Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Gutten vår er nå 2uker...hvor lenge mellom hver ammerunde har dere? timer? 3-4-5t?Her varierer det veldig,noen ganger spiser han mye og av begge brystene mens andre ganger bare tuller han med å ta brystet litt også slipper han å sånn kan vi holde på leeenge da.bør jeg la det gå eks 4t mellom uansett?
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Han bør få mat når han vil ha, ikke etter klokka. Her er lillebror bare 5dager, så her har vi ikke noe system enda, men regner med at vi om noen uker kan se antydning til et lite system på hvor ofte han vil ha mat.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 13. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2010 Jepp,det er sånn vi driver nå å så....men jeg måtte spørre pga at jeg minnes å huske fra sist at jeg fikk et mønster på det,men husker ikke hvor gamle dem var da;-)Vi får henge litt fra og til i puppen litt til;-)
Gjest Kira06 Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Vi hadde det på helt samme måte som deg i begynnelsen. Som regel gikk det 2-3 timer mellom hver gang hun fikk mat, men noen ganger bare 1,5 eller 4 timer. Varierte veldig, men synes å huske at jeg følte at hun hang fast i puppen:) Jeg ga hun mat akkurat når hun ønsket, og synes kanskje man ikke bør følge klokken før de har blitt litt eldre. Vet at det var vanlig før, men jeg personlig har ikke hatt faste tider til mat før hun ble cirka 5 mnd gammel.
Gjest eelis+kian Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg har aldri hatt faste tider for mat - han får når han er sulten. Nå er han 6 mnd, og har hatt et fast mønster i en måned eller to, men det er han selv som justerer det der, jeg gjør bare det han ber meg om, hehe ;-) Jeg syns ikke noe om å ha faste klokkeslett for mat. Selvjustering er i de aller fleste tilfeller det beste, særlig når de er så små.
Guttemamma x 3 Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Vanlligvis går det 2-3 timer mellom hver gang, men det hender også at han vil ha hver time eller at det kan gå 4 timer uten mat. Lar han styre dette selv. Husk at MM er både mat og drikke. Det hender han bare er litt tørst også.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Lillesnupp er 6 uker gammel, og det varierer veldig fra 2 til 5 timer mellom hver amming. Han får mat når han viser tegn til å være sulten og er villig til å ta brystet, i snitt vil jeg si det blir maks 3 timer imellom. Om natten har han begynt å få en forutsigbar rytme med hver 3. time, men har ikke det på dagtid. Regner med jeg ikke får noe mer system på det før han begynner med fast føde. Var iallfall sånn med første barnet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå