Neni Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Var på sykehus for vurdering i dag,og de vil sette meg i gang neste torsdag klokken 0900. Hadde i dag 1 cm åpning ,men var umoden. Satser på det modnes mer de neste 10 dagene da....men,hva kan jeg forvente om situasjonen ikke forandres? En forferdelig lang fødsel? Er forresten 2. gangs....
Oi oi Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Hei. Jeg ble igang satt med 2 cm åpning, og delvis moden livmorhals. Det var ikke noe problem for min del. 2 1/2 time senere satt jeg i senga med en nydelig liten datter i armene. Hadde en lett og ganske smertefri fødsel. Og så var jeg jo ikke utslitt. Siden det gikk så fort, hadde jeg masse energi igjen etterpå.
verve Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Hei. Jeg ble igangsatt dagen etter termin, og var fortsatt nesten helt umoden. Fikk karakter 1 av 10;( Fant ut at jeg kanskje burde svare deg da jeg fikk beskjed på forhånd at dette ikke ville bli noe særlig annerledes enn en vanlig fødsel-( i følge overlegen på poliklinikken på sykehuset) det stemmer ikke. Hos meg klarte nemlig aldri kroppen min å reagere ordentlig på hormonene man får- ente opp med bare rier og to cm åpning etter 1 og et halvt døgn. Til slutt ble babyens hjerterytme dårlig og det endte i hastekeisersnitt. Den lillle ble rett og slett for sliten. du kan trøste deg med at de gjennom hele prosessen har kontroll på hjerterytmen så ikke vær redd for at de ikke oppdager det. Dette var mitt første barn så jeg har ikke noe å sammenligne med, men å gå fra ingen rier til to minutter lange rier med 30 sek mellomrom er en påkjenning jeg unner ingen. Poenget er at jeg fikk vite på føden at dette er helt normalt for de som bli satt igang- både ang rier og det at det endte i keisersnitt. Vil bare at du skal være forberedt på det. Og hvis det skulle være slik at du tilfeldigvis kunne tenkt deg at det ble keisersnitt- så er det stor forskjell på et hastekeisersnitt og en planlagt en. Jeg fikk faktisk ikke med meg at barnet mitt ble født. ( ble dopa ned) Men ser du en 2 gangs så kanskje kroppen din kjenner seg igjen og klarer å modnes? Synes du skal være forberedt på hva som kan skje- for jeg ble fullstedig tatt på senga! De prøvde å sette meg igang 3 uker før jeg termin- jeg nekta da jeg ikke var moden og brukte tiden til å gå til akkupunktur. Det hjalp bittelitt-kanskje du skal prøvde det? Koster ca 150-200kr pr behandling. La oss få høre hvordan det går med deg da;) kanskje fødselen setter igang av seg selv;) Lykke til!
Neni Skrevet 13. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2010 Legen jeg var med sa at det er enklere å komme i gang som 2.gangs.Hun var positiv å mente det ikke var noe problem forsåvidt. Jeg går til akupunktur 1 gang i uka så det her modnes d...Rekker sikkert 2 behandlinger til så det skal nok hjelpe på tenker jeg:) Uansett...jeg hadde en lang 1.fødsel på 42 timer som startet av seg selv.Hadde da samme svangerskap med invalidiserende BL... Jeg er så sliten av smerter nå at jeg glatt hadde hatt en like lang fødsel i stedet for å gå 3 uker til før babyen kommer.Regner med at dere med ekstrem bekkenløsning kjenner gjen følelsen... Så er spent ja,men på en måte lettet. Vil gjerne ha flere erfaringer:) Da er det natta igjen...(svartens halsbrann!!)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg ble satt igang som førstegangsfødende, men jeg hadde ingen modning i det hele tatt jeg da (14 dager over ul-termin, 16 dager over menstermin). Hadde visst nesten avflatet livmorhals, men altså ingen åpning eller modning. Fikk modningstablett satt inn, en time etter begynte det å bli vondt, og fem timer senere var hun født Gikk veldig bra (selv om jeg ikke har noe å sammenligne med), men var veldig vondt også da! Gikk fra null til 8 cm på nesten to timer, da fikk jeg epidural så roet seg litt.. Men altså, fødselen gikk over all forventing, og jeg er ikke skremt fra å ha en igangsatt fødsel igjen! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå