Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei!

Ultralyd nr 2 er unnagjort. Hadde fortsatt den store eggposen, og flere mindre på 13 - 14 mm. Ikke helt sikker på hvor mange det var. Skal trappe litt ned på Menopur, eggløsningssprøyte mandag og uttak onsdag:-)

Har egentlig følt meg ganske så avslappet i forhold til dette den siste tiden, men det endret seg jammen litt i dag. Så vel ut som en katt som hadde spist ei feit mus - rimelig fornøyd med å ha fått dato for uttak!!! De som vet vi er i gang med ivf syntes det var sååå spennende, og det smittet! Har feiret med nye sko:-)

Det blir spennende å følge alle sammen videre. Ønsker dere fortsatt lykke til, og en riktig god og avslappende helg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da var også min dag på Ullevål med blodprøve og UL over. Blodprøva var normal og tegn på at puregonen hadde virka som den skulle. UL viste flere eggposer på begge sider, ca 12. Hun ville jeg skulle stimuleres et par dager til med 225IE. Det så bra ut men hun ønsket litt større eggposer. Da blir det eggløsningssprøyte på mandag, og planen er uttak onsdag morgen. Dette blir spennende damer!!!!

Skrevet

Det var stort sett gode nyheter å høre fra dere i dag jenter og det er jo kjempe flott:)

Håper du får uttak Jente_80, er så kjedelig å bli avbrutt etter å ha proppet i seg alle disse medisinene, men det er ikke noe særlig å bli syk heller. Jeg har selv måtte avbryte de 2 første stimuleringene av de samme grunnene som du står over for nu og jeg har også hatt ett uttak når jeg var veldig overstimulert og ble kjempe syk etterpå så tro meg det har man ikke lyst til og bli!!

Krysser fingrene for at det ordner seg og som MK73 sier så kan man jo ha uttak og evt sette inn seinere;)

Selv har jeg hatt en lang dag med reising, og ul gikk som jeg hadde tenkt. Masse småe egg på 8-9mm, ca10egg på 12-13 mm og ca 3-4 på 16-17mm. Mest egg på høyre side, men det kommer vel av at jeg har en endo cyste på venstre siden. De småe blir det nokk ikke noe av, er vel dem på 12-13mm vi satser på;) Livmorslimhinnen sa de var bra, men jeg synes den høres litt tykk ut når den er på 14mm allerede nu:/ Jeg bruker å ligge på12-13mm på denne dagen så det er jo ikke så stor forskjell i forhold til det det peier å være og legene synes nå det så greit ut så da får jeg stole på det. El sprøyte på mandagen og uttak på onsdagen, sa til sykepleieren på Hausken at jeg har allerede lagt opp til uttak på onsdagen, da samboeren reiser der i fra den dagen og når hun spurte om jeg hadde nokk medisiner så sa jeg at jeg hadde kjøpt inn akkurat til de 13 dagene jeg trodde jeg måtte ha. (har ikke hatt mulighet til å få tak i mere dersom jeg måtte det, så vi har levd litt farlig her..hi,hi)Hun flirte bare og sa du er vist litt dreven i dette du ja;)

Vi blir mange med uttak på onsdagen ser det ut for, blir en spennende uke;)

Ha en god helg alle sammen!!

Skrevet

kjære dere

Tusen takk for oppmuntrende ord og fin tilbakemelding :)

Da er jeg snart på vei til sykehuset igjen (bor i kjøreavstand til St. Olav), for å måle nytt østrogennivå. Håper det er på vei ned igjen, slik at jeg kan ta eggløsningssprøyte i kveld, og uttak på mandag som planlagt.

Skal holde dere oppdatert :)

Nå er det siste innspurt for de aller fleste av oss i denne tråden, og det er såååå spennende!!!! :)

Kos dere i helga, jenter!!

Skrevet

Da får du ha lykke til idag jente_80, og vi krysser fingra for at blodprøva har normalisert seg :)

Skrevet

Masse lykke til fra meg også jente_80!!!

Skrevet

thumbs up, ladies :)

Alt hadde normalisert seg! YESSSS...! Uttak tirsdag og innsett torsdag.

Lykke til i uka som kommer!! :) Jeg krysser alt jeg har

Skrevet

Kjempe flott Jente_80, det var godt å høre at det gikk så bra i dag:)

Skrevet

L8 og jente_80, vi ligger heeelt likt!

Morsomt = )

Siste innspurt med BARE nesespray i dag og eggløsningssprøyta i kveld kl 23. Skal inn kl ti på tirsdag og kl halv elleve er det endelig overstått for denne gangen... Så er det bare å vente på den altfor spennende telefonsamtalen på onsdag om åssen det ligger an med deling...

Nei og nei, kjente jeg ble litt skjelven allerede!

Lykke til med el-sprøyta i kveld og i morgen!

Jeg begynner å få skikkelig trua ; )

Skrevet

Dere får lykke til dere som setter eggløsningssprøyta ikveld, og så får vi andre komme etter imorgen kveld. Begynner å bli litt skjelven her også og veldig spent. Blir vanskelig å konsentrere seg om noe annet frem til onsdag morgen........

Skrevet

Lykke til med EL sprøyta i dag,Tante brun,Jente_80 og L8!! Da må dere huske og ta eggløsnings dansen i kveld!!! Hihi;)

Kommer til og gå helt fint skal dere se;)

Skrevet

Spennende, spennende:-)

Lykke til Tante Brun, jente_80 og L8! Det blir noen spennende dager og uker framover!

Skrevet

Ho-ho-hooooo, eggløsningsdansen!!

Er det det samme som strømpebuksedansen?? Da kan jeg den, isåfall...

Hvis ikke får du tegne og forklare Alid@, for dette må jo være det eneste riktige å gjøre!! ; )

Skrevet

Det blir en spennende uke dette! Ble det slik til slutt at det ikke er noen som har uttak imorgen? Det er jo mange som skal til pers på tirsdag, og så på onsdag.

Jeg skal på ny UL, melder meg igjen etterpå :-)

Skrevet

huff, jeg var så uheldig (eller klønete om dere vil) da jeg skulle ta eggløsningssprøyta i går kveld.... Skulle bare klemme litt for å få ut en dråpe før jeg satte den, også kom det ut mye mer enn hva jeg hadde tenkt..! hehe Den var jo my enklere å trykke på enn puregon-penna.. Så håper jeg har fått i meg nok da....!

Lurer uansett på om jeg får sove i natt.... skal inn i 9-tida i morgen for uttak. Også fortalte sykesøstra at vi fikk se ett egg i mikroskop og greier. KULT!! :)

Skrevet

So far so good, vi har annkommet H.sund uten flyproblemer:)

Så er det El sprøyte i kveld ¨kl 9.

Stømpebukse dansen går sikkert helt supert og bruke til eggløsningsdansen Tante brun;) hihi.

Mk73 når skal du på ul igjen?

Går sikker bra selv om du sølte litt ut av el sprøyten Jente_80, ønsker deg masse lykke til i morgen, regner med du kommer til og få en haug med egg i morgen så mange eggposer som du hadde, håper det blir mange flotte egg med god kvalitet!!

Lykke til med el sprøyta i dag til alle som skal sette den i dag!!

Skrevet

Heisan, damer!

Da var siste kontroll overstått, og resten av planene er klare :-) 7 fine follikler ligger klare, men de trenger å vokse seg litt større og sterkere. Har hentet litt mer medisiner - igjen - så da blir det mer stikking ikveld. Enda litt mer enn normalt, for jeg skal i tillegg til de vanlige fire injeksjonene "skvise" ut resten av Gonal-Fen, så da blir det nok seks stikk ikveld :-) Jammen godt jeg ikke er redd for sprøyter!

Så blir det EL-sprøyte imorgen og uttak på torsdag.

Alid@, så bra at det ikke ble noen askeproblemer :-)

Lykke til med EL-sprøyter og diverse danserutiner ikveld, alle!

Skrevet

Lykke til dere som skal ha uttak i morgen, håper dere får ut supre egg!

Eggløsningssprøyte settes her kl 23 i kveld:-)

Og MK73 - jeg er dypt imponert over 6 stikk på en kveld! Jeg har nok med å stikke en gang!

Skrevet

Da er også vi inntatt hotellet og skal straks ut å spise heerli' middag på Big horn! Jeg må jo passe på å spise masse i kveld, siden det ikke blir no mat før langt ut på formiddagen i morra ; )

Prøver å ikke tenke på uttaket så veldig ennå. Blir bare kvalm av å grue meg til smertehelvetet, men satser alt på at det går bedre i morra enn sist! Det varer heldigvis ikke så lenge, 10 min med ubehag og 5 min med kjempevondt får man holde ut når man skal på verpehøneaudition ; )

God stikking og godt uttak, jenter!

Vi får krysse det vi har, alle sammen (bare ikke øya, for da blir man så svimmel) = D

Skrevet

Spørsmål, spørsmål!!!!

Har dere fått beskjed om å faste før verping???? Ser du ikke får mat før langt utpå formiddagen, Tante Brun. Kan ikke huske at de sa noe om det på infomøtet på Riksen, bare at det var lurt å ta med mat til etterpå....

Og en ting til; kan vi lage "ny" tråd? Det er så langt å bla til siste innlegg:-)

Skrevet

Wiiiii....endelig, snart i mål. Nesa begynner endelig å stabilisere seg litt igjen da. Var helt ødelagt etter sprayen.

KL 08:30 i morgen er det å møte klar på IVF-avd. Stakkars samboer da, prestasjonsangst for å måtte prestere så tidlig på dagen:) MEN, er det minste han kan prøve på etter uker med spray og sprøyter:) Gleder meg sykt til i morgen, men samtidig så er nervøsiteten på topp.

MASSE lykke til alle som står midt oppi det her:)

Skrevet

Det står i infoskrivet mitt at jeg ikke skal spise etter kl. 2400 dagen før uttak, og at jeg skal ikke tisse 1 time inntil timen, og møt med full blære (drikk 1/2 vann før)

Og bare en kommentar til Tante Brun; tenkte ikke over at uttak kunne være så smertefult at man gruer seg... ik.......! Kjenner jeg er ganske laid back - eller VAR inntil nå he he

selv om jeg lurer på om jeg sovner når jeg legger meg i kveld :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å spise en god frokost før jeg kom....hmmm, håper virkelig ikke jeg har vært så fjern at jeg har hørt feil:/

Skrevet

oioi, feilinfo!! sorry.. det er på innsett jeg skal møte med full blære.

Det er kun mat man skal unngå før uttak

Skrevet

Det kan jo være at det er litt forskjellige rutiner rundt omkring. Lurer på om jeg skal ringe inn i morgen. Fant ikke noe på Rikshospitalet sine sider, og det står ikke på skjemaet mitt. Får lese brosjyra en gang til.... Beklager hvis jeg gjorde deg usikker L8 - det var ikke meningen.

Lykke til nok en gang til dere som skal verpe i morgen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...