milliemor :) Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Har så lyst til å prøve å blande ut en teskje med maisgrøt i mme bare for å se om han blir bedre i magen.. Er det dette som kalles velling? Lillegutt er bare 3mnd men mora mi sier det var normalt å begynne med grøt til 3mnd gamle babyer før, så jeg må bare prøve meg fram. Noen med erfaring?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Jeg startet med velling til min sønn da han var litt over 3 måneder. Han drakk over 1 liter i døgnet, og ofte på natta. Blandet en ss i kveldsflaska på 170 ml. Gikk veldig fint. Da forlangte han bare mat 1 gang iløpet av natta, istedfor 2 og noen ganger 3.
lykkelig-mamma:-) Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Jeg begynte med maisgrøt når jenta mi var rett over 3mnd...var oppe i full porsjon før hun var 4mnd...gikk veldig fint :-)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 med de to elste startet jeg ved 2,5mnds alder fordi de drakk over 1liter mme var vel nesten oppe i 2L. nå har lillemor her tippet over literen å har planer om å begynne med velling\grøt neste uke da er hun 12 uker
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 men hvis han blir mett på melk og ikke drikker mer enn1 liter i døgnet, syns jeg du strengt tatt bør vente! Det er en grunn til at du helst ikke skal gi grøt/velling før 4 mnd, og det er at tarmene er ikke klare for det i det hele tatt. du skal tidsnok få gi fast føde. Så hvis du skal bare gi for å prøve, syns jeg det er dummeste jeg har hørt!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Jeg begynte med mos av avokado og banan som jeg blandet masse mme i da hun var 3 mnd. Begynte ikke med grøt før 6 mnd. Avokado er veldig likt morsmelk, og veldig mildt for magen :-) I mange land i veden er avokadoen det første babyen får spise av fast føe, anbefales!
Isabel 19 Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Jeg begynte med maisgrøt til min datter da hun var 2 1/2 måned gammel. Hun ble aldri ordentlig mett på mme, så jeg gav henne grøt på kvelden, sånn at hun sov litt tyngre på natta. Har gått kjempe fint det
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Hva mener du med å "bli bedre i magen"? Er han plaget med magen ville jeg absolutt IKKE hatt noe annet enn malt i melka. Men om han spiser mye (mer enn en liter daglig) ville jeg kanskje vurdert det. Som det poengteres er det en grunn til at man har gått fra å anbefale grøt fra 3mnd til nå tidligst ved 4mnd...
Studine mevik Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Vi måtte begynne med grøt når poden var 3mnd og 1uke. vi blandet grøten veldig tynn og ga den med skje. det ble ganske fort populært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå