Gjest Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Skal kjøpe ny babybilstol til neste mann, lurer på hva slags stol vi skal velge. Mest praktisk, komfortabel og trygg? noen å anbefale
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Smaken er vel som baken når det gjelder bilstoler også...akkurat som vogner Vi har Besafe izi combi og er veldig fornøyd med den.
Gjest Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 kan man ha den med base hvis bilen ikke har isofix? vil ha en bilstol med base.. har sett på besafe izi sleep og maxi cosi cabriofix
Neijasså... Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Anbefaler Britax Babysafe plus med beltebase (hvis du ikke har isofix. Hvis du har det finnes det en isofix-base). Det er babysetet med lengst rygg på markedet, og det eneste jeg har vært borti som barnet kan sitte komfortabelt i til det er stort nok til å bytte over til neste sete. Best i test på sikkerhet også. )
BlåBlå Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Om du har vogn som er kompatibel, er jo det greit å velge sete som passer. Ellers har jo Maxi cosi cabriofix med isofixbase komet best ut i test. Britax babysafe (mener jeg det var) har også kommet veldig bra ut. Easysleep er det noen som mener er for stort og tungt å ta ut og inn av bilen (som man gjerne gjør den første tiden) - og som er smalt, så babyen vokser fort ut av det.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 OPps...sorry. Så ikke at det var BABYbilstol. Besafe izi combi er fra 9-18 kg
Gjest Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 takk for svar. Jeg skal skjekke ut de dere har skrevet opp. Jeg tenkte mest på izisleep fordi man kan legge barnet i liggende sitlling, i fall om babyen sovner. Men det er kanskje ikke så viktig.
Babyønske �� Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Hadde Maxi Cosi cabriofix med isofixbase, veldig fornøyd med den. Setet er veldig lett i seg selv, og lett å bære med seg. Ang å legge setet i liggende stilling, så kan du ikke gjøre det under kjøring. Mange som tror det er en fordel med izi sleep, men det er altså ikke anbefalt. Men når du tar setet med deg, f eks på butikker eller på besøk er det greit å ha muligheten til å legge det i liggestilling.
Gjest Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 takk, vi har tenkt på den, men har ikke isofix, men har forstått det sånn at man kan få beltebase til den. Vet at man ikke kan ha den liggende når man kjører men tenkte det kunne være greit om man skulle på butikken f.eks å legge ned setet, siden det ikke er anbefalt å ha småe barn i bilstoler så lenge. Men det er jo bare å legge over i vogna, de sover jo så godt uansett.
Pirkeanonym Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 I Maxi Cosi'en så sitter ikke ungene, de ligger der også, men ikke helt flatt. Maxi Cosi har kommet best ut i test, mens Izi sleep ligger på 8. plass, av ca 40 bilstoler tror jeg. Testen ligger på Trygg trafikk tror jeg
Gjest Skrevet 16. april 2010 #11 Skrevet 16. april 2010 Takk :-) Jeg skal dra å se på maxi cosi og babysafe, det blir en av de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå