ma-ho Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Noen som har noen gode tips til hvordan vi skal gjøre det denne gangen, sist hadde jeg 10 måneder og far hadde fri hver fredag i 30 uker! Gikk egentlig fint det da men, nå er jo det 10 uker til far vel?
stripete sjiraff Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Ja, det er 10 uker til far nå. Hvis vi kunne valgt, ville vi foretrukket at faren hadde noen uker hjemme sammenhengende og alene. Kommer mer inn i rutiner og ting da. Men hos oss er faren student, og ikke rett på så mye som en time permisjon:-( Bra jeg har termin midt på sommeren, for da får vi noen uker sammen før skolen begynner, og så har han heldivis en del ferier. Så vi skal nok få det til på et vis vi også.
mandalay Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Syntes også det er viktig at samboer får tid alene med barnet. Vi heller mot å velge 100 % lønn ettersom vi da sparer 10 000 kr mot å velge 80 %. Kommer til å forlenge permisjonen med 9 uker ulønnet permisjon samt 7 uker ferie. Samboer tar ut 10 uker på slutten. Viktig å huske at dersom man blir sykemeldt når man er i ulønnet permisjon, har man ikke krav på sykepenger.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 10 uker er mye, og etter erfaring fra forrige perm skal far denne gangen ta permen gradert. Han syntes det ble for ensformig å være hjemme m jenta hver dag i 6 uker, og ønsker derfor at vi graderer det litt mer denne gangen, og jeg er forsåvidt helt enig. For min egen del skal det også bli litt godt å komme ut i jobb et par dager i uka fra nye babyen er rundt 8 mnd eller deromkring, istedet for å ta hele året i ett strekk- ett år i perm er jo ganske lenge egentlig;) Regner m at vi velger 80 %-løsningen fordi vi ønsker at permen skal strekkes ut lengst mulig- barnehagestart haster ikke!! =)
Puppen og lillemor Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 dere som har peiling på dette med permisjon.. Går det an at jeg er hjemme i ca 40 uker, og så tar bf og jeg 50% hver i noen uker, og så tar bf resten av sin permisjon 50% de siste ukene han har (pluss at ungen da går i barnehage 50%) - hvis vi får dette til å klaffe med barnehagestart osv selvfølgelig.. Men er en slik type inndeling lov??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå