Alid@ Skrevet 19. april 2010 #26 Skrevet 19. april 2010 JA det er ikke måte på hva man får av seg av medisiner under disse omstendighetene;) Heldig er du jente_80 som ikke har bivirkninger, jeg hadde heller ikke det de første rundene jeg gikk, men har hatt endel de siste rundene. Nå begynner jeg å kjenne at det jobbes skikkelig i eggstokker, det er press, og det er litt sånn sviende/isende følelse og det gjør litt vondt i korsryggen. Det kommer nokk av at det sannsynlig er masse egg på gang igjen og pga endoen, men det er jeg vandt til og så bruker det og gi seg litt etterhvert så det går nokk bra;) Du skal ikke bekymre deg for at du ikke har fått dosen i deg, for det kan kjennes litt forskjellig selv om du kanskje oftes synes det svir litt!! Vi har jo ul samme dag så det blir spennende, men som sagt så tror jeg ikke at det blir uttak før onsdagen i neste uke, er jo litt treg på eggmodninga så det blir sikkert uttak på deg før meg;) Ha en fin natt alle sammen, så får vi være flinke å produsrere egg til ul timene våre!!
MK73 Skrevet 19. april 2010 #27 Skrevet 19. april 2010 Hei, alle sammen! Nå er jeg godt igang også - har tatt min tredje runde med medisiner idag. Tre sprøytestikk og to piller - fra dag 5 blir det fire sprøytestikk, det er rene kjemilaben/apoteket her hver kveld :-) UL blir på fredag, en dag tidligere enn planlagt pga helga - eller det blir i alle fall det hvis jeg noen gang får tak i klinikken der jeg skal ha UL. De har nettopp flyttet og tok rett og slett ikke telefonen idag. Ganske dårlig service, spør dere meg. Så regner jeg med at det blir uttak neste uke. Håper det vokser frem mange, store, fine egg!
titinn Skrevet 20. april 2010 #28 Skrevet 20. april 2010 Syntes vi er flinke jeg som holder ut med alt som skal settes av sprøyter, spray.....Krysser alt som er for at alt dette ikke er forgjeves... 6 stikkedag på meg idag(puregon), og skal åpne ny ampulle ikveld. Kjenner litt i eggstokkene, og de hetetoktene er litt ubehagelige!!! Men det har ingen ting å si bare alt går som det skal. Dere som går på puregon har dere handlet flere pakker? Jeg har tom lørdag, (UL på fredag) og håpet å slippe å handle mer...... Men må jeg stikke lengre får jeg alltids tak i mer, men apoteket her må bestille og det tar noen dager. Tatt akupunktur idag også så her gjøres det som gjøres kan!!!!
jente_80 Skrevet 20. april 2010 #29 Skrevet 20. april 2010 Jeg er på stikkdag 7, og skal på UL på fredag jeg også. Jeg har kun kjøpt så mye puregon som jeg har fått resept på... (1200 ie) Så etter å ha stikket i 9 dager skal jeg da ha igjen.... tja - fattige 25 ie... men de på sykehuset fortalte meg at det alltid var litt ekstra i ampullene enn hva som står på selve pakningen. Slik jeg forsto det var det ca 1000 ie i en pakke det står 900 ie på.... Men egentlig håper jeg at 9 dager med 125 ie skal holde
Alid@ Skrevet 20. april 2010 #30 Skrevet 20. april 2010 Er på stikke dag 8 og har medisiner til 13 dager, er det jeg vanligvis må ha. Så flott at du er i gang MK73, da er vi muligens samtidig i Haugesund da;) Reiser dere fram og tilbake samme dag eller? Jeg må være der i 5 dager på hotell, men det er jo ikke så ille i forhold til de første forsøkene vi hadde der for da tok vi ul også der så da ble det jo fort 10 daga;) Er godt fornøyd med at det ser ut til og roe seg med vulkanen sånn at vi forhåpentligvis kan reise ned på en normal måte:) Ha en fin dag alle sammen!!
TanteTroll Skrevet 20. april 2010 #31 Skrevet 20. april 2010 Ultralyd i morgen på meg:-) Spennende å se om medisinene virker som de skal, om dosen forandres, evt flere kontroller....og sist, men ikke minst, hvor mange og hvor store eggposer:-) Det begynner å kjennes litt i magen, men jeg kan jo være et godt stykke unna ønsket størrelse og antall ennå. Blir spennende iallefall! Ha en fin kveld!
MK73 Skrevet 20. april 2010 #32 Skrevet 20. april 2010 Jeg har kjøp medisiner til 8 dager med sprøyter (det var det jeg hadde sist), men jeg har bedt apoteket om å bestille litt mer av den ene medisinen i tilfelle det trengs - for den er det ingen i Oslo som har på lager. Det andre jeg trenger vet jeg finnes på lager hos et apotek her i byen. Hei, Alid@, ja, det hadde vært moro om det klaffet slik! Skal jeg tippe så regner jeg med uttak tirsdag eller onsdag. Nei, vi har såpass lang reisevei vi også (pga at vi har hund og må kjøre etc) at jeg blir til over innsetting. Vi drar bort kvelden før uttaket og så drar stakkars mannen og hunden tilbake etter uttaket. Jeg blir og reiser hjem med fly etter innsetting (regner med at askeproblemet ikke lager trøbbel, men vi får se etterhvert). Jeg kommer fra et lite sted utenfor Hgsd, så vi bor hos min mor, og så er det 35 min kjøring til klinikken. ..om det skulle klaffe slik og du er interessert så er jeg villig til å ta en kaffe i Hgsd. Vi får se :-)
MK73 Skrevet 20. april 2010 #34 Skrevet 20. april 2010 Så blir det UL på fredag for meg også, det ordnet seg heldigvis :-)
titinn Skrevet 21. april 2010 #35 Skrevet 21. april 2010 huff blir helt surrete av dette....hadde egentlig endel spørsmål på siste kontroll, men det gikk så fort unna at da jeg fikk tenkt meg om så var det noe jeg selvfølgelig glemte!!!!! Men, dere som har sprayet i fire uker slik som meg, fikk da en blødning ca slutten av mars, og da etter normalen skulle ventet en blødning i disse dager, men den skal da ikke komme pga nedreguleringen ikke sant?? mulig jeg er helt fjern men innbilte meg at den kom igår..gjorde ikke det altså. Sprayer på 7.dagen! -surrete
titinn Skrevet 21. april 2010 #36 Skrevet 21. april 2010 er det mulig.......7.dagen på sprøyter mente jeg...
Tante Brun Skrevet 21. april 2010 Forfatter #37 Skrevet 21. april 2010 Hvordan gikk det i dag, Tingeling75?? Spennende spennende..... = )
TanteTroll Skrevet 21. april 2010 #38 Skrevet 21. april 2010 Hei alle sammen! Lang dag i hovedstaden i dag:-) Det var bare 1 eggpose som hadde ønsket størrelse i dag, men mange små. Så; Menopur dosen er økt til 225 IE for i kveld og i morgen, og så blir det ny kontroll på fredag. Får bare krysse fingrene for at det er flere som vokser seg passe store til da. Det var mange store gravidmager på venterommet i dag - satser på at vi straks er like heldige! Jeg har fått masse koser av min baby-nevø i dag, og satser på at litt baby kontakt er med på å hjelpe til:-) Det er flere som skal til ultralyd på fredag???
Alid@ Skrevet 21. april 2010 #39 Skrevet 21. april 2010 Trur ikke det er vanlig å få mensen etter at du starter på sprøytene Titinn, den skal du få under sprayperioden! Men har vel hørt om tilfeller der noen har fått mensen under sprøytestikkingen og det ikke har gjordt noe, men dersom det er tilfelle at du har fått mensen nå så ville jeg nokk tatt kontakt med klinikken for å høre med dem!! Er det sikkert at det er mensen da?? Håper eggposene vekser seg større til fredagen Tingeling75 og det gjør dem helt sikkert;) Jeg må som sagt alltid gå litt lengere på sprøytene da de bruker litt tid på å modnes og det er mange små. Vi er flere her nå som skal på ul på fredagen:) MK73, det kan hende vi får uttak samme dag da;) Jeg tipper det blir onsdagen på meg. Vi reiser ned på mandagen, men det er for å ha litt god margin dersom det skulle oppstå problemer med reisingen, må ha litt tid til backup vi som reiser langt nord fra;) Jeg blir der til fredagen som jeg trur blir innsett dagen, samboeren reiser uttaksdagen for han må med jobben til Brussel. Så da blir det noen dager aleine,men det går bra så lenge man ikke blir så dårlig. Hadde vært koselig med cafe besøk dersom det skulle klaffe sånn:) Var det ikke noen som skulle ha ul i morgen!? I såfall ønsker jeg lykke til!!
jente_80 Skrevet 21. april 2010 #40 Skrevet 21. april 2010 *rekker opp handa*! Siste stikkdag i morgen kveld, UL på fredag morgen. Spennende, altså..!! Når skal man slutte med synarela, forresten? Får vel beskjed på fredag men spør her først Størst sjans til å få svar raskt Håper det går veien for oss alle...! Selv om det tydeligvis (les andre innlegg) kan skje uforutsette ting - selv om man har kommet så langt. Tvi tvi, damer..!!
MK73 Skrevet 21. april 2010 #41 Skrevet 21. april 2010 Du skal ikke ha noen bldøning nå, nei - etter spraystart skal du kun få den første blødningen som kommer rundt vanlig tid, deretter er du nedregulert og skal forhåpentligvis ikke få igjen mensen på over et år :-)
MK73 Skrevet 21. april 2010 #42 Skrevet 21. april 2010 Det er litt forskjellig mhp regime, men jeg har alltid tatt siste spraysniff om morgenen eller ettermiddagen samme dag som EL-sprøyta.
TanteTroll Skrevet 22. april 2010 #43 Skrevet 22. april 2010 Lykke til til alle som skal på ultralyd i morgen!!! Si hvordan det går da:-)
Tante Brun Skrevet 22. april 2010 Forfatter #44 Skrevet 22. april 2010 Å, nå kjenner jeg et par, små sommerfugler i magen! God måling i morra, vi får krysse det vi har alle sammen = ) Gleder meg til å høre hvordan det ligger an hos dere andre!
bolla12 Skrevet 22. april 2010 #45 Skrevet 22. april 2010 Var på UL i dag. Hadde to store og fire små poser med egg, men kom til å være fin str på de til tirsdag...når de skal tømmes:). Nervøs og spent.
Alid@ Skrevet 22. april 2010 #46 Skrevet 22. april 2010 Masse,masse lykke til alle jenter med ul i morgen, vi skal jo nesten hele gjengen på ul i morgen;) Blir lang dag på meg, reiser kl 9 på morgenen og er tilbake kl 6 på ettermiddagen. Håper på masse gode nyheter om flotte egg som er klare til uttak til uken:) Blir spennende på tirsdagen L8, ditt første uttak eller??
Tante Brun Skrevet 23. april 2010 Forfatter #47 Skrevet 23. april 2010 Jaha, da var dagens strabaser overstått = ) En eggpose på 14 mm, en på 13 mm og en som lå litt bak og som ho trodde var mindre... Hadde tre sist også, men da var de så små. Legen virka optimistisk denne gangen heldigvis, i motsetning til forrje gang, Så da får jeg bare håpe at det er egg i de to store posene hvertfall! Uttak på tirsdag og evt innsett på torsdag, kjære vene.... Hvordan har det gått med dere andre a??
jente_80 Skrevet 23. april 2010 #48 Skrevet 23. april 2010 Da er dagen endelig over for meg også Den begynte stråååålende med en fin slimhinne, og masse masse egg Tror legen telte 16,17, 18 på den ene sida, og 5,6,7 på den andre. MEN, det var såppass mange at hun ble litt bekymra. Så etter å ha ventet i 3 timer på blodprøvesvar, fikk jeg beskjed om at det var alt for for mye østrogen i eggposene.. både lege og sykepleier fikk en alvorlig mine, for de ville ikke at jeg skulle bli overstimulert, dårlig og avbryte forsøket. Så jeg skal inn igjen i morgen for ny blodprøve for å se om østrogenet er på vei ned, slik at jeg får satt eggløsningssprøyta snart. MEn det er fortsatt håp om egguttak på mandag, selv om jeg ble litt betenkt...... så det er bare å vente på morgendagen.. og evt. om jeg skal inn for nok en blodprøve på søndag. PUH!!! Håper virkelig ikke at dette går rett i dass....
bolla12 Skrevet 23. april 2010 #49 Skrevet 23. april 2010 Ja, er mitt første uttak. Gruer meg ikke til det, men resten av prosessen. Nervøs, har så lyst at det skal klaffe. Som sikkert alle andre her inne:)
MK73 Skrevet 23. april 2010 #50 Skrevet 23. april 2010 Det ble jo litt mer drama enn ønskelig, jente_80 :-( Vi får håpe det blir uttak på mandag likevel! Hvis du bare får ut eggene dine, så kan de alltids settes inn igjen senere hvis du skulle være for overstimulert for innsetting. Jeg har også vært på UL idag. Jeg visste at det var for tidlig, har aldri hatt så tidlig UL før - men ettersom helga kom i veien så ble det slik. To fine egg på den ene eggstokken (det er den det er litt lite "futt" i, i følge en av gynekologene mine) og rundt 4+ på den andre. Litt vanskelig å si ettersom de fleste eggene er såpass små enda, det var flere små som fortsatt kan komme med - men uansett går det an å håpe på 6 egg ut, og i så fall blir jeg fornøyd. Fin slimhinne, ny kontroll mandag. Skal jeg tippe blir det EL-sprøyte mandag kveld og uttak onsdag. Hva med dere andre som har hatt kontroll idag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå