har vært hos legen en tur, men han så ikke så nøye på det, bare gav meg beskjed om å gurgle med sånn desinfiserende munnvann. Men det har ikke hjulpet. De sitter ikke fast, og klarer å skvise vekk de jeg kommer til. Men så kommer det tilbake igjen.

Noen som har opplevd lignende? Hva kan jeg gjøre med det?

Fortsetter under...

Halsbetennelse gir hvitt belegg eller hvite prikkeri halsen og på halsmandlene.Det lukter vondt og gir dårlig ånde. Behandles oftest med antibiotika.

Rart at ikke legen nevnete dette.

Hvitt belegg i hals og på tunga kan også være sopp.Dette ¨å også behandles.

Det er mer klumper og "guffe", enn prikker/belegg, som ligger i små hulrom rundt og i mandlene, hvis du skjønner.. Har funnet litt når jeg har googlet nå, og det er visst ikke så uvanlig, men får ikke helt taket på hva det faktisk er, og hvordan man kan bli kvitt det.

Har ganske store mandler, alltid litt hovne, og godt synlig baki halsen. Vet ikke om det er av betydning..? Hadde det gått an å fjerne mandlene pga et slikt problem? Eller er det ikke god nok grunn mon tro? HI

Annonse

Jepp, opplevd akkurat det der!

Hvite klumper satt på mandlene. Jeg pelte dem ut med tannpirkere, og etterhvert ble det store groper i mandlene.

Det luktet skikkelig jævlig av dem!!

Jeg tok mandlene i voksen alder, og er dermed kvitt problemet!

Superdeilig å slippe og tenke på at man lukter dritt når man snakker med andre.

Råder deg til å gjøre det samme.

Det står masse om det på feks lommelegen. De foreslår enten å gurgle corsodyl eller fjerne mandlene. Så det er nok mulig! Høres ut som det er kronisk tonsilitt du har.

Lykke til!

Var det vondt å fjerne mandlene? Leste på doktoronline at det gjerne medførte sterke smerter og 10 dagers sykemelding for voksne..! Syns da det var voldsomt, trodde det var et ganske "harmløst" inngrep jeg.. HI

Sånne klumper har jeg også, tror det er veldig vanlig. Jeg pirker dem bort med neglene, tør ikke stikke tannpirkere langt bak i halsen, hehe:)

Da jeg var gravid fikk jeg på et tidspunkt så mange sånne klumper at jeg våknet om natten og måtte spytte ut en haug av dem. Helt fryktelig. Nå får jeg bare noen avogtil, og etter at jeg har skjønt at jeg kan pirke dem vekk selv, gjør det meg ikke så veldig mye. Tror heller ikke jeg har så fryktelig dårlig ånde pga dem, hehe:)

Ja, det er vondt å fjerne mandlene.

Jeg vil anbefale deg å brenne dem, tror det er bedre.

Jeg hadde smerter i 10 dager, egentlig jevnt over og så var det over (eller jeg fikk infeksjon i dem før det var over, men det er ikke vanlig)

Men jeg var svært plaget med infeksjoner så for meg var det bare en befrielse å bli kvitt det.

Ja, når man fjerner dem i voksen alder gjør det visst ganske vondt.

Jeg hadde vondt i noen få dager etterpå, men angrer ikke et sekund på at jeg fikk dem operert bort. Man går jo på smertestillende også.

Jeg var såpass plaget med mandlene, at det var en STOR befrielse å bli kvitt dem! :-)

Anonym 11:53

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...