MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Hvis en eltest må være sterk positiv (altså fargen på test-streken like sterk som den andre) for at den kan regnes som positiv, gjelder det samme hvis man er gravid? Eller kan en svak positiv eltest tyde på graviditet??
Kicam Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Så lenge du ser to streker (uansett om den er svak eller sterk) så er du mest sannsynlig gravid.. Er du usikker, så test deg igjen dagen etter:)
Julie_82 Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Neida, en svak strek på en g-test er også positiv, så lenge det er farge i den. Av og til kan man få såkalte 'skyggestreker' uten farge i, og da er den negativ. Personlig har jeg problemer med å se forskjell på en veldig svak strek og en skyggestrek, og har aldri opplevd å få en skyggestrek på en negativ test, så i de aller fleste tilfeller betyr to streker at du er gravid, uansett hvor svak den er:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Beklager, men en svak strek på el-test er på ingen måte en positiv test. For at en el-test skal være positiv, må strekene være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Hvis du skal bruke el-test som grav-test ville jeg ikke håpet på noe før den er så sterk som jeg sier. Jeg har alltid en strek på el-test når jeg ikke er gravid, men den er da mye svakere enn kontrollstreken frem til selve EL. for deretter å bli svakere igjen. SKal sies at jeg aldri har testet med EL-test for graviditet, men vet at el-testen må være skikkelig positiv og ikke bare en svak strek i alle fall. Men det trenger ikke bety at du ikke er gravid...... Men en grav-test er vel det eneste sikre når det gjelder testing. Og en grav-test trenger ikke å ha sterk strek slik som el-testen gjør.... Mener ikke å ta fra deg alt håp, men bare informere deg om hvordan det faktisk funker. Håper virkelig du ER gravid jeg da:) Masse lykke til!
Gjest Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Tror kanskje hun har brukt en EL-test for å sjekke graviditet..??.. Vet ikke hvordan "fasiten" er, men iallefall: Jeg ER gravid, og tok en EL-test igår bare for å se... hehe.. Den ble ikke positiv. Teststreken var sterkere enn den normalt ville vært nå, men myyyye svakere enn kontrollstreken. Ellers er d rett som dere sier; på en g.test er d positivt utslag samme hvor sterk/svak streken er )
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 el tester kan man ikke stole på som G-test....jeg har prøvd og er gravid men ikke noe positiv utslag fordi om....
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2010 Takk for alle svar ) Dere har ikke tatt fra meg noe håp altså, jeg spurte av ren nysgjerrighet nå.. Men har jo alltid ett håp om at den svake testen kunne være graviditet Hahaha, evig optimist:) Da vet jeg det, kan teste etter el, men alle tester som er svakere enn kontrollstreken regnes som negativ på alle måter! Men ble litt overrasket over at eltesten ikke alltid er positiv ved graviditet, det trodde jeg.. Reagerer ikke den på hcg også?? Greit å vite, uansett
Lille diamant Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Jeg har fått positiv EL test hver gang jeg har vært gravid (har mistet noen ganger). Er kanskje gravid nå også, men er usikker pga at jeg har hatt en blødning. Får uansett positive grav.tester ,og igår kveld tok jeg en EL-test bare for å se, og den slo ut kjempe positiv. Teststreken var veldig mye sterkere enn kontrollstreken Så er en grei ting å gjøre om man er tom for grav.tester syns nå jeg
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Ja altså en positiv EL-test er jo et godt tegn, mens en neg el-test TRENGER ikke å bety at du ikke er gravid:) Lille diamant; krysser alt jeg har for deg nå Stor klem
Hanaomi Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 jeg bruker cb tester, slike som viser et tegn (eller smilefjes om man kjøper de i sverige) om man har EL. Disse testene har jeg hørt at man ikke skal se på strekene inni, de kan avvike fra resultatet som vises i displayet. Jeg har hatt klare positive EL tester, men det kan godt være at det er ulik styrke på strekene på selve sticksen... men hvordan kan el tester som påviser stigning av LH - hormonet gi utslag på HCG /Graviditetshormonet...!?
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Jeg tok akkurat en digital EL test og der kom det opp et smilefjes og jeg er gravid. Men hvordan sammenhengen er mellom en test som påviser LH-hormonet og det å gi utslag på HCG-hormonet aner jeg ikke.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 14. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2010 Jeg trodde eltester gjorde utslag på både LH og HCG? Får bare satse på en snarlig graviditet, så jeg kan finne ut selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå