aef Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 jenta mi bare spytter ut tranen. men d-vitamindråpåer går bra. noen som vet om det er like bra som tran? og burde jeg ha snakket med hs før jeg begynte med dråpene?
mammas skatter <3 Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 e prata ikke me helsesøster før e begynte me d-vitamin dråper. de sier vel at en enten bør bruke tran eller d-vitamindråper.
Guttemamma x 3 Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Det er enten eller. I Sverige og Danmark f.eks. bruker de ikke tran, men d-vitamindråper til spedbarn.
Gjest eelis+kian Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 D-dråper er like bra som tran, men man skal bare bruke en av delene. Jeg gir d-dråper, fordi gutten min bare spytter ut tranen, hehe :-)
Tuddeli Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Tran er aller best fordi det også inneholder essensielle fettsyrer (omega 3 og omega 6), men disse fettsyrene kan hun jo få i seg mer av gjennom annen mat også etterhvert, så viktigst er vitamin D. Derfor; får du ikke i henne tran så gi d-vit.dråper med god samvittighet, og sats heller på å få henne til å like fisk :-) Gutten min tok tran frem til han var 4mnd (tvang det i han med sprøyte), men da ble det rett og slett umulig å tvinge det i han mer, så nå får han vit.D dråper. Lykke til!
arachnia Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Vår HS poengterte også dette med fettsyrene, og mente jeg var litt "slapp" som ikke ville prøve lengre med vårres jente. Men vi bruker D-dråper, for å slippe den fantastiske tran-gulp-lukta på alle klærne. D-vitaminene er det samme! Blander dråpene i melk og grøt.
ett til! Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 min gutt spytta også ut trana,så jeg begynte med D-vitaminer.det er ikke like bra,men jeg opplevde med storebror at da han begynte å få fast føde med skje,ble det mye enklere å gi tran med teskje istedet for engangssprøyte. noen ganger blanda jeg det i litt mat slik at jeg fikk lurt det i han,og til slutt tok han en skje hver dag:) det samme skal jeg gjøre med lillbror har jeg tenkt!
Gjest Kira06 Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Vår helsesøster har faktisk aldri nevnt tran, men sagt at vi burde gi D-vitamin i dråper. Har lest at man kan velge mellom det og tran, og at man burde gi en av delene fra barnet er 4 uker.
Tuddeli Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Rart at helsøsteren din ikke har nevnt tran, Kira06. Uansett er det norske helsemyndigheters anbefalinger at man gir tran fra barnet er 4 uker, og at de som ikke får tran får D-vitamindråper. http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/de_viktigste_kostr_dene_det_f_rste_leve_ret_5368
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Tran er absolutt best ja, pga omega 3- og 6- fettsyrene, som er viktige i utviklingen av babyens hjerne. Er jo også derfor det anbefales tran under svangerskapet.. Men går det ikke så går det ikke, og da er D-vit dråper det beste alternativet!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Er nok tran som er best ja. Her var det også vanskelig med tran til førstemann (og nå til lillemor), men gav meg ikke på det.. Jeg sa nam nam hver gang han fikk det (de oppdager det fort om du gir inntrykk av at dette er noe ekkelt) og litt søl får man tåle (ellers kan man jo gi den når de er naken på stellebordet. Uansett, nå har jeg en 2åring som synes tran er godt, og han kunne sikkert drikke en halv flaske på en gang om han hadde fått lov! Kunne sikkert laget reklame for Møllers tran der han står og heller nedpå om han får tak i flaska, og sier "nam nam, mer tran" Håper vi får til det samme med lillesøster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå