Gå til innhold

ENDELIG!! Hun tok flaska!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i over en mnd nå!! 3 forskjellige flasketyper, med forskjellige sutter på.

Men snuppa har nektet TOTALT!!! Sta som ett esel, kanskje lik mora si :P

Men i dag gikk jeg til innkjøp av TommiTeePee flasker, å snuppa tok den nesten med det samme!!!

Er over lykkelig nå! Trenger nemlig VELDIG å gjøre noe annet enn babystell o.l. bare en kveld e.l. Men siden snuppa har nektet å ta flaske, så har dette vært bortimot umulig. Noe som igjen har gått veldig utover humøret mitt.

Men nå krysser vi fingre og tær for at hun fortsetter å ta flaske, slik at mamma kan få litt avkobling en dag i blandt :D

Hun er forresten 5mnd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette sliter jeg meg også. Nå er han bare to mnd enda så har litt tid på meg enda men. Han tok flaske når vi prøvde når han var bare 3 uker ca, med morsmelk da, men etter det har han ikke tatt flaska. Da har vi prøvd med erstatning da, men erstatning fra skje går greit. Skal prøve med en annen flaske vi har kjøpt, funker ikke det får jeg prøve å pumpe igjen å se om det funker.

Du får kose deg uten baby så lenge hun fortsetter med å ta flaska :)

Skrevet

Ååå, gratulerer du er heldig du!

Kanskje det er de jeg må prøve også da?

Snuppa er 4,5 mnd, og her er det fremdeles total flaske- og smokkenekt.. Har prøvd Avent, Nuk og Mam flaskene uten hell. Tygger bare på dem, og det som kommer ut renner bare ut av munnen (?). Hva er det liksom?

Leeengter etter å komme meg ut litt aleine..

Men er ikke de TommiTeePee flaskesuttene veldig like Avent sine? For de funker jo ikke her i gården....

Skrevet

Akkurat det samme gjorde snuppa her i gården. Hun bare tygde på dem, å alt rant bare ut av munnviken. Helt til hun ble sint og irritert.

Nå tar hun smokken helt greit, så har liksom ikke skjønt helt hvorfor hun ikke ville ta flaska. Men hun er vel bare sta.

TommeTeePee suttene er mye bredere og mykere en Avent sine. Er veldig like en vanlig pupp. Prøvde selv forskjellen, å det var en helt annen måte å suge på med TommeTeePee enn Avent. Hehe....kan tro samboern lo godt da jeg stod på kjøkkenet å testet ut tåteflaskene :D

Ga henne morsmelk i kveld, men i morgen skal jeg prøve erstatning. Så får vi se om hun tar det likegodt, eller om jeg må begynne med pumpestyret :/

Skrevet

Får kanskje gi den flaska et forsøk vi også da :)

Hvilken smokk har du fått henne til å ta da? Her er smokken like upopulær som flaska. Havner litt uti munnviken og så tygger hun bare på den. Har prøvd ALLE smokkene jeg har sett, kjøpt i butikk og på nett. Forskjellige former og fasonger, lateks og silikon, men INGEN funker. Blir gal, hehe :) Trodde jeg hadde knekkt koden for en måneds tid siden, men det var visst bare lureri fra hennes side ;)

Jeg har forresten også stått og suttet på både flasker og smokker for å finne ut hvilke som kan være best, ser sikkert skikkelig glupt ut :)

Skrevet

Sjønner godt du er glad nå:-) Hadde samme problemet, ville ikke ta noen sorter, ikke Tommee Tippee sine engang:/

men nok var nok når hun ble 7 mnd, så kuttet puppen helt på dagtid å da tok hun flaska når hun var tørst nok:-)) Mam sine. Hun får flaske 2-3 ganger om dagen nå! uiten problemer..

Skrevet

Hmm jeg har ikke hatt noe som helst problem med å få snuppa til å ta flaska. Kanskje det er fordi jeg ga henne det så fort hun fikk til ammingen?

Hun er nå 3 uker gammel og har jeg har ingen problemer med å veksle mellom pupp, flaske med mm og flaske med mme.

Mulig det er bare flaks da, men jeg passet på å gjøre dette med en gang hun tok puppen fint. Tenkte at da er det enklere for meg å dra steder mens pappaen er alene med henne og jeg synes av og til det er veldig greit å pupe enkelt og greit for enten å sjekke hvor mye melk jeg egentlig har og dersom jeg er sår. Er ikke så vondt å pumpe...

Vi bruker Avent sine flasker.

Skrevet

Ei venninne av meg vekslet ofte mellom pupp og flaske, endte med at sønnen ikke ville ha pupp...

men tilfeldigheter sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...