Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Gutten min er ett år, og jeg ligger skikkelig på etterskudd når det gjelder ytterklær til han. Han skal ikke begynne i barnehage før i august, og har egentlig bare vært ute på trilletur og da ligger han i vognpose. Nå har han jo blitt så stor at han krabber som en gal overalt og går rundt møbler, og står bittelitt uten støtte.. Han ser lengselsfullt ut i hagen og jeg har jo lyst til å gå ut med han, i sandkassa eller bare for å krabbe på plenen.. Jeg har arvet to forskjellige reimadresser, men lurer på om de er for varme nå?.. ellers er jeg så usikker på fottøy.. han går jo ikke, så sko er vel litt tidlig? men han kan jo ikke fly i sokker heller... Hva har dere på deres små som krabber ute om dagen? Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Kan hjelpe om du forteller hvor i landet du bor. Her er det fortsatt kaldt og er meldt snø. Så det er fortsatt ull og varme utedresser som gjelder
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 åh, unnskyld, det tenkte jeg ikke på. Jeg bor på Østlandet. Her er det varme dager for tiden. Nesten ikke snø igjen, og opp mot 15 grader midt på dagen i disse dager. Men det varierer jo endel også. Det er rundt 0 grader når jeg står opp, og er jo kaldere i skyggen enn i sola også.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Her hvor jeg bor er det varmt i solen nå, men kaldt og tørt på bakken. Jenta mi er ett år og går litt, men ustødig. Ute har jeg på henne ullstrømpebukse, myk bukse, ullbody, genser og bommullsjakke, lue og joggesko. Jeg tenker at hun får jo lært seg å gå med sko når hun er ute, ellers kan du jo ta på ham gode sokker hvis det er tørt ute. Reimadress kan du ha på ham med strømpebukse og body under, bare kjenn etter i nakken at han ikke blir for varm:-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Da må du få ordnet det, så han får krabbet ute! :-) Min ene jente krabbet til hun var 2 år og 4 mnd, hun hadde knær som tålte en støyt;) Anbefaler Stonz www.stonz.ca, kjøp noen bløte joggesko, fra H&M feks, det skal ikke være så stive sko før de begynner å gå.. Har du vinterdresser eller er det høstdress? Høstdress kan han godt ha ute, et lag tynt ull og tynn fleece under når det er litt kaldt, eller bare et lag tynt ull og regntøy når det er varmere.. Jeg sydde på skinnlapper på alle buksene til jenta mi, så hun ikke skulle bli så sår på knærne, og på sommeren brukte vi svettebånd til voksne på knærne. Det finnes jo knebeskyttelse til små barn, men jenta vår var så tynn. Sikkert ikke så lenge til gutten din går da, men grei info hvis han blir krabbende til sommeren:)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Ta på strømpebukse, bukse, body og en jakke, evt. med en tynnere genser under. Det spørs litt på Reima-dressesn du har arvet. Vi arvet en Reimadress da poden var 1 år og jeg tok den stolt på...men det viste seg at det var ikke en vårdress, men en vinterdress. Spør du meg er det kjempe liten forskjell på vinter- og vårdressen til Reima. Jeg ville faktisk investert i en Reflex vårdress. Den er helt tynn, uten for. Under den har du strømpebukse og body, evt. med et tynt lag ull under. Jeg bor også på østlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå