meg & to små vampyrer Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Det går lus i bhg. Jeg er nok psykisk preget og begynte å klø med en gang jeg hørte om dette. Tror ikke vi har noen lus da, jeg kan ikke se noe sort eller bevegende greier. Men OM vi får det, hvordan kvitter vi oss med det kjapt og enkelt uten for mye styr? Vi har forresten ikke annen fryser enn sånn under kjøleskap nå, så den er det vel ikke så veldig kaldt i...
Gjest sug lut Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Kjøp elektrisk lusekam, da kan du både finne og zappe dem kjapt. Har en som heter ... noe på Ro... vel, det var ikke mye hjelp i. Eller så kjøper du LYS lusekam (svart er verre å se dem på) og lusemiddel. Greit å ha på lager. Trenger ikke fryse ting, bare legg dem vekk noen dager.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2010 Hvor får man tak i lys lusekam, apoteket mitt selger bare sorte... Lusemiddel fikk vi ikke lov å kjøpe før vi var 110% sikre sa de... neivel. Den elektriske lusekammen hørtes litt fin ut (effektiv) og litt elektriske stol for lus-ut... hmmm. Er den vond å bruke? Hvor kjøper man den?
Mor Løvehjerte Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Lusa kan ha de fleste farger, står det i brosjyren jeg fikk på apoteket da det ble oppdaget ett tilfelle av lus i bhg til vesla. Legg et hvitt håndkle over skuldrene på den som skal lusesjekkes, eller bøy hodet over et hvitt papir, så skal de være enkle å oppdage. Når man først begynner å klø, er det gjerne fire uker siden man ble smittet, så hvis du (som meg) begyner å klø i det du hører/leser ordet "lus", så skal det ikke være noen grunn til bekymring. ;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2010 Nei, jeg skjønner jo at det jeg har nå er psykiske lus... he he. Men jeg vil ikke ha fysiske og levende skikkelige lus i huset heller... angst for lus. Vil ikke være en lusete småbarnsmor (ha ha, hørtes det tragisk ut eller hva).. Hmm.
Mor Løvehjerte Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Nei, hvem vil vel det?! Fytti rakker'n!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2010 Jeg er helt tydelig psykisk prega siden det nå plutselig klør i nakken og bak øra og jeg leste apotekets infobrosjyre for 10 minutter siden... ååå Dette er ikke noe gøy. Jeg vurderer å ta en dusj og bruke mye balsam og håpe at evt lus ikke får noe å feste seg i, ha ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå