Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Hvor ofte bytter dere og hva skriver dere om, stort sett? Er det noe dere aldri skriver om? Jeg skriver aldri om humøret mitt, tv-underholdning, sykdom hos meg eller barna, minst mulig om barna, om jobb, eller om intime ting. Jeg bruker endel humor. Synes det er festlig å legge ut annonser fra finn og musikk ol fra YouTube og linker til konserter/bra musikk, ol.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Slike statuser som du lager er ofte morsomme og interessante. Likevel skriver jeg ofte personlige ting i statusfeltet, nå i graviditeten har jeg luftet en del hormonelle utbrudd, og det har funket fint for meg! Om noen synes det er uinteressant, blir det deres problem. Synes det er bedre å "skrike det ut" til verden enn å ta det ut over stakkars samboeren hehe...Ellers skriver jeg aldri virkelig personlige ting, som at jeg er sur PÅ noen eller at jeg synes noen er ditt eller datt. Med mindre det er offentlige personer da, men jeg prøver å være litt snill og saklig også. Er ikke en sånn som hun Fjørtoftkona som bare er ekkel og heslig mot folk. Jeg bytter ikke så ofte, i hvertfall hvis jeg har en anonym status, er den mer "utagerende" bytter jeg som regel etter en liten stund.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Orker ikke ha noen status i det hele tatt jeg... Er der inne for å titte på andres bilder osv.. Ikke så veldig aktiv. Synes det er ganske tragisk med oppdateringer ala: Jippi, akkurat ferdig i dusjen, eller "ah, sitronbrus er godt".. Hvis man virkelig innbiller seg at små ting en gjør selv er superinteressant for andre så står det ganske sørgelig til spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Skriver noe som legger opp til å få kommentarer og som er morsomt. Er aldri selvmedliden eller sytete. Folk som klager over været eller informerer om at de er trøtte kan jeg ikke fordra!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Det er ikke statusoppdateringer du legger ut da. Det er linker. Det du sier du ikke skriver, det er dét som ER statusoppdateringer på facebook.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Feks: Ut på tur! Nå skal jeg på jobb! Har så vondt i hodet i dag.. Jeg holder på å bli syk.. Stakkars ulla har vondt i tåa..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Joda, jeg skrev at jeg brukte endel humor. Før jeg skrev at jeg pleier å legge ut linker:). Det var kanskje lett å missforstå.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Jeg skriver også endel gode Quotes i statusoppdateringsfeltet... HI
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Glad jeg ikke er "vennen" til noen av dere. Jeg skriver akkurat det jeg har lyst til på _min_ profil, og er dere ikke interessert i å se hva jeg skriver på statusoppdateringene (som f.eks at jeg holder på å lage søndagsmiddag til familien osv) så kan dere fint skjule meg fra newsfeeden deres. Dere MÅ ikke se statusene til alle hvis dere ikke er interessert. Jeg synes forøvrig det er helt latterlig å se ned på folk pga hva de skriver på facebookstatusen, hvor mye de skriver om seg selv osv. Man fjerner faktisk de folkene man ikke er interessert i å oppdateres om fra newsfeeden så man "slipper" å se statusene deres. Men det kan vel ikke dere?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Ups. Kanskje på tide å legge seg, anno 23.44? Eier du ikke selvironi eller humor? Dette er jo bare på gøy. Folk må jo mene hva de vil. Og JA! Jeg har faktisk skjult newsfeeden til et par venner. Ikke fordi jeg misliker de som mennesker men som statusoppdaterings-forfattere.... Lighten up!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Har ikke så ofte noen status, men kanskje hvis det er noe spesielt. " Ut på tur i finværet" eller " nyter solen på terrassen, tar gjerne imot besøk" e.l. Av og til mer humor, småvitser eller andre artige utsagn. Det jeg får helt hetta av er slikt som "har akkurat spist frokost, skal på trening, så jobbe 12-18. Så skal jeg se på hotel cæsar med <3 mia <3 og spise taco." (Folk som skriver hele dagsplanen sin.) "elsker familien min <3<3<3 Carosander har spist grøt for første gang idag, og han syns det var sååå godt <3 Han har bæsjet også. Elsker mannen min og Carosander over alt på jord <3<3<3" (Typisk ungemødrestatus, som måå skryte av "familien" sin hele tiden, med intime detaljer, smileys og hjerter.) "Huff, begynner å bli syk, snufs snufs" eller " havnet på sykehuset jeg :(" ( Selvmedlidenhet og oppmerksomhetssyken)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 Hehehe, morsomt! Ja, jeg er helt enig 23:49. Lurer på hvorfor det er sånn at unge mødre på død og liv må skrive sånne klissete statusoppdateringer med hjerter i hue og ræva...Enda mer patetisk er det når de over 30 gjør det. Vet om en som bruker hjerter i samtlige oppdateringer..Jobb❤, trene❤ ,Senkveld!❤, natta!❤, og hun er 36 år.....Kvalmt og dumt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 Hva er problemet? Tåler du ikke at andre mennesker vil dele mer enn det du vil? Facebook er laget for at slike ting som dette skal komme fram, at folk man ikke har kontakt med daglig skal kunne se hva som skjer i livet uten å være nødt til å ringe støtt og stadig. Dette var også meningen bak nettby/blink/fettnerd osv. Tipper dere er rundt 30 år og for "gamle" til å fatte dette. Dere tråkket rett inn i facebook uten blink og nettby først, og tror dermed at det skal være slik dere har tenkt. Newsflash; det er ikke det.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #14 Skrevet 12. april 2010 Forøvrig forventer man å ikke bli baksnakket av venner pga man skriver "for mye" på facebook. Flotte venner dere er.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #15 Skrevet 12. april 2010 Signerer 23.58! Det er hele meningen bak statusfeltene! Før stod det; hva tenker du på, og før det stod det "Ola Larsen is..." så skulle man skrive hva man gjorde. Ikke quotes fra andre mennesker osv.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #16 Skrevet 12. april 2010 Kaller du dette å baksnakke venner? Hvilken verden er det du lever i? Hun med hjertene jeg refererer til er ikke en venn av meg men en som har valgt å ha åpen profil. Hehehe, jeg må le av hvor seriøst noen av dere tar dette. Kunne vært morsomt å se hva slags statusoppdateringer dere har. Tydelig at dere føler dere truffet. Hihi.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #17 Skrevet 12. april 2010 Ja, for det er jo faaaarlig å gjøre noe utenom den vante "rammen". Selvom man vet ha den opperinnelige meningen er går det vel an å tenke selv.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #18 Skrevet 12. april 2010 Ja sant, har et par over 30 som skriver litt sånn også, det er enda verre. Blir så fjortispreg når alt skal være så hjertete hele tiden, hold deg til ETT jævla hjerte, så skal jeg la det gå liksom! Men for all del, folk må skrive hva de vil, og det er jo mange som aldri skriver noe, sikkert noen som reagerer på meg også, hvem vet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #19 Skrevet 12. april 2010 Må bare svare på denne. De vennene jeg har på fb som skriver slike type statuser som ble ramset opp, er ikke nære venner av meg. Ingen av mine nære venner ville skrevet noe sånn, enkelt og greit. Det er mer bekjente, som legger meg til som venn, som man føler på at man må godta. Men for all del, god underholdning.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #20 Skrevet 12. april 2010 Hvor seriøst? Her blir man sett ned på pga man rett og slett gjør det som har vært hele meningen med siden fra dag én, fordi hele Norge plutselig skulle få seg en slik side (som forøvrig er idiotisk når dere ikke aner hva dere skal gjøre med den) At du ikke tåler at jeg synes du er idiotisk som ser ned på folk pga de faktisk bruker siden som den SKAL brukes, det får være ditt problem (blant mange andre, ser jeg)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #21 Skrevet 12. april 2010 Innlegg som dette er alltid interessante fordi venner avslører seg. Er det noen jeg har på vennelisten min som klager over statusene mine, tro?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 12. april 2010 #22 Skrevet 12. april 2010 Jeg skriver for det meste om de varierte underlivsplagene mine.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #23 Skrevet 12. april 2010 Ja, det går an å tenke selv. Men å synes noen er teite fordi de gjør noe som er helt normalt er bare idiotisk. De fleste vet at man skal gjøre profilen: Stengt for fremmede Sterkt begrenset for bekjente man ikke prater med Begrenset (ikke tilgang på status/linker/tester) for bekjente man prater med en sjelden gang Åpen for familie og (ordentlige) venner. Kan man ikke dette har man ingenting på facebook å gjøre. Og når man da blir sett ned på pga mn skriver at man skal på trening/badeland osv, så blir det for dumt. Jeg skriver disse tingene på statusen, slik at venner og familie kan se hva jeg gjør, og dermed ikke blir bekymret om de ringer og ikke får svar på flere timer, eller at de kan se om jeg er tilgjengelig for besøk o.l uten at man skal bli nedrent av tlf-samtaler og sms døgnet rundt. Og at barnet har spist grøt for første gang; ja..? Dette er morsomt for besteforeldre i andre byer å få sett hvordan det går med både barna og barnebarna uten å måtte sitte i tlf hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #24 Skrevet 12. april 2010 Hahaha, man skal ikke spøke med det. Jeg har en på min venneliste som har kommet med mange intime detaljer om status angående blødninger etter fødsel og bæsjebleiene til datteren ...! Visse ting er greit å holde privat syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #25 Skrevet 12. april 2010 Garantert. Jeg fikk vite av bestemor at onkelen min prata dritt om meg pga jeg hadde skrevet hva jeg lagde til middag. Så da ble det begrenset profil til han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå