Sol Skippertaksdronning Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 og 19 uker og to dager til termin...hjelpes..kjenner stressnerva begynner å dirre litt her...Har jo ikke handla noe..et par klesplagg bare..men får ta runden når engangsstønaden kommer. Eneste jeg skal handle nytt er jo madrass og kommode. Resten har jeg. Storesøster får ny storjenteseng, så får Spinnvill sprinkelsenga. Men tida går såååå fort framover nå! Lange lyse dager, og masse ute og da forsvinner jo bare dagene
Gjest Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 når kommer engangsstønaden? og hva er den på? 17 uker på vei her, og har kjøpt bare småting... bleier, bleiebøtte, litt klær, tåteflasker og badeprodukter (salver, såper osv) så har jo alle de dyre tingene igjen hehe
Sol Skippertaksdronning Skrevet 13. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2010 Man kan levere søknaden på Nav etter fullgåtte 26 uker, så tar detvel alt fra oen dager til et par uker før den er på konto. Pr dags dato er den vel på 35200 ca.
maria isabell Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 er 21 uker også og her er alt på plass, utenom navn og en ny madrass, nr 3 slik som du:) det som stresser meg er at vi ikke har funnet navn og det kommer vi ikke til å finne før om lenge, kanskje aldri:) venter på engangstønaden her også
Sol Skippertaksdronning Skrevet 13. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2010 Huff navn ja...ikke snakk engang!! Får gutt,og det står så og si bom stille her..
<3Mamma til 3 <3 Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Er det noen spesielle kriterier for å få engangs-stønad?
Sol Skippertaksdronning Skrevet 13. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2010 Kravet for å ha rett på engangsstønad er vel at man ikke har rettpå foreldrepenger, om jeg ikke tar helt feil. Altså, for å ha rett på foreldrepenger må man ha vært i jobb i seks av de siste ti mnd..for å opparbeide seg grunnlag for foreldrepenger. Man kommer nnok best ut av det økonomisk med å ha rett på foreldrepenger, siden de blir utbetalt pr mnd, engangsstønaden bare en gang..men jeg har ikke fatt jobbet etter forrige fødsel, så jeg sender søknaden på engangsstønaden om fem uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå