Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så flott med 7 eggposer MK73:) 6 sprøytestikk var mye må jeg si, men vi begynner å bli så dreven i det her så et fra eller til går vel greit for en dag;) Jeg har i utgangspunktet vært litt engstelig for sprøyter, men nå kunne jeg jo blitt den sprøyte narkoman...hahaha. Har før jeg begynte med dette sagt at jeg aldri kunne blitt sprøytenarkoman siden jeg har vært så redd for sprøyter.

Tante brun, får du vanlig dose med smertestillende eller dobbel dose??

Jeg har hatt flere veldig vonde uttak, men på de 2 siste har jeg krevd dobbel dose og siste uttak var ikke vond i det hele tatt. Men det skal sies at Hausken hadde fått et nytt utstyr som gjorde ting litt bedre også! Men altså noen tålersmertestillende mere enn andre. Jeg må også ta dem litt tidligere enn andre for de virker ikke alltid så fort på meg, er nesten mere sånn at dem virker når jeg har annkommet hotellet. Litt vil man jo kjenne uansett, men synes ikke det skal være nødvendig og ha kjempe vondt dersom man kan slippe det;)

Kos deg på Big horn!!

Hvor flinke er dere på kostholdet under forsøk??

Jeg er sånn opp og ned, prøver å spise de rette tingene som er sundt og vet at jeg ikke burde spise melprodukter,sukker,melk + div pga endoen, men er ikke alltid jeg klarer å være like flink.

Nå har vi akkurat kost oss med pizza på hotell rommet og jeg kjenner samvittigheten kommer for å plage meg... Men,men gjort er gjordt og spist er spist. Godt var det i allefall:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja....da var eggløsningssprøyta inntatt, og det gikk greit. DA er det bare å vente til onsdag morgen...er så spent!!!! Fikk også beskjed å spise vanlig frokost uttaksdagen. Lykke til dere som skal til pers imorgen. Så håper vi at de finner fine egg til oss alle!!

Skrevet

Man skal unngå mat og drikke sånn at man ikke blir kvalm og kaster opp av smertestillende man får...

Jeg har operert så mange ganger og tålet veeeldig mye morfin! Fikk dobbel dose sist, men det virka ikke idet hele tatt... Kan jo være den typen morfin de bruker som jeg ikke reagerer på, de har tydeligvis ikke no annet alternativ. En får bare bite tenna sammen = )

Og det er jo ikke sånn at alle kjenner like mye, noen syns det bare er ubehagelig... Jeg har visst "såre slimhinner", det kan jo gjøre sitt det også.

Ellers er jeg ikke no opptatt av å gjøre noe spesielt ang mat og sånt, bare la hverdagen gå heeelt som normalt. Hvis det blir innsett på torsdag derimot, da blir det nok en annen dans ; )

Prøv å sove i natt da, jenter! Man trenger søvn (sa ho som ikke sov et eneste minutt sist gang...)!

Skrevet

Hei alle sammen!

Er vel litt forseint å svare på angående inntak av mat før uttaket for flere av dere er vel inne nå.. Men det er nokk litt forskjellig hva klinikkene sier. Jeg har gått i det offentlige og nå privat og der var beskjeden at man kunne innta en lettere frokost, det vil si en brødskive med syltetøy og et glass eplejuice feks. Unngå å spise masse, drikke melk, ostepålegg, kaffe, te ol. Er som Tante brun sier at man kan bli kvalm av morfinen så da er det ikke så gunstig og ha heve innpå med en kjempe frokost!!

Skjønne hva du snakker om Tante brun angående smertestillende, jeg har også hatt en del operasjoner så er ikke alt som biter på meg heller.

Dessuten har jeg også skjøre slimhinner så det svir og brenner litt ekstra og det er ikke særlig behagelig nei:( Men ingen uttak er like så håper du får et mindre smertefullt uttak denne gangen og så håper jeg at du har fått sove i natt:)

Hvordan har det gått med dere som har hatt uttak i dag??

Er så spendt og håper det har gått kjempe flott med alle:)

Skrevet

Dette var skikkelig vondt, men skal ikke klage:) Fikk ut 7 egg..og håper virkelig det er BRA egg:)

Venter tlf i morgen mellom 9 og 10. Ble sykemeldt tom torsdag, da jeg hadde kraftige smerter etter uttak,

Dere andre? Gått bra i dag?

Skrevet

Endelig hjem igjen etter uttak

Fikk først se sædprøven til min kjære 400 ganger forstørret på en skjerm Der var det action!!! :) kjempemoro!!

Og ellers så fikk jeg ut ove 25 egg, noe som mange sikkert er misunnelig over.... MEN det er såppass mye at det er stoooor sjangs for at forsøket blir avbrutt . :(

Såååå langt i prosessen, kun innsett som gjenstår - så skjer dette...

USJ..!! Det er ikke bestemt enda da, men det ser ikke lovende ut. Får telefon imorgen om det blir innsett på torsdag eller avbrutt.

Da blir det i aller aller værste fall ikke nytt forsøk før til høsten. Satser på mange fryse-egg da - i det minste :) Selv om jeg måtte felle et par tårer.

Ellers gikk uttaket kjempefint!!! Kjente selvfølgelig litt press og stikkinger, men det va ikke vont i det hele tatt. Heldigvis

Så nå er det bare å vente spent på telefon fra sykehuset i morgen...

Skrevet

Så kjedelig da, men får bare håpe på at det går som normalt. Bånn å måtte avbryte når det er en ting som gjenstår. Krysser fingra for oss alle her inne jeg nå...at alle får en koselig tlf i morgen:)

Skrevet

Lykke til jente 80, krysser fingrene for deg.........

Skrevet

Hei, alle, og vel overstått til de som har hatt uttak idag :-)

Jeg har vært ved tre forskjellige klinikker, og har alltid fått beskjed om å spise en lett frokost. Det er noe med å ha litt energi og ikke gå tom også, det kan være greit. Hvis man vet at man blir dårlig av medikamentene, så er det jo noe annet. Det er også flere av klinikkene (f.eks Ullevål og Aleris) som ikke bruker morfin, og det er ofte morfinen som kan gjøre folk kvalme og uvel (selv om man selvsagt kan reagere på andre ting også).

Den eneste gangen jeg har blitt "rar" var ved det forrige uttaket, og det var første gangen jeg fikk morfin (i denne sammenhengen). Jeg ble ikke uvel, men etter uttaket, på vei fra stolen og tilbake på hvilerommet, svimlet det skikkelig for meg og jeg måtte ha støtte fra samboeren for ikke å dette rett på rompa (typisk at effekten kom etter uttaket var overstått..) :-)

Så for de av dere som ikke har fått beskjed om å faste eller vet av erfaring at dere blir dårlige av medisinene er det bare å få i seg litt lett mat om morgenen - det er bare bra.

Før innsetting er det endel av oss som får beskjed om å møte med full blære, dette er for at innsettingen skal bli lettest mulig, Det er spesielt viktig for de av oss som har bakovervendt livmor, slik som meg.

Ikveld blir det EL-sprøyte. Begynner å kjenne meg litt oppblåst nå, selv om det ikke er mange egg. Litt kjipt at det først blir uttak torsdag, for da blir det innsetting på lørdag, og det er i Haugesund - og jeg hadde masse fine planer for lørdagen - i Oslo... Skal blant annet i en stor 40-årsfest, og vet ikke om vi når det, verken med fly eller bil :-(

Nåja, prioriteringen er jo likevel enkel! Ha en fin ettermiddag!

Skrevet

Mange ulike beskjeder ja:) Droppa maten i dag jeg da, er uansett ikke så glad i frokost. Har hatt planer i fire timer om å legge meg nedpå litt, men sitter fortsatt groggy i sofaen. Fikk sykemelding tom torsdag, og egentlig glad for det, rimelig vondt under og etter uttak i dag...

Skrevet

Så fint at det stort sett har gått bra for dere i dag da, jenter....

Vi har også kommet hjem, men her i huset er det nok bare tårer som gjelder...

Uttaket gikk egentlig veldig fint, mye mindre vondt enn forrje gang!

I den første posen var det et stort og fint egg, i den andre var det et egg som så litt rart ut og den tredje posen var tom. De fant raskt ut at egg nr to bare var et tomt eggeskall, men vi planla innsett på torsdag siden det første egget så så fint ut. Etter en liten stund kom legen tilbake med tårer i øynene og med beskjeden at også det første egget var tomt.

Vi ble med inn for å snakke sammen og legen begynte faktisk å gråte da ho sa at de ikke kan gjøre mer for oss og at vi bare må kaste inn håndkle... Og jeg og mann min har grått siden.

Det er så tungt og trist, selvom jeg har innstilt meg på at vi ikke vil få noen egene barn. Man kan tydeligvis ikke være helt forberedt på den beskjeden alikevel!

Dere får ha lykke lykke til jenter, håper så inderlig at dere får en bedre avslutning på denne karusellen enn det vi fikk.

Får bare håpe at mann min klarer å stille inn hodet på adopsjon om ikke lenge, sånn at vi kan sende inn papirer så rask som mulig!

Jeg krysser fingrene for dere <3

Skrevet

Nei og nei for en trist nyhet:(

Men er alt håp ute?

Har dere vurdert utlandet?

Er uansett sikkert mye som må fordøyes nå, få ting litt på avstand. Er jo så mange søte små der ute som trenger foreldre, selv om det sikkert aldri blir det samme som å få en biologisk.

Håper dere får tørke tårene snart. Føler virkelig med dere.

Skrevet

Det var mange egg Jente_80, håper det er mange egg med god kvalitet og at det blir mange befruktninger. Kjempe trist dersom du må bryte

:( Iså fall håper jeg du får mange på frys!

Flott med 7 egg L8, krysser fingrene for en fin befruktning i morgen!!

Kjære,kjære Tante brun!!

Dette var en fryktelig trist lesning:( Ingen ord kan trøste dere i den situasjonen dere er nå og jeg skjønner at dere er fryktelig lei dere nå.

Går ikke ann å forstå det helt, selv om man kan kjenne selv på den indre frykten man føler dersom dersom dette skulle skje med oss også.

Man blir nokk aldri forberedt nokk på en sånn beskjed uansett, så det er klar man får sjokk når man sitter opp i det!

Hadde håp for dere, selv om jeg vet at dere hadde en tøffere vei og gå...

Er så ufattelig lei meg på deres vegne og sender dere masse varme tanker! Ta godt vare på hverandre i den tøffe tiden framover så håper jeg dere klarer å se framover om ikke så alt for lenge med evt andre alternativer;)

STOR TRØSTE KLEM SENDES TIL DERE;)

MK73 du er ikke alene om å være stinn, var ikke så morsomt å prøve klær i dag, med en rimelig stor mage;)

Kjedelig at du må bli til lørdagen, men det er klart det er første prioritet nå ja;)

Skrevet

Hei!

Har ringt på sykehuset i dag, og fikk beskjed om å spise frokost. Det var betryggende, for jeg er generelt litt redd for å sulte ihjel. Ikke at det er noen umiddelbar fare for det:-S

L8 og jente_80; det blir spennende med telefoner i morgen da! Håper det er mange perfekte egg, og at det blir innsett på dere begge. Krysser fingrene!

Det var trist å lese, Tante Brun. Føler med dere, og sender en klem og varme tanker!

Titinn og Alid@, i morgen er det vel vår tur?? Regner med at spenningsnivået stiger utover kvelden:-)

Lykke til til MK73 som føler hakk i hel!

Skrevet

Det skal ikke være grenser for hva som skal skje med oss IVF-damer.... jeg blir stum!

Skal uansett krysse alt jeg har for Titinn, Alid@ og Tingeling75 - stikker. Masse lykke til, jenter!! Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere.

Skrevet

Nei, og nei, Tante Brun - det var trist å høre. For en nedtur :-( Dere må ta den tiden dere trenger for å absorbere dette, og bli enige om hva som er veien videre.

Har dere forresten tenkt tanken på eggdonasjon? Kan ikke gjøres her til lands, men det er flere på forumet her som har gjort det utenlands, med stor suksess. Ellers er adopsjon et fullgodt alternativ - har dere snakket mye om det tidligere? Jeg spør siden det høres ut som om du er klar for det, mens mannen din trenger litt tid til å la det modnes først. Vi ble enige, i perioden mens vi ventet på det aller første forsøket vårt (det har visst blitt 3,5 år siden allerede), om at hvis vi ikke klarer å få biologiske barn innenfor en viss periode så skal vi adoptere. Det føles veldig godt å ha tatt den beslutningen og vite at vi begge to synes det er en god løsning dersom IVF ikke gir oss barn, for da har vi et alternativ.

Jeg synes du er fantastisk som fortsatt klarer å ha oss andre i tankene når dere er i den situasjonen, takk for det. Go'klem til deg og mannen!

Her er EL-sprøyta satt, så nå må det stå til ;-)

Lykke til dere tre (?) som skal ha uttak imorgen!

Skrevet

Tante brun jeg er enig i det MK73 sier at du klarer å ha oss i tankene under den situasjon du er i nå er helt fantastisk, du er skikkelig flott menneske!!! Ønsker deg all godt i framtiden;)

I dag har visa kortet gått varmt her, vi har shoppet som bare det:)

I morgen reiser samboeren med jobb til Brussel og skal kose seg der med mat og drikke, synes nu det er mest jeg som hadde fortjent det etter morgen dagen..hihi. Jeg unner han det altså, fortjener det like mye som meg;)

Ikke lenge til uttak for oss Titinn og Tingeling75, måtte det gå helt supert i morgen! Ønsker dere lykke,lykke til og krysser fingrene som bare det her!!!!!!!XXXXXXXXXXXXX

Skrevet

Takk for alle klemmer, det er veldig fint å få de sånn i tanken hvertfall = )

Jeg har lest litt om eggdonasjon før og ble opplyst om det i dag, MK73. Island er visst et poppis sted, fordi det er kortere ventetid der enn i våre naboland. Jeg tror nok ikke det er for meg, tror det ville blitt altfor sårt om bekjente hadde sagt "sånn som ho ligner på mamma'n sin!" for eksempel. Tror jeg stadig ville blitt påmint om at "jo, det gjør ho sikkert, men ho ligner jo ikke på meg hvis du ser etter en gang til". Da syns jeg det er bedre, for meg altså, at ungen ikke ligner på noen av oss, men at det er tydelig at den er adoptert. Jeg skjønner at noen vil velge det, men for meg blir det litt for vanskelig...

Jeg er veldig klar for å adoptere ja... Det har jeg jo vært et år, mens mann min har jo ikke ville høre snakk om det. Nå blir han pent nødt, hvis han skal klare å ta en avgjørelse på hva han vil. Det blir sikkert like fantastisk, det er jeg helt sikker på!

Krysser fingrene for gode uttak og hyggelige telefoner i morra = )

Jeg skal nok følge med dere litt ; )

Skrevet

Så fryktelig trist Tante Brun, tenker på dere i denne fæle tiden. Egentlig lite som kan trøste nå. Ta vare på deg selv. Trøsteklem.............

Skrevet

Ingen befruktning...er så ufattelig lei meg:(

Skrevet

Uff a meg, L8, jeg vet akkurat hvordan du har det....

Vi hadde jo ingen befruktning forrje gang vi heller. Fallhøyden blir jo så innmari stor når man får ut egg og begynner så forsiktik å tenke "hvis atte, om atte"....

Prøv å riste det av deg og forbered deg på neste forsøk.

Du kan jo være heldigere da = )

Stooor trøsteklem...

Skrevet

Takk takk...ingen god dag.

Usikker på hvordan neste forsøk blir, m tanke på sommeren. Men kan jo kanskje få spraye i sommer, sånn at alt er klart. Fikk beskjed om at neste forsøk blir ICSI. Håpe det øker sjansen litt da...men samboer hadde bra kvalitet på svømmerne. Skjønner ingenting jeg.

Urettferdig..at de som ikke ønsker seg barn blri gravide bare de vasker trusene sine sammen med en bokser.

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg tante brun. Kan ikke forestille meg hvordan du har det men virker som du er en veldig sterk person som ikke gir opp kampen om et barn:)

L8 trist at det ikke ble noen befruktning denne gang, er sikker helt forferdelig å få en slik telefon. Men det kan jo plutselig hende dere klarer det på egenhånd mens dere venter på neste forsøk..!?

Jeg venter telefon imorgen jeg da.......

Idag fikk de ut fem egg og det så bra ut. De spurte om vi ville fryse de ned hvis det ikke blir tilbakeføring på fredag. Det var visst litt væske i livmora som kan gjøre at egga "drukner".... håper virkelig den væska forsvinner til fredag. Da er det bare å vente på telefon imorgen........

Skrevet

6 damer i gang med IVF. 6 ulike bakgrunner, 6 ulike medisineringer, 6 ulike "skjebner"...

Jeg tar av meg hatten for alle sammen her inne.

Etter mitt uttak i går, tirsdag, fikk jeg som nevnt før beskjed om at det var stor sannsynlighet for å måtte avbryte forsøket pga mulig overstimulering.

Fikk årets telefon fra sykehuset nettopp..... blodprøven jeg tok i etterkant av uttaket var fin, så om jeg ikke blir dårlig i løpet av kvelden/natta (oppkast, diarè, tungpustet) så er alt klart for innsett i morgen. 17 befrukta egg så langt, så får vi se hvor mange som blir OK over natta. Min sambo ble stum og glad, så nå er det bare å krysse fingrene.

Det er absolutt ikke meninga å "gni inn" at det har gått såppass bra for min del - tross i fare for avbrudd - men jeg måtte bare fortelle.

Jeg ønsker alle sammen lykke til!!!

Skrevet

Så trist, L8, at det ikke ble noen befruktning. Skjønner du er skuffa. Håper det går bedre med icsi, og at du ikke trenger så vente så lenge før neste forsøk! Klem

Grattis med mange befruktede egg, jente_80. Håper det blir innsett i morgen!

Lykke til med befruktning Titinn - håper det går bra!

Jeg fikk ut 12 egg. Uttaket gikk bra, litt vondt og stikkinger innimellom, men ikke så ille. Fikk bra med smertestillende, og det hele var over på 10 minutter. Litt øm og sår i magen nå, men satser på at det hjelper med paracet.

Krysser fingre og tær for at det blir befruktning og innsett!!!

Fortsatt lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...