Gå til innhold

Dere som har fullført sykepleien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere var det vanskeligste med studiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adet var så utrolig mye som var obligatorisk + gruppearbeid og praksis slik at man ikke fikk nok tid til å studere på sin egen måte.

Skrevet

No offence, men du tror du hadde blitt en god sykepleier uten praksis og obligatorisk undervisning?

Til HI: for meg var det vanskeligste de samfunnsvitenskaplige fagene, syntes det var slitsomt da det var lite konkret på en måte. Likte best de naturvitenskaplige fagene samt de kliniske sykepleiefagene:)

Skrevet

Eh, nei! Men har det noe med saken å gjøre?

Skrevet

No offence men det må da være lov å svare hva man synes var vanskeligst når man blir spurt hva man synes var vanskeligst..

Jeg synes ikke studiet var spesielt vanskelig. Mye svada fag var det synes jeg, og om de ikke var vanskelige så var de iallefall ekstremt kjedelige. (feks fag om sykepleierens rolle i samfunnet, typen ting som alle med normal sunn fornuft skjønner..). Jeg ville heller brukt mer tid på praksis og feks sykdomslære og farmakologi. Nå har jeg jobbet noen år på ulike sykehusavdelinger og det er disse tingene man faktisk får bruk for i denne typen jobb.

Praksis er gull. Få med deg mest mulig og les teori opp mot det du ser i praksis. Spør masse spørsmål. Sånt blir man god sykepleier av!

Skrevet

Formulere og skrive en god hovedoppgave. + datateknisk utforming av oppgaven

Fag som sosialantropogi, og andre litt svevende fag, ikke så mye konkret å ta tak i.

noe jeg ikke personlig var vanskelig var medikamentregninga, men var veldig høy strykprosent i klassen, over 50% på første eksamen. Mange slet for å få dette på plass. Det er en selfølge at man må ha alt riktig i besvarelsen.

Skrevet

Mens rettskrivning derimot er mindre viktig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...