Gå til innhold

Sydentur og pengene i vasken???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på hvor jeg skulle legge ut denne tråden,og tenkte at siden jeg er i 2.trimester, så prøver jeg her.

Jeg har havnet i en kjedelig situasjon, og lurer på om det er noen av dere som har opplevd noe lignende,eller noen som kan hjelpe med råd:

Jeg har bestilt sydentur til sommeren før jeg ble gravid sammen med familien min, og nå vise det seg at terminen er for nær, og at flyselskapene av den grunn ikke vil ha meg med på flyet. Helt forståelig dette. Det vil si hjemreisen er 1 dag før 36 fullgåtte uker. Det er snakk om 4 timers flyreise til og fra Helles. Jeg trodde at det skulle være en smal sak å avbestille turen siden jeg faktisk ikke får lov av flyselskapene å reise, men så "enkelt" skulle det ikke være. Graviditet og termindato i seg selv var ikke god nok grunn til å avbestille tur. Det måtte legebekreftelse med bekreftelse på at alvorlige komplikasjoner kunne oppstå pga helsetilstanden. Termindato i seg selv holder ikke. Det vil si; Jeg kan ikke reise fordi jeg er kommet for langt i graviditeten, men jeg kan heller ikke få pengene igjen fordi jeg ikke er syk.Dette dreier seg om 30 000 kr så det er veldig fustrerende.

Må bare legge til at barnet ikke var planlagt til dette tidspunktet, men det er veldig velkomment for det, og jeg syntes det er utrolig dumt at det skal være sånt.

Vi har tenkt på flere alternativer:

1. Kanskje vi kan forskyve turen slik at vi kan reise ei uke før?

2. Selge den til andre selv?

3. Vi har bare betalt inn depositum så gi blanke(liker ikke dette alternativet)

Vet ikke om noen av disse alternativene går, men syntes det er en vanskelig situasjon som det ikke ser ut til å være løsninger på.

Noen som har erfaringer med dette? Gode råd?Må jeg bare anse disse pengene som tapt eller finnes det muligheter som jeg ikke vet om?

På forhånd takk.

Hilsen fustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom turen er betalt med kredittkort så har du sikkert avbestillingsforsikring der. Jeg bestiller alle turene mine med kredittkortet mitt fordi der har jeg en veldig god reiseforsikring og avbestillingsforsikring. Ellers så ville jeg tatt kontakt med selskapet og spurt hva de foreslår du kan gjøre....

Skrevet

Hei. Jeg var i en lignende situasjon sist jeg var gravid. Hadde en del blødninger i første trimester, og legen anbefalte meg å ikke reise. Hun skrev en legeerklæring som jeg sendte til flyselskap og hotell, og jeg fikk refundert alle pengene.

Skrevet

Takk for tipset. Jeg skal ringe Ving å høre om de har forslag. Jeg har en grei forsikring det er ikke den det står på. Det er reiseselskapene som setter kritieriene for dette til forsikringselskapene, sa hun jeg snakket med hos forsikringselskapet i dag.Jeg har ikke kontaktet Ving enda. Måtte liksom fordøye dette litt. Ble så fustrert.

Skrevet

Dersom det ikke er noe problem og miste depositumpengene så kan du jo ringe flyselskapet og si det, at du gjerne vil finne en løsning for alle parter, men at dersom de ikke kan samarbeide litt så blir det løsningen for deg (selvfølgelig litt kjipt for resten av familien evt, men det er dessverre sånn at dersom man er litt vanskelige og ikke gir seg, så kommar man lenger i "kundeservice" bransjen)

Om du ikke får til en ordning med flyselskapet så ville jeg ha snakket med legen. Om du får en legeerklæring for at du ikke kan reise, så vi forsikringen betale deg, men det må gjøres i etterkant da tror jeg.

Jeg måtte avlyse en tur for noen år tilbake fordi gje ble dårlig og ikke kunne reise (hadde ikke noe med graviditet og gjøre), snakket da med forsikringsselskapet og de sa at de trengte legeerklæring, og at det med den ikke var noe problem for og få pengene tilbake.

Legen skrev da bare at jeg ikke kunne reise, og ikke noe om hvorfor i legeerklæringen, og jeg fikk tilbake alle pengene uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...