Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er andre uka med Synarela straks unnagjort og på onsdag begynner jeg på Menopur. Blir spennende å blande selv, men regner med det skal gå helt fint.

Fredag 23. skal vi inn på kontroll, men kjenner jeg frynsa mi rett, er vel ikke egga klare for henting riktig ennå. Det blir sikkert godt ut i uke 17 før vi kan hente ut det som er og så er det bare å krysse krysse krysse alt vi har for at tøyseegget blir befrukta denne gangen!!

Jeg er realist til gangs og det kan vel sies at jeg grenser til negativ når det gjelder håp og tro, mens mann min derimot, herr realist himself, har tatt over min vante rolle og er overdreven optimist (les: jeg er som regel optimisten her i huset, eks: joda, klart vi har råd til det, joda det falleferdige huset der er helt nydelig- det trengs bare å pusses opp litt osv)

Men fakta lyver ikke, ei heller statestikken, så vi får se...

Prøve skal vi hvertfall -igjen, og det hadde vært hyggelig og tatt følge med andre, i samme tidsperiode, på veien = )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, dersom mensen kommer som forventet og det går like raskt som sist (kort regime) så skal jeg mest sannsynlig ha uttak i uke 17. Så får vi jo se mhp timingen, det kan også tippe over i uke 18 - men det får vi se etter hvert.

Alle gode ting er 9????

(Mitt niende forsøk - har hatt 7 ordinære og et fryseforsøk tidligere.)

Det er jo tre ganger tre...

Skrevet

Jeg er like langt som deg :)

Skal starte med puregon på onsdag 14. og ultralyd fredag 23.

Så da håper jeg virkelig at alt skal ligge til rette for uttak og innsett i løpet av uka deretter (uke 17)

Dette er mitt aller første forsøk i dette IVF-sirkuset....

Skrevet

Oi, så spennende da!!

Da er det bare å holde på hatten og klamre deg fast, for nå kan det gå fort i svingene = )

Jeg er på mitt tredje forsøk, men fremdeles har jeg ingen registrerte forsøk. De to forrje ble avbrutt. Det første i november da det ble slått kreftalarm, som heldigvis viste seg å være falsk. I februar kom jeg så langt at jeg fikk ut to egg, men de ble ikke befrukta, så da ble ikke det forsøket gjeldene heller...

Oddsen min er veeeldig liten, så jeg er forberedt på og har slått meg til ro med at vi ikke får noen barn. Så får vi se på dette forsøket da, om vi kommer oss til innsett eller ikke. Hadde jo vært morsomt og fått lov til å ruge litt...

Kos deg med Puregonen - det går lekende lett!!

Nåla er tynn og pennen gjør hele jobben = )

Er det orgalutran neste da eller??

Ha en deilig da i vårsola = )

Skrevet

Ja, er veeeeldig spent på å sette sprøyter på meg selv...! Men, skal vel klare det, også :)

Hva er orgalutran? hehe Jeg antar jeg får vite mer om videre medisinering etter UL neste fredag. Inntil da tar jeg ting med knusende ro.

Skrevet

Da skal du sikkert ikke ha den, det står på det skjemaet du har fått hva du skla ha av medisiner til hvilken dag....

Ja, kjære vene, det klarer du lett som plett!

Puregonpennen er så smertefri som du får den, husk bare å stikke bestemt! Å stikke spissen forsiktig inn i huden funker ikke, da blir det 100 ganger vondere, det kan jeg hilse å si ; )

Hvor hører du til a?

Og hva sier legene om mulighetene deres??

Skrevet

Vi holder til på St.Olav.

Har vel egentlig ikke pratet så mye med noen leger enda, men min kjæres svømmere er OK, jeg har eggløsning og alt ser fint ut... men man har vel ingen garantier fordi - tydeligvis.

Så i morgen skal det shoppes puregon, dra på sykehuset for en demo (tar alt jeg får med meg) og hjem og stikke...

Skrevet

Åååå, Trondheim.....

Har bodd der i 4 år og svner byen altså!

Og hvis legene på ivf-avdelingen er like flinke som på gastro (der jeg har vært en hel del), er du i trygge hender....

Lykke til i morra da! Det kommer til å gå helt strålende!!

Og du har helt rett, man har visst ingen garantier... Spør og grav hos legene, utrolig hvor mye man lærer av denne prossessen = )

Når det først er så ille må man jo få noe ut av det hvertfall ; )

Skrevet

Hei!

Jeg har også uttak i uke 17:) Skal begynne på gonal-f 150 ie i dag, i tilegg tar jeg metformin,prednisolon og klexane så det er en hel del og få i seg i løpet av dagen;) Har ul fredag 23 april.

Hadde egentlig tenkt at denne gangen skulle jeg ikke være her inne så mye, men hva skal jeg gjøre alle de dagene man skal være i Haugesund!? Så jeg hiver meg meg på her inne igjen denne gangen også;) Er jo koselig å slå følge med andre:)

Dette blir min 10 gang med stimulering, men har "bare" hatt fem innsett. Så dette blir mitt 6 ivf forsøk i tilegg til en hel del operasjoner. Så man kan vel si at man er litt erfaren innen dette feltet desverrre:( Vi gir oss ikke enda for håper og trur at vi skal lykkes til slutt:)

MK73 du er vel også hos Hausken om jeg har forstått det rett? Lang og trist historie på deg også desverre:( Vi får håpe og tro at vi skal lykkes en gang og selgsagt helst denne gangen;)

Huff det var en trist og kronglete start du hadde Tante Brun, skjønner at du er litt pessimistisk, men så lenge det håp så er jo ingenting umulig!!

Blir spennende å følge dere andre:)

Skrevet

Hei!

Sprayer på 3.uka, og starter med Menopur torsdag 15. Uttak og insett i uke 17.

Første ivf - deilig å være i gang:-)

Lykke til alle sammen!!!!!

Skrevet

Hei, Alid@!

Ja, jeg er hos Hausken nå. Andre forsøket vårt der, av en 3-pk. Hvis vi ikke klarer å komme i mål med de forsøkene, så tror jeg det blir adopsjon. Eller, dvs, vi har bestemt oss for adopsjon - det er bare tanken på å gi helt opp som enda er litt skummel. Men før det blir aktuelt så orker jeg ikke bruke så mye tid på å bekymre meg for det - vi satser jo på at vi skal få det til med IVF :-)

Ja, Alid@, vi er vel ikke akkurat blant de heldige, ikke på generell "reproduseringsbasis" og heller ikke her inne på ass.befr...Det er mye vi skal gjennom, men prøving og utredning og forsøk og tilleggs-operasjoner. Vi er jammen noen tøffinger!

..men nå skal det gå! Jeg ble gravid på denne tiden ifjor, så som sykepleier Elise sa, så får vi tro at våren gir oss litt ekstra drahjelp! Vi skal bli mammaer i januar :-)

Lykke til, alle sammen!

Skrevet

Dette blir det 4 forsøket våres hos Hausken, skal starte på en ny 3 pack denne runden. Enige med at vi er noen skikkelige tøffinger MK73;)

Jeg tror at vi kommer til å lykkes MK73, vi er jo noen fightere;) Så er enig med Lise at våren gir oss litt ekstra hjelp:)Dere har jo fått positive tester så det er jo kjempe bra, da er man jo et steg videre, vet at man kan bli gravid, men det skal jo sitte hele veien så vi får håpe det skal bli nettopp denne runden!!

Håper selgsagt at vi alle sammen i denne tråden skal lykkes!!

Selv har jeg ikke hatt påsitive tester etter ivf forsøk, men hatt en spontant graviditet etter en lapraskopi og et halvt år på zoladex i 2004, men det endte desverre i en MA i uke 10. Siden har det gått slag i slag med ivf og operasjoner. (Er hardt rammet av endometriose:( )

Har ikke tenk på at dersom vi lykkes så blir vi mamma i januar, men det var en veldig fin tanke;)

Hvilke medisiner har du fått av Hausken MK73, bruker du prednisolon??

Håper det går bra med dere andre med sprayinga;)

Selv er jeg på min 3 uke med spray og skal si det har vært litt slitsomt denne gangen, med hodepine,hetetokter og veldig "bomullshode" (glemsk, sliter med konsentrasjon)

Men i dag satt jeg den første gonal-f sprøyta så da satser jeg på at de bivirkningene der forsvinner:)

Ha en god natt alle sammen!!

Skrevet

Vi har kort regime - så jeg slipper sprayen, og det er bare fantastisk! Jeg har alltid hatt mye bivirkninger av den, så da vi prøvde kort regime for første gang ved forrige forsøk - og det var virkelig mye bedre for meg.

Her er min liste:

Gonal F

Luveris

Orgalutran

Prednisolon

Klexane

Cyclogest

..og så Ovitrelle, da

4 sprøyter hver kveld etter at jeg starter med Orgalutran :-)

Bruker du også Prednisolon? Jeg fikk det pga endometriose og de tre abortene, som alle har skjedd etter 8 uker på vei og observert hjerteaksjon.

Skrevet

Heldig er du som slipper sprayen, det er den som verst synes jeg:/

Så dersom det må bli flere forsøk så må jeg spørre etter andre alternativer trur jeg. Er så slitsomt å være på jobb, der det kan bli litt hektisk og du må konsentrere deg, kjenner at jeg sliter masse der.

Men Hausken vil jo ha meg på langt regime pga endometriosen. Skal liksom få tørket det litt mere inn og holde den minst mulig aktiv.

Er som sagt hardt rammet av endoen, men skal man se det positive så er eggstokkene mine inntakte enda og produserer egg nokk og det er ikke så vanlig med pasienter som har endo av den graden. Og det er pga det at vi fortsetter videre for Hausken var veldig klar på at med gode embryoer som vi har så vil det gå bra en gang, må bare stå på og ikke gi oss var klar beskjed fra han.

Så ja jeg bruker prednisolon, har brukt det på alle mine forsøk hos Hausken, har variert i mengde og lengde. Forrige gang gikk jeg noen mnder på det før forsøket på 5 mg. Denne gangen skal jeg gå på 25 mg fra sprøytestart så det har økt litt i dosen ja;)

I tilegg skal jeg denne gangen i stede for cylogest ta pregnyl i luteal fasen. Prøvde det på første forsøk også men måtte da stoppe etter en dag da jeg ble kraftig overstimulert og veldig syk. Er litt spendt på å bruke den nå for har jo det sterkt i minne hvor fælt det var å være så syk, og jeg blir alltid overstimulert og dette trigger bare det mere...

Hausken sa jo på første samtalen at man kunne bli veldig dårlig av det og at "du tåler å bli litt syk, sant, dere vil jo bli gravide!?" Eh jo men det var ikke ikke noe særlig må jeg si da det skjedde, men ja er det det som skal til så får jeg vel tåle det en runde til!!!!

Trur jeg bare får ta det som det kommer og være litt innstilt på at denne runden kan bli tøff;)

Håper at prednisolon vil hjelpe deg og holde på en liten spire!

Hvor lenge skal du ta prednisolon, ut ruge perioden eller lengere??

Luveris er vel ganske nytt? Hjelper på eggkvalitet eller?

Håper det går bra med Tante brun og Jente_80 som starter opp med sprøytene i dag;)

Skrevet

Morsom å lese om andre regimer! Mye forskjellig, registrerer jeg.

Og ellers er jeg bare timer unna mitt aller første sprøytestikk. Ik! Vil gjerne at sambo er her, så jeg venter til han kommer hjem fra jobb.

Men et spørsmål, er det OK å bruke pyrisept som desinfeksjonsmiddel? Hvor du rengjør før sprøyta settes?

ah, dette blir såååå spennende! Fikk akkurat melding fra min mor hvor hun skriver at hun tenker på meg hver dag i denne prosessen. Veldig hyggelig!! :)

Skrevet

Jeg må nok bekjenne mine synder og innrømme at jeg ikke desinfiserer!

Er jeg helt sprøyte gal da, mener dere? Syns en sykepleier sa det ikke var så farlig og har betrygga meg med det... Ingen infeksjoner så lang, hvertfall = ) Men pyrisept er nok bedre enn ingenting!

Jeg har ikke hatt noe som helst bivirkninger, hverken av sprayen nå eller av puregonen to to første gangene. Satt første sprøyte med Menopur i dag, så det blir spennende å se om jeg merker noe til den.

Ellers må jeg være så barnslig å si at jeg er umåtelig stolt over meg selv som har klart å tatt nesespray i to uker nå = D

Jeg HAAATER ting i nesa og skal ha stooore pustevansker før jeg bruker vanlig nesespray i eks pollenperioden. Gi meg sprøyter isteden, roper jeg!

Men så har det jo gått sååå bra, veldig fornøyd med den biten = )

Da er det bare uttak som gjennstår å grue seg til...

Denne gangen bør de best proppe meg full av bedøvelse som VIRKER, ikke som sist hvos jeg lå og ikke merka noe til denne doble dosa med morfin... Vi får satse på mer hensyn denne gangen.

Vær flinke stikkere da, alle sammen = )

Skrevet

seriøst, ladies... den stikkinga av puregon var piece of cake, altså! :)

weeee er sååå fornøyd nå. Det gikk jo helt strålende!.... tror jeg da hehe Injeksjonen er iallefall i magen, og håper at den jobber som besatt nå. Desinfiserte med pyrisept og noen pads som loet noe forferdelig.. satser på at det går bra.

Synes du er supeflink jeg, som har holdt ut nesesprayen hihi! Det er lov til å være stolt av seg selv i blant - uansett bragd :)

Neste milepæl; UL fredag 23. april.

Skrevet

Hei, hei!

Sprøytestart på meg i morgen. Er IKKE glad i å stikke meg selv - litt pinglete:-) Men har gjort det før, og vet det går bra! Sprayer på uke 3,5 - svimmel og uggen første 5 dager. Utover det har jeg ikke hatt noen bivirkninger. (Trøtt og svimete da, men det pleier jeg innimellom og være - ha ha!)

Ultralydkontroll onsdag 21. Blir spennende å se om alt er i rute da, eller om doseringen må endres.

Også har det plutselig gått opp for meg at uke 17 faktisk kommer ganske snart:-)

Skrevet

Holder til på Ullevål og var til kontroll idag etter 1 mnd på synarela. I morgen kveld starter stikkingen med puregon og ser frem til å starte!!

Skjer plutselig endel nå fremover med kontroll neste fredag og kanskje uttak allerede uke 17!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg bruker nå sånne alkotip til å desinfisere, men det er fordi jeg har hatt dem liggende. Tror det går helt bra med pyrisept og uten noe også, for da en lege skulle sette en annen type sprøyte på meg så spurte jeg om han ikke skulle desinfisere først og da sa han at det ikke var nødvendig!

Flink du er å spraye Tante brun du får fortsette sånn og du jente_80 var flink til å sette første sprøyte;)

Lykke til med sprøytestart i morgen titinn og Tingeling75!!

Skrevet

Takk, takk!

Sprøytestart kom i greven tid må jeg si. Har sluppet billig unna med bivirkninger av spray, men i dag har jeg hatt besøk av hetetokter mange ganger, og hodet kjennes ut som det skal eksplodere! Sprøyta er allerede satt, så satser på at i morgen er formen på full fart oppover:-)

Men for all del - jeg skal IKKE klage over bivirkninger!

Jeg har brukt Menopur tidligere i forbindelse med AIH forsøk. Da tok det ikke så lang tid før jeg kjente at det skjedde noe i eggstokkene. Blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på dobbel dose av hva jeg brukte da og i kombinasjon med spray.

Håper det står bra til med alle "stikkere" og "sprayere"!

Skrevet

Da står måleuka for døra og jeg kjenner jeg begynner å bli litt spent...

Jeg har, til nå, vært helt likegyldig til dette forsøket og sett på det som at dette vil bli et endelig punktum for så å kunne gå videre, men tror dere jaggu ikke jeg har begynt å håpe igjen?!

Veldig irriterende, for fallhøyden blir så stor og det VET jeg jo....

Bare tenk så fantastisk det hadde vært hvis det gikk da!!

Menopur-blandinga går fin-fint hvertfall selvom tommelen er full av kutt etter dagesvis med å knekke saltvannsampulla uten beskyttelse....

Det lønner seg jo aldri å knekke glass med fingrene og i går, etter et fryktelig blodbad, så jeg at sykepleierne hadde sendt med en sånn knekkebeskyttelse! At det går an......

Men hvordan er det med dere andre??

Er dere spente på målinga og er dere flinke med stikking??

Skrevet

Hei Tante Brun (og jente_80, MK73 og Alid@)

Her stikkes og sprayes det til den store gullmedaljen - takk og lov for alarmfunksjon på mobilen som hjelper meg med å passe tida!!!

Stakkars fingrene dine, Tante Brun. Ampulle kutt er vonde. På med plaster, og bruk knekkebeskyttelsen fra nå av:-) Om jeg er flink med stikkinga? Vel, jeg er vant til å stikke andre, og det går fint, men er litt pysete når det kommer til meg selv. Og i dag har jeg rett og slett satt verdens værste sprøyte - et skikkelig tortur-stikk! Men overlevde det og gitt:-)

Jeg tror jeg fikk brent av litt stress på AIH-forsøkene våre, og jeg føler meg ganske rolig og nøktern. Fikk kjent litt på fallhøyden gjennom AIH også - den er ENORM!

Kontroll på onsdag, og er jo litt spent på om jeg får dato for uttak allerede da, eller om jeg må justere dose og tilbake til kontroll. Men får bare vente og se.

Føler meg i mye bedre form etter at jeg startet med sprøyter, så det var nok ikke bare litt hetetokter som kom pga sprayen; ull-hode, konstant trøtt med gjesping hele tiden, og problemer med å henge med på hva folk sa. Sikkert givende å prate med meg:-)

Fortsatt lykke til alle sammen!

Skrevet

Ja nå nærmer det seg ul tid for oss og det blir bare kjempe spennende:)

Regner med jeg må stikke noen dager ekstra og uttak på onsdagen i neste uke. Bruker å få masse egg, men mye smått som må øke i størrelsen og mange av dem blir det ikke noe av heller, så bruker å bli litt overstimulert.

Ellers går stikkinga veldig greit her, bivirkningene fra sprayen begynner å avta så hurra for det:) Nå er det bare noen "fine" sprøytestikk på magen og klage over.

Men en ting som har begynt å stresse meg litt og det er reisa til H.sund.

Skal jo tross alt reise helt nordfra og det er jo ikke bare, bare i disse "asketidene" Har lite lyst å møtte kjøre i nesten 2 døgn. Og problemet er jo at samboeren skulle egentlig reise fra H.sund onsdagen med jobben til Brussel og har vi da evt kjørt dit, så har ikke jeg sjangs etter uttak å kjøre alle de tusen milene hjem igjen... Har lite lyst å avbryte forsøket nå heller for ikke har jeg bare i mndesvis gått på medisiner og brukt pengene på det men for vær behandling jeg må ha så vil bare endoen min kunne forverre seg:(

Huff og huff, nei gidder ikke tenke tankene på det enda får skyve det foran meg til det evt blir et reelt problem;)

Men skulle ønske akkurat nå ønske vi bodde nærmere klinikken ja.

Det ordner seg for snille jenter, er det ikke sånn det er!?;)

Så flott at du ble bedre i formen Tingeling75, etter at du begynte på sprøytene:) Det er noen sprøyter man kjenner mere enn andre ja.

Du får passe fingrene dine Tante brun, ikke meninga man skal åpne dem med bare fingrene nei!! Godt du har fått håpet tilbake:)

Er vel bare sånn vi mennesker gjør for å beskytte oss mot et evt nederlag, vi er vel litt redde for å møte de følelsene som kommer dersom vi ikke lykkes desverre. Men det er håp det må vi våge og tru på!!

Blir en spennende uke dette, gleder meg og høre resultatene til alle:)

Skrevet

Hei alle supre damer!! :)

Så moro at vi har vår "egen" tråd, og kan følge hverandre når vi ligger så tett i løypa.

Det er litt forskjellig som skjer, leser jeg! hehe Kutt, midre bivirkninger, askeproblem osv osv... er ikke måååååte på hva vi skal gå igjennom og forholde oss til. OG, det ordner seg alltid for snille jenter. Det er jeg overbevist om :)

Her går alt helt supert..!! Har ikke hatt noen bivirkninger av verken spray eller sprøyte. Er jeg priviligert??

Ellers føler jeg meg som et levende medisinskap! Spray, sprøyte, folat med omega, babyklister og wild yam.. prøves det som prøves bør. Hva om det funker?? Ingenting å tape, iallefall.

Jeg ble litt småbekymret av stikkinga på dag 2. Kjente ikke den lett sviende følelsen da jeg satte injeksjonen... men håper den er i kroppen og godgjør seg.

UL på fredag! Can't wait..!! fra morgenen av, heldigvis. Holder til på St. Olav

Ha en strååålende uke, ladies..! Nå starter alvoret snart og jeg er sååå spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...