lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 noe som dere alltid har eller noe som dere sjelden har, evt ønsker at dere hadde oftere? Vi har nesten alltid gulrøtter. Bacon har vi gjerne til røkt fisk gulrotstuing vil jeg gjerne ha til mer mat makaroni er jeg oppvokst med til alt, men vi har det sjelden nå, makaronistuing lager jeg gjerne til kjøttkaker/boller om det er jeg som lager middagen. grønnsaksblanding har vi innimellom kålrabistappe kunne jeg egentlig hatt til flere middager, men det blir det bare til at vi har i jula, når gubben spiser pinnekjøtt, så låner jeg kålrabistappe til det jeg spiser. grønnsaker generellt skulle jeg gjerne brukt mer av, men når mannen ikke spiser grønnsaker, så er det sjeldent jeg lager det til bare meg og ungene. soppstuing er jo bare nydelig, blir forøvrig også bare til at jeg lager det i jula når vi har kalkun, er bare jeg og evt gjester som spiser det da.
Ranveig R Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Har så å seie alltid grønnsaker til middagen, får dårleg samvittighet om ikkje. Ungane åt fiskepinnar og makaroni her i forrige veke (pappaen jobba seint, så vi voksne skulle ete om kvelden), og då dei var nesten ferdige med maten utbraut lille på knapt 2 1/2: "Mamma! Eir MÅ ete alat!" (salat), så eg måtte pent finne fram litt agurk og kinakål til ho ) * kokt brokkoli er lille veldig glad i (for så vidt eg og mannen og), mykje brukt * rå gulrotstavar * agurk * tomatbåtar * ungane er periodevis glade i poteter, men eg er ikkje alltid så flink til å lage det * pasta er det som det går mest av, brukar fullkornsvariantar, innbiller meg at dei er ganske ok, ernæringsmessig * har ris ein sjeldan gong * aldri puréar, stappar og stuingar, ungane et det ikkje, og ikkje egentlig mannen heller
Lene~mor til tre Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Vi bruker kokte grønnsaker og poteter til så og si alt. Når vi ikke bruker poteter blir det ris eller chips men det er ikke så ofte. Sjelden vi har stapper og pure og rå grønnsaker. Tomat og agurk spiser vi ofte oppå skine o.l når vi har det på brød. Pasta har vi en gang i mellom
Jojo x3 Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Vi har nesten alltid salat. Kokte eller ovnsbakte grønnsaker innimellom. Pasta Poteter Ris Couscos
blond Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Jeg er ikke alltid like flink, nei. Jeg liker å bruke oppskrifter ellers blir det ofte gulrøtter og brokkoli til middagen.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 det mest vanlige tilbehøret her i huset er salat i alle varianter har raspei gulerøtter til fiskeboller, schnitzel og fiskepudding. Kokt gulerøtter til hvit kokt fisk. makaronistuing, kålstuing eller ertestuing til kjøttkaker ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå