Gå til innhold

Utdanner meg innenfor regnskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

og tar kveldskurs som regnskapsfører. Jeg synes det er så fryktelig tungt om dagen og lurer noen ganger på om jeg har valgt helt feil??? Jeg synes det er veldig spennende med økonomi, men dette skoleåret har jeg falt av mer og mer.

Spørsmålet er om man må være mattegeni for å jobbe med regnskap? Jeg ser for meg en stilling som regnskapsmedarbeider eller lignende (grunnen til at jeg tar dette kurset er fordi det ikke var noen andre alternativer til kveldsskole - og så har jeg hørt det er et bra kurs).

Trenger litt motivasjon her!!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer ved høyskolen og har nå emne med bedriftsøkonomi og nullpunktsanalyser og diverse. Jeg synes det er veldig intressant når jeg først forstår det, men jeg vet at jeg ikke kommer til å bli no kløpper i dette før jeg evt skal jobbe med det.

Består du kurset, så søk jobber, og du blir overasket over hvor lett det egentlig er. Du er kanskje som sånn meg som lærer raskt med å jobbe med det, og ikke sitte å ta i mot lærestoff.

Skrevet

Ja, nettopp! Jeg elsker å lære nye ting, men jeg må gjøre det noen ganger for å forstå det. Og vår lærer ønsker at vi skal være selvgående og kun løse oppgaver på tavla (som går så fort at jeg ikke får helt tak i det). Jeg trengte akkurat denne kommentaren - kanskje det er håp for meg ;o)

Skrevet

Du trenger i alle fall ikke å være noe mattegeni for å være regnskapsfører. Det som hjelper masse er å ha en generell forståelse for hva som egentlig skjer, og å forstå den måten å tenke på. Det går så bra så! :)

Skrevet

SÅ lenge du ikke skal jobbe med økonomistyring, regnskap, budsjettering og lignende for en stor bedrift, så er mye av det man lærer unødvendig..Har jobber i noen år som regnskapsfører og det viktigste faget er skatte- og avgiftsrett. hvordan utforme en selvangivelse for selvstendig næringsdrivende, årsavslutnign for små AS, DA ANS ol.......Noe mer komplsiert enn det trenge rman ikke..Men man trenger teorien på papiret, litt for å skjøne "det store bilset"; men du trenger ikke kunne alt..Sats på å stå i de fag du sliter mest med :o) SØk på jobber, selv om de ønsker en autorisert...Det har iallefall vært enorm mangel på økonomer som"bare vil jobbe med" regnskap.....

Mattegeni, nei, ikke mer komplisert en prosentregning :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...