Gå til innhold

Allergimedisin og prøve å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om allergimedisiner kan har en negativ innvirkning på det å prøve å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syntes det var en spennande fråga, har sjekkat artiklar fra sciencedirect&pubmed og tror slutsatsen er at antihistaminer inte påverkar fertiliten. (Fann något som kanske tyder på att spermerna mår bra allergimedisinerna...)

Skrevet

Jeg ble anbefalt å ikke bruke det mens jeg prøvde å bli gravid. Viss jeg ble skikkelig dårlig kunne jeg bruke av de gamleste typene... da var det bivirkninger på et eventuelt foster legen tenkte på...

Skrevet

Jeg skal til fastlegen min torsdag og spoerre om dette, og se om jeg kan faa noe paa resept av han. Begynner aa bli plaga allerede, og ILLE skal det bli etterhvert...

Skrevet

Snakket med gynekologen min ang dette i dag. Uheldig å bruke antihistaminer når jeg forsøkte å bli gravid. Siste svangerskap prøvde jeg litt Vallergan, våknet så vidt opp utover ettermiddagen neste dag, fikk en utrolig hangover! Blir jeg gravid nå kan jeg gå en pen vår i møte! Holde meg langt i fra alt med pels. I fjor vår var jeg i nærheten av en kanin, måtte få adrenalin og kortison sprøyte umiddelbart! Pusteproblemer,køe og honet opp!

Skrevet

Niks. Ingen antihistaminer hvis man proever aa bli/ er gravid. Det eneste som KAN gaa til noed, hvis det er riktig ille, og med forsiktig bruk er Polaramin, men som man visstnok bli ufattelig troett av. Saa nei, man maa bare staa over det. Jeg fikk derimot en nesespray med bittelittegrann cortison i for aa dempe lokale allergiske reaksjoner i oevre luftveier, og skal unngaa i en viss grad, hvertfall, nysing og "snoerring". Skal se hvordan det gaar.... Her i Spania er det meldt ekstra kraftig pollensesong i aar pga vaeret vi har hatt i vinter... Jeg gruer....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...