Gå til innhold

Hjemme fra gyn..

Fru Fomle *ønsker seg..*

Anbefalte innlegg

Skrevet

FYTT! Godt å bli tatt på alvor, men guri så skummelt... Skulle egentlig vært på jobb snart, men kjenner jeg må lufte hodet litt her..

Alt var bra, men fikk beskjed at vekt og/eller tette eggledere kunne være en grunn hos meg.. (hadde en klamydiainfeksjon for mange år siden.) SKUMMELT...... Skal jobbe med vekten min.. Tilbake og ta blodprøver i starten av neste mens, hormonprøver.. Røntgen av egglederne. Det sa hun var ubehagelig, og at jeg burde ta smertestillende før jeg drar dit... Noen andre som har tatt det? SKUMMELT.... Etter dette skal jeg ha en ny time...

Dette var SKUMMELT.. Sitter her med tårer i øynene.. Samtidig er det godt å bli tatt på alvor...

Hjertesukk fra meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Happy ツ

Så godt at du er kommet igang med utredningen. Du får ha masse lykke til. Sikkert veldig godt å endelig komme igang .

Har nok ikke hatt rtg av egglederne så skal ikke uttale meg der.

Sender over mange klemmer :)

Skrevet

Hei - så bra at du blir tatt på alvor :)

Ek kollega av meg har tatt røntgen av eggelderne to ganger - det de gjør er at de skyller gjennom egglederne med kontrastvæske. Det gjør fryktelig vondt, så ta gjerne noen sterke smertestillende hvis du har tilgjengelig. Noen ganger kan denne skyllingen åpne en evt tett eggleder. Masse lykke til!

Skrevet

Hei, jeg tok en slik røntgenundersøkelse sist jeg prøvde å bli gravid, og kan signere på at det gjorde vondt ja. Men jeg har også hørt om noen som ikke syntes det var vondt, så veldig individuelt! Og det tar ikke så veldig lang tid, så det går nok helt fint. Kan ikke sammelignes med å føde.. ;-) Mange opplever også å bli gravide like etter denne undersøkelsen, fordi den kan åpne opp egglederne litt (om de ikke er heelt tette da).

Lykke til!

Skrevet

Så flott at du ble tatt på alvor!!

Jeg har muligens mye den samme problemstillingen som deg. Vekten skulle vært mye lavere... Jeg tok røntgen hsg for ca 2,5 år siden, og selv om de ikke kunne se noe på den, har de nok skylt ut litt "grums", muligens var egglederne "klistret sammen" før røntgen. Jeg ble i hvert fall gravid på første forsøk etter dette. Hurra!

Jeg syns ikke røntgen var grusomt. Det var litt ubehagelig, og det var en merkelig pressfølelse. Jeg forsøkte å puste rolig, og det hjalp. Det var også en søt sykepleier der som insisterte på å holde meg i hånden... Hehe... Vel, det skader jo ikke å ta noen smertestillende på forhånd, men prøv å ikke grue deg! Da spenner du deg mindre, og kanskje gjør det faktisk ikke så veldig vondt?!

Uansett, lykke til!!!

(Vi har vært prøvere i 20 mndr etter førstemann ble født, og selvfølgelig håper jeg litt på en ny røntgen, kanskje det kunne "åpnet opp igjen", men gynekologen min sa at det var ikke sikkert jeg fikk noen flere røntgen.... Hm....)

Skrevet

Tuuuuuuuuuuusen takk for varme, ærlige og hjelpsomme svar fra dere alle:) Merker jeg tenker mye på dette, gått på jobb hele dagen med hodet fullt.. MEN, det hjelper å lese at det faktisk kan gjøre så man blir gravid.. Og det hjelper å tenke at det er et skritt nærmere....

Var du på riks'en, Ella78? Håper dere får det til denne gangen også, evt uten røntgen. :)

Tvi tvi allesammen! ..og tvi tvi til meg også.. ;)

Skrevet

Fikk forresten time på rikshospitalet allerede TORSDAG...... Wow.. Her går det unna, gunnar...

Skrekkblandet fryd.........

Skrevet

Wow, så flott at du fikk time så kjapt! Like greit å få det unnagjort!!

Jeg gjorde det på sykehuset i Moss.

Takk for lykkeønskningene! Satser på at det ordner seg for oss alle sammen snart!

Skrevet

Masse lykke til,skal tenke på deg :)

Men apropo vekten? kan vekten ha noe å si på fruktbarheten? hvor går grensen ?jeg er jo ikkje tynn men...

Skrevet

Åh, lykke til på torsdag!! Og skal si det går unna:) Greit at det kommer litt brått på, for da slipper du å grue deg så mye. Jeg fikk også satt igang utredning da jeg var hos gyn for et par uker siden. Begynte med blodprøver, skal ta nye på dag 21. Og ved neste mens skal jeg ta røntgen av egglederne, tror jeg. Var noe om at det måtte tas mellom dag 1 og 10 i syklusen? Forstod ikke helt, men gjør nå som gyn sier:) Lurer på om det er den sammt type røntgen som du skal ta? Håper det ikke gjør så vondt...! Vi har "bare" prøvd i 10 mnd, så litt tidlig med utredning, men gyn sa det var opp til meg om vi skulle begynne nå eller om to mnd... Så tok jeg like godt imot det tilbudet.

Har også begynt med akupunktur denne mnd. Skikkelig avslappende og deilig!! Må innrømme at jeg ikke liker nåler noe særlig, men hva gjør vi vel ikke...?

Lykke til på torsdag! Og du må oppdatere oss på hvordan det går:)

Skrevet

Hei Fru Tutta!

Takk for lykkeønsket :)

Høy vekt kan gi nedsatt fruktbarhet, men det er individuelt. Grensen er vel også individuell. Har du bare et "par kilo" for mye, så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over.

Ønsker deg også lykke til, frue ;)

Skrevet

Her går det unna ja! Ganske overveldende... Men godt å slippe venting! Ventet nok i alle disse pp......... :) Hvis du har fått henvisning, så anbefaler jeg deg å ringe sykehuset. Der får man både time og info :) Mellom dag 7 og dag 13 var det vel de sa til meg. Det er samme type røntgen som jeg skal ta! Da er vi to :) Håper ikke det er altfor vondt jeg også.. Men skal ta smertestillende før, håper det hjelper :)

Høres ut som du har en veldig grei gyn, ikke dårlig å bli tilbudt utredning så tidlig :) Jeg har jo prøvd i 8 mnd lengre enn deg, men uansett er det litt godt å komme i gang med utredning!

Takk så mye for lykkeønsket, sender et tilbake også :)

Skrevet

Tuusen takk! Stor klem tilbake til deg, Carina :))

Skrevet

Så koselig, takk:)

Og takk for tipset, jeg får ringe sykehuset og høre hva de sier. Merker jeg gruer meg litt, men må vel bare gjennom det. Blir jo noe positivt som resultat, forhåpentligvis. Håper jo litt på at jeg skal bli gravid denne mnd, så jeg slipper. Hehe, det håper mannen min også på. For neste mnd skal han ta sædprøver...!

Skrevet

Håpet på det vi også...... Men, men! Min sin tok sædprøve før påske.. Ikke en hyggelig opplevelse, men han overlevde... :)

Prøver å tenke litt forbi "gruinga" og fokusere på hva man kan få etterpå.. Tror det er lurt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...