Gå til innhold

Babyen min på 6 mnd vil ikke ha morsmelk eller mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er 6 månder nå. jeg har fullammet siden han ble født til han var 4-5 månder, da begynte vi med fast føde.. Nå får han grøt til lunsj og kvelds, og ellers ammer jeg han..

Men nå de sisste dagene vil han bare ha morsmelk om morgenen og kvelden, ikke på dagen..

Så jeg har prøvd med mme på flaske, men det vil han heller ikke ha!

Viss jeg kommer med "forslag" nr tre, enten grøt eller frukt, da vil han ha.. så han er jo sulten, men vil ikke ha melk.

Andre som har opplevd dette? Er han lei av melk??

Takk for svar!!

Gjest Kira06
Skrevet

Vi hadde det på akkurat samme måte for ca en mnd siden (hun blir 7 mnd på søndag). Pupp var kun interessant når hun var trøtt, dvs morgen og kveld. Ellers var alt annet mye mer interessant, og hun tullet fryktelig når jeg forsøkte å amme henne. Grøt og grønnsaker derimot gikk ned på høykant (har aldri forsøkt å gi mme). Men hos oss var det nok kun en fase, fordi nå er hun tilbake til sitt gamle jeg. Tror det er slik i perioder, spesielt i den alderen. Det er så mye annet spennende som skjer, så det har liksom ikke "tid" til puppen mer.

Skrevet

Har akkurat samme problem...jenta mi er bare 4 1/2mnd...har aldri vert gla i melk...noe som har ført til dårlig vektøking..begynte med fast føde for 1mnd siden å hun gaper som bare d..gir grøt morgen og kveld...ammer innimellom, men føler ikke hun får i seg så mye... helsesøster MASER..må bare amme ofter osv...men hva hjelper d når hun ikke vil..noe jeg har sagt til HS..orker snart ikke gå til helsesøster mer... Hva sier dere..kan jeg gi 3 måltider me grøt?

Skrevet

Lillegutt på 6 mnd er også sånn. Gir jeg flaske med mme samler han melk i munnen til det er fullt og renner ut, så ser han på meg og gliser. Tygger i tuten på flaska. Kommer jeg med grøt, frukt eller middag gaper han. På kvelden drikker han godt over 200 ml melk/velling. Var litt beskymret over at han ikke får i seg nok væske, men bleiene er våte, spes om natta, så tror ikke det er så farlig :)

Skrevet

Så morsomt å lese svarene, skulle tro det var samme unge vi snakket om! ;)

Det er nok ikke så farlig nei, viss de har våte bleier og legger godt på seg har det nok ikke noe å si.. :) Vi er jo bare så bekymra med en gang det skjer noe "unormalt" :)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...