bolla12 Skrevet 28. april 2010 #101 Skrevet 28. april 2010 Kjære jente_80, må da aldri tro at du "gnir" det inn:) Alle er jo glade for de som får det til:) Lykke til med innsett i morgen.
bolla12 Skrevet 28. april 2010 #102 Skrevet 28. april 2010 Må vel vente til over sommeren...men det er leeenge:( Skal vel uansett gjennom tre sykluser før man får til igjen. Har en Pergo resept her som det frister å bruke...men det er sikkert ikke bra da. Skal ringe sykehuset i morgen for å høre hva som skjer fremover.
jente_80 Skrevet 28. april 2010 #103 Skrevet 28. april 2010 Tusen takk for gode ord og lykkeønskninger
Alid@ Skrevet 28. april 2010 #104 Skrevet 28. april 2010 Tante brun jeg håper mannen din ønsker å adoptere når han bare får fordøyd dette her;) Forstår at du synes det kan bli vanskelig med eggdonasjon, så håper at dere i lag klarer å finne denne rette løsninga for dere;) Virker som du er en sterk og tøff person så dette skal dere klare å finne ut av!!! L8, dette var fryktelig trist,huff og huff:( Er bare så trist og urettferdig at sånne ting skjer og skjønner at dere er fryktelige triste nå. Trøsten er at med ICSI så vil det nokk gå bedre neste gang!! Bare så jævla surt og måtte igjennom en dette for å finne ut av det:( Det kommer til og gå fint neste gang;) Det var mange befruktninger Jente_80, krysser fingrene for at du holder deg frisk til i morgen sånn at du får satt inn egg i morgen!! Gratulerer med overstått egguttak Titinn og Tingeling75, 5 og 12 flotte egg er jo supert;) Krysser fingerene for at det blir mange flotte befruktninger i morgenXXXXXXXXX Selv gikk uttaket bra i dag, skravlet meg nokk en gang igjennom det sa gyn. da vi var ferdige.Hihi. Det gikk veldig greit angående smerter i dag også Det ble 11 egg så det er vi kjempe fornøyd med så langt. Vi måtte la noen eggposer være igjen på venstre side da vi evt måtte stikke igjennom endometriose cysten min for å komme til dem og det er ikke ønskelg. Hadde jo fått ut et fint tall med egg så vi var alle fornøyde med det:) Da er det bare å vente i spenning på å få høre fra kinikken angående befruktningen:) Lykke,lykke til i morgen MK73, håper og trur at du får et flott uttak hos Hausken i morgen,dem er kjempe dyktige;) Måtte det være perfekte egg i alle eggposene dineXXXXXXXXXX
Alid@ Skrevet 29. april 2010 #105 Skrevet 29. april 2010 Da har jeg fått gode resultater i dag, 9 flotte befruktninger var svaret:) Sykepleier Lise sa det så flott ut og at hun hadde en god følelse denne gangen, håper hun har rett:) Vet at det bruker og bli litt frafall under veis nå men håper og trur at det blir innsett av 2 egg i morgen kl 1330. Og da gjenstår den viktigste delen av denne prossessen for min del og det er om det fester seg, det er jo det som er mitt problem... Får jo flotte embryoer, men dem vil jo ikke sitte.. I morgenkommer de "rette embryoene" så da skal det sitteXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Deretter reiser jeg den lange veien hjem og er ikke framme før kl 11 om kvelden, men formen er nu såpass bra så tror det skal gå bare godt:) Håper uttaket har gått bra MK73. Jeg var helt uttslått etter uttaket i går så sov og slumret til kl halv 6 på ettermiddagen i går:) Jeg venter i spenning på om det ble innsett på Jente_80( Jeg trur du har fått det) Og så er jeg spendt på befruktnings resultatet til Titinn og Tingeling75;) Håper det går bra etter forholdene med L8, det er fryktelig tungt og måtte avbryte forsøk, men når du har fått det på avstand så tror jeg dere er klare igjen etter sommeren. Rart hvordan kropp og sinn regagerer på dette fra og aldri ville gjøre dette igjen til og bli overbevist om at du aldri skal gi deg:) Heldigvis kan en vel si ellers hadde det nokk ikke blitt mange ivf/icsi babyer. Har selv fått 4 avbrutte forsøk, men ingen etter uttak, 2 før uttak pga overstimulering og 2 avbrutte fryseforsøk da ingen av eggene overlevde:( Så jeg ønsker deg god bedring nå og sier stå på videre, det kommer til å gå bra!!! Stor klem!
titinn Skrevet 29. april 2010 #106 Skrevet 29. april 2010 Så flott med så mange befruktede egg Alid@. Ser at du har vært gjennom noen runder før og håper virkelig det går din vei nå Fikk telefon idag og da var 2 av 5 egg befrukta. Er glad for det, og håper på innsettt imorgen, men det var den væska i livmoren som kan sette en stopper for det og da fryser de ned egga. Men håper håper den væska forsvinner....... Er mitt første forsøk så kan ikke forvente at det skal gå bra, men håper håper.
bolla12 Skrevet 29. april 2010 #107 Skrevet 29. april 2010 Formen er vel litt bedre, men føler meg fullstendig tom og utslitt. Sliter med nattesøvnen. Kom meg i seng 0230 i natt og oppe igjen 0730. Vært i kontakt med sykehuset i dag, og skal komme til ny samtale neste fredag. Veldig kjedelig at det blir så lenge å vente til neste gang, men håper jeg kan begynne med spray i sommer...sånn at alt er klart til de er ferdige med ferieavviklingen. Håper bare prognosene er litt bedre på icsi... Gratulerer til alle med flotte egg. Håper virkelig det klaffer for dere. Blit helt rørt av all omtanke og medfølelse her inne. Fantastiske mennesker er dere. Tusen takk til alle sammen!! Tvi tvi...sender dere alle en lykkeønskning. Knip igjen;)
TanteTroll Skrevet 29. april 2010 #108 Skrevet 29. april 2010 7 befruktede egg, og innsett i morgen formiddag:-) Dette blir veldig spennende! Det har vært en lang vei hit, og fortsatt mye som skal klaffe før man ser positiv test og til slutt blir mamma! Det er bare å krysse fingrene og håpe på det beste! Lykke til alle sammen, både med ruging, nytt forsøk og eventuell adopsjon! Stor klem
Alid@ Skrevet 29. april 2010 #109 Skrevet 29. april 2010 Det har desverre blitt noen runder med hormonstimuleringer Titinn, dette vil bli det 6 ivf forsøket som ender med innsett,10 stimuleringer totalt så nå håper jeg så inderlig at de 2 eggene jeg får i morgen har lyst til å være der inne veldig leeeeeeenge;) Første forsøket jeg hadde fikk jeg også 5 egg og 2 befruktning. Håper det er gullegg(ene) som du får satt inn i morgen !! Lykke,lykke til i morgen!! Flott med 7 befruktninger Tingeling75:) Ja det har vært en lang vei hit og fremdeles en lang vei og gå men vi er da et stykke på vei i riktig retning;) Lykke til med innsett i morgen og rugetiden framover!!!
Tante Brun Skrevet 29. april 2010 Forfatter #110 Skrevet 29. april 2010 Så morsomt at mange av dere har fått så gode nyheter!! Får håpe denne våren blir et eventyr for dere som ender med lykkelige dager resten av livet ; ) Og L8, du kommer sterker tilbake etter at sol og sommer har klargjørt kroppen, det er jeg helt sikker på! Takk igjen for klemmer <3
jente_80 Skrevet 29. april 2010 #111 Skrevet 29. april 2010 ett egg inn i dag, og hele 9 på frys.! det er helt utrolig... jeg føler meg nesten alt for priviligert. Er selvfølgelig veldig veldig glad, og håper virkelig at det går supert med alle tøffe damer i denne tråden. Ønsker alle masse masse lykke til, uansett hva det måtte være. Håper på det beste for alle sammen. Neste helg reiser vi på kjærlighetstur til en storby i Europa og den dagen vi kommer hjem er det testdag... OG 40-årsdagen for min kjæreste gjennom snart 12 år... Stå på, damer, og håper å følge dere i denne tråden framover, evt. en ny tråd da denne begynner å bli fullskrevet Ha en kjempefin torsdag, girls!
Alid@ Skrevet 29. april 2010 #112 Skrevet 29. april 2010 Kjepme flott jente_80 at det ble innsett i dag og supert med 9 egg på fryseren, her må det jo bare være et gullegg;) Lykke til med rugingen!! Så koselig med storby ferie i lag med din kjære, da kommer rugedagene til å gå litt raskere i allefall;) Trur også vi må starte en ny tråd for denne begynner å bli mektig laaaaaang nu...
MK73 Skrevet 29. april 2010 #113 Skrevet 29. april 2010 Hei, alle sammen! Er sliten nå, så det blir ikke et langt innlegg med kommentarer til dere alle sammen - men jeg har lest alt og føler med dere i opp- og nedturer! Uttaket idag gikk greit. Dessverre ble det litt færre egg enn forventet, men det er plenty mange nok så lenge "gullegget" er der - vi fikk ut 5 egg. Hadde håpet på 7, men for første gang hadde jeg noen tomme eggposer og legen hadde også litt trøbbel med å få ut egget fra et par av de andre. Nå blir det som dere vet skummelt å få telefon imorgen formiddag, vi har hatt variabel befruktning tidligere, så jeg vet ikke helt hva vi kan forvente. Denne gangen ble vi enige om å gå for kun IVF, så vi får se hvordan det slår ut (har tidligere hatt IVF, ICSI og en kombinasjon av de to). Ble et mer ubehagelig uttak denne gangen, selv om vi ventet til medisinene faktisk virket (de slo inn litt sent sist), men det varierer jo litt fra gang til gang. Var vanskelig å komme inn til noen av eggposene, og da blir det jo litt mer vondt. Da rusen og de verste "vondtene" hadde gitt seg brukte vi noen timer til å gjøre ærend, og fikk ordnet masse. Så dro vi direkte til min bror med familie og fikk mamma også til å komme dit, hadde med oss masse gode bakevarer og koste oss med en lang, sen lunsj. Da vi så kom hjem etterpå hadde jeg ikke mer å gå på. To paracet og 4,5 timer i senga senere er jeg i passelig god form og veldig glad for hvilepausen. Nå blir det spennende å møte morgendagen! Forhåpentligvis blir det innsetting lørdag, da har vi fått første timen, kl.9, fordi vi skal kjøre direkte til Oslo for å få med oss stor 40-årfest og overnatting fra venner i den sammenheng. PS. Tok opp spørsmålet om HCG-støtte for noen dager siden og ble enige i dag om at jeg skal ta et par doser med Pregnyl, en på innsettingsdagen og en 5 dager senere. Så får vi se... Lykke til med innsetting og veien videre, dere andre :-)
TanteTroll Skrevet 29. april 2010 #114 Skrevet 29. april 2010 Krysser fingrene for eggene dine og morgendagens telefon, MK73!!! Ha en riktig god natt alle sammen!
Alid@ Skrevet 29. april 2010 #115 Skrevet 29. april 2010 Vel overstått uttak MK73!! 5 egg holder i massevis dersom gullegget er der:) Skjønner godt at du er litt usikker angående befruktings resultatet i morgen dersom det har vært litt forskjellig. Jeg håper og trur det skal gå bra så vi får krysse fingrene alt vi har herXXXXX Det kan ta hardt på disse uttakene, jeg gikk helt i boks etter uttaket selv om det ikke var kjempe smertefullt. Jeg får dobbel dose og siden de virker litt tregt på meg tar jeg dem minst 1 time før. Jeg har eggstokker som ligger litt vanskelig til pga sammenvoksninger etter operasjonene mine så ja det kan være litt vondt ja:/ Må si du er tøff som skal ha folk på overnatting og festeligheter så kort tid etter. Jeg er livredd å planlegge sånne ting, men det er vel fordi jeg ofte blir veldig dårlig etter forsøkene. Har til og med ordnet meg "sykepleier" for helgen i tilfelle jeg skulle bli dårlig i og med at mannen er borte i helga. Jeg har betalt flybillett for at søstera mi skal komme, men det ser jo ut til å være bort kastet for formen er over all forventning...hihi vi skal vel kose oss for det;) Lykke til med den litt "skumle" tlf i morgen, det kommer til å gå bare godt trur og håper jeg!!! Lykke til med innsett i morgen om jeg ikke alt har sagt det Titinn og Tingeling75!!
eka72 prøver igjen Skrevet 30. april 2010 #116 Skrevet 30. april 2010 Så glad!! Blir innsett av mine to små eskimoer i dag.. Gleder meg til å bli ruger igjen..... Lykke til alle tøffe damer!
titinn Skrevet 30. april 2010 #117 Skrevet 30. april 2010 Nedtur idag selv om jeg var forberedt. Var klar for innsett idag selv om jeg visste at den væska i livmoren kunne fortsatt være der. Etter en kort sjekk så var det fortsatt litt væske igjen (3mm), og derfor ville ikke legen sette inn noe egg idag... Det hadde vært bortkasta for egget hadde kommet til og "drukne". Jeg ble veldig lei meg likevel for har brukt så mye energi og var klar for innsett idag! Det positive i alt dette kaoset er at de to befruktede egga fryses, og at jeg skal inn igjen om en måned. Må bare ha en menstruasjon først. Er egentlig tre sykluser som er vanlig men vi fikk komme igjen etter en pga spesiellt tilfelle. Dette styret tar på psykisk og vi er lei oss pga at det ikke ble noe idag, men samtidig må vi være glade for at vi har to fine egg på frys. Da blir jeg borte en stund fra forumet. Lykke til dere andre som jeg har fulgt i denne prosessen.
TanteTroll Skrevet 30. april 2010 #118 Skrevet 30. april 2010 Lykke til videre Titinn! Litt skuffa i dag jeg også. Ser ikke ut til at det blir noen egg på frys. Hadde kun 2-delte egg, ingen 4-delte som er ønskelig. Fikk velge om jeg ville sette inn 1 eller 2 egg, og valgte da 2. Men har ikke noen god følelse i det hele tatt. "Frøken rolig og avslappa" raste ned kjellertrappa et øyeblikk:-( Får bare krysse fingrene og håpe på det beste! Nå lager jeg ny tråd - denne er lang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå