Gå til innhold

HVOR MANGEN GRØTMÅLTID KAN JEG GI I LØPET AV EN DAG???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ikke gla i melk...noe som har ført til dårlig vektøkning..begynte med fast føde for 1mnd siden...å hun gaper som bare d...lett jeg får i henne en hel porsjon... gir morgen og kveld... Kan jeg gi henne et grøtmåltid midt på dagen også?f.eks en annen grøttype? hva synes dere? gidder ike spør HS for virker som hun er imot grøt... der er d bare amming som er godt nok..men hva hjelper d når jenta mi ikke vil ha så mye melk..gir jeg kun melk legger hun på seg kanskje 40 gram i uka...jenta mi er 4 1/2mnd

Gjest eelis+kian
Skrevet

Du kan sikkert begynne å introdusere litt middag for henne. Grønnsaker med litt olje i metter godt :-)

Gjest Kira06
Skrevet

Signerer denne fra eelis. Det kan være greit å begynne med f.eks most avokado og banan eller most potet. Poteten kan du etterhvert tilsette gulerot og brokoli. Vi har hele tiden brukt ferdig grønsaksmos på glass (de fra 4 mnd), fordi vesla her ELSKER dem. Hun synes hjemmelagd er så kjedelig i forhold. Sikkert greit for datteren din å få noe annet enn bare grøt, selv om disse små er enkle i matveien.

Skrevet

Tusen takk for svar..da skal jeg forsøke noe av d :-)

Skrevet

Signerer begge. Avokado med banan og grønnsaksmoser med olje gikk ned på høykant her. Nå har hun spist fast føde i snart 3 mnd, og får 1 måltid avokado med banan, 1 med middag (moste grønnsaker + kjøtt m olje) og så 1 med grøt. Jeg synes det er litt greit med variasjon så smaksløkene får testet seg litt. Men dette er selvsagt helt opp til deg hvordan du vil gjøre det. Tror ikke en kan gjøre feil, babyene sier ofte selv ifra når d ikke vil ha :-)

Lykke til da!

Gjest Kira06
Skrevet

Et lite spm til Kirsty!

Hvilken type olje bruker du, og når begynte du å tilsette kjøtt. Har en frøken som elsker stort sett alt av mat...., men på glass. Det jeg lager er visstnok kjedelig. Så kanskje jeg burde "smakssette" maten litt med olje og eventuelt kjøtt. Hun er 7 mnd, men er usikker når man kan begynne med kjøtt. Og hvilken type kjøtt bruker du?

Takker og bukker:)

Skrevet

De glassene fra Nestle inneholder kjøtt, kylling og kalkun fra 6 mnd, så da kan du jo tilsette dette selv også nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...