Gå til innhold

Homeopati / vaksiner

Anbefalte innlegg

Dr. Tinus Smits har studert homeopati i 30 år, med spesiell kompetanse innen vaksiner og forskning på bivirkninger/skader.

For homeopatskeptikere: Han har i tillegg formell legeutdannelse og har holdt foredrag og undervist verden rundt over i 20 år. Vel verdt å lytte til.

http://www.tinussmits.com/3734/home.aspx

http://uk.video.yahoo.com/watch/675583

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141714239-homeopati-vaksiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er virkelig mer idiot enn jeg hadde trodd. Enten er du selv et mobbeoffer, eller så har du god trening.

Forstår duikke at det er andre syn på helse og sunnhet enn dine, som faktisk virker så godt at vi gladelig går dit igjen om det trengs- noe som skjer svært sjelden :-)

Så lenge jeg ser hva det å ikke ha vaksinert har bidratt av helsegevinst, tror du jeg bryr meg om dine usaklige kverrulleringer.

Jeg kommer til å bruke dette foraet her til å vise foredrag, linker, videoer, bøker som stiller seg kritiske til vaksinene til du gjerne sprekker. Driter i å diskutere når det ikke er fnugg av vulje til vaksinekritikk.

Det er altfor viktig at vi snart skjønner at vaksiner slett ikke er så problemfrie som vi ALLE skulle håpe. :-)

Jeg krever ikke annet enn at folk leser og vurderer selv. Om de er uenige med meg "so what"?

Annonse

Du tar feil. Jeg er veldig kritisk til vaksiner, men jeg er forstår at det kan være frustrerende for deg at jeg ikke er grunnleggende negativ. Det er en vesentlig forskjell. Vitenskapen har etter KRITISK gjennomgang et fjell av dokumentasjon for påstanden om at barnevaksiner er MYE mindre farlig enn sykdommene de immuniserer mot. Dermed er vaksineanbefalingene vitenskaplig fundert, unansett hva homeopater og div. synsere måtte mene. Dersom vitenskapen skulle påvise at vaksiner er farlige, kommer jeg til å innrette meg etter det. Jeg er ikke positiv til barnevaksiner for å være positiv til dem.

Og der er den mest elementære forksjellen i våre holdninger. At du ikke liker det kan jeg forstå, dog synes jeg personangrep som "idiot" ikke er på sin plass.

Når det gjelder saklighet og å kunne ordlegge seg korrekt bør du snu speilet mot deg selv og din egen nedlatende arroganse på sidene her.

Vi er i hvertfall enige om en ting - vi vil aldri bli enige. Vi lytter til ulike kilder - og anerkjenner ikke hverandres svar.

Lykke til med deres valg. Jeg har tatt mitt. Og gleder meg over at stadig flere velger å si: nei takk.

Så får vi se hvem som burde hørt på hvem. .-)

Det er det beste ved hele vaksineprogrammet er at det er valgfritt.

Se opp for flere linker! :-)

Jepp, du kan poste så mange tøysete lenker du bare vil, og du vil fortsatt ikke kunne dokumentere dine påstander. Og jeg kommer til å fortsette å arrestere deg på det, uansett hvor "arrogant" du måtte mene det er. Jeg regner med at ostepop er med på det.

Noen tar sine beslutninger basert på det vitenskapen har dokumentert, du tror ukritisk på overnaturlige konsepter som homeopati.

Litt info i farten for uvitende bedrevitere:

Homeopati virker like bra som skolemedisin, men forskjellen er at bedringen fra homeopatien varer etter at du slutter med medisinene.

En studie der 200 pasienter med overfølsomhet, astma, eksem, elveblest, høysnue og andre allergier deltok, viste at homeopati var minst like effektivt som skolemedisinsk behandling. Studien viste at de fleste som tok skolemedisin ble verre så fort de sluttet med dem. Dette bare var tilfelle hos 1/3 av de pasientene som ble behandlet med homeopati. Kun en av de som gikk på skolemedisin opplevde en positiv effekt som varte etter at de sluttet med medisinene. Av de som tok homeopati opplevde 2/3 varig bedring. Over halvparten opplevde også en bedring av allmenntilstanden. Kun 24 prosent av pasientene som fikk skolemedisin opplevde det samme. ( P = 0.004) Pasientene som ble behandlet med homeopati opplevde også forbedringer på psykisk nivå. ( P < 0.0001). Når det gjelder livskvalitet rapporterte 54 prosent av de som ble behandlet med homeopati bedring. Bare 15 prosent av pasientene med skolemedisinsk behandling kunne rapportere om økt livskvalitet.

Launsø L, Kimby CK, Henningsen I, Fønnebø V. An exploratory retrospective study of people suffering from hypersensitivity illness who attend medical or classical homeopathic treatment. Homeopathy (2006) 95, 73-80.

Nesten 9 av 10 opplever å bli bedre med homeopati ved allergi!

En undersøkelse der 147 pasienter med luftveis allergier deltok, viste at 87,6% ble bedre av homeopati. Av disse hadde 42 allergi plager som involverte lungene. De regnes som de vanskeligste å behandle. Resultatet viste at 37 pasienter ble bedre, bare to ble dårligere og kun tre uforandret.

Colin P. Homeopathy and respiratory allergies: a series of 147 cases. Homeopathy (2006) 95, 68–72

Flere vitenskapelige bevis siden 1985:

Homeopati vs allergi: Allergi er et av de områdene der det finnes flere homeopati studier. Den skotske legen Reilley har gjort mange av dem, både på høysnue og astma. De viser at homeopati er en effektiv behandling. Hans første forsøk i 1985 er ofte omtalt fordi han prøvde å vise at homeopati var placebo ( innbildt effekt ) resultatet ble motsatt.

For å unngå at den utdypende samtalen skulle få skylden for den gode effekten, laget han også et studie basert på hudreaksjoner og klarte likevel å vise signifikant effekt av homeopati.

Anon. Reilly’s challenge (editorial). Lancet 1994; 344: 1585.

Reilly DT, Taylor MA. Potent placebo or potency? A proposed study model with initial findings using homoeopathically prepared pollens in hay fever as a model. British Homoeopathic Journal 1985; 74: 65-75.

Reilly DT, Taylor MA, Campbell J, Beattie N, McSharry C, Aitchison T, Carter R, Stevenson R. Is evidence for homoeopathy reproducible? Lancet 1994; 334: 1601-1606.

Reilly DT, Taylor MA, McSharry C, Aitchison T. Is homoeopathy a placebo response? Controlled trial of homoeopathic potency, with pollen in hay fever as a model. Lancet 1986; ii: 881-886.

Taylor MA, Reilly D, Llewellyn-Jones RH, McSharry C, Aitchison T, Lancaster T, Vickers A. Randomised controlled trial of homeopathy versus placebo in perennial allergic rhinitis with overview of four trial series British Medical Journal 2000; 321: 471-476.

Homeopati virker uten bivirkninger

Et dobbelblind forsøk på 40 pasienter med alt fra mild til alvorlig allergi, viste klar effek ( p < 0.05) og ingen negative reaksjoner, selv på kun 4 ukers behandling.

Kim LS, Riedlinger JE, Baldwin CM, Hilli L, Khalsa SV, Messer SA, Waters RF. Treatment of Seasonal Allergic Rhinitis Using Homeopathic Preparation of Common Allergens in the Southwest Region of the US: A Randomized, Controlled Clinical Trial. Ann Pharmacother. 2005 Apr;39(4):617- 24. Epub 2005 Mar 1. Related Articles, Links

Annonse

Apropos andre helsetilbydere enn leger (les: tilbydere av "nonsense"):

Den siste store undersøkelse av nordmenns bruk av alternativ behandling ble gjennomført i 2007 i regi av NIFAB. Hovedtrekkene fra undersøkelsen er:

I 2006-07 hadde 48,7 % av befolkningen i Norge brukt en eller annen form for alternativ behandling. Sett i forhold til NAFKAMs undersøkelse fra 1997, var bruken på disse 10 årene økt nesten fem ganger. Økningen var størst blant menn og i aldersgruppen 15-24 år.

2007-undersøkelsen viste at norske kvinner brukte alternativ behandling mer enn menn. Alvorlig syke brukte alternativ behandling i større grad enn de med en mindre alvorlig sykdom. De fleste som brukte alternativ behandling, hadde vært hos lege på forhånd.

I våre naboland Danmark og Sverige viser nyere undersøkelser i befolkningen at ca a 45% og 49% oppgir å ha brukt alternativ behandling innen de siste 12 måneder.

En aldri så liten pekepinn på hvor fornøyde folk er med legehjelpen de får... :-)

Det er visst ikke så rent få som velger andre utveier når antibiotika, lindrende midler, kortison og hostesaft kommer til kort...

Etter å ha blitt godt hjulpet av homeopatiske medisiner og råd - hvorfor i all verden skal vi la være å lytte ti homeopater vedr. vaksinespørsmål? Deres syn på helhetlig helse er i tråd med det vi selv erfarer. Godt nok for oss. Jeg trenger ikke bli spesialist for å ta et standpunkt utfra mine kilder.

Jeg skjønner godt at dere er frustrerte og rasler med statistikkene, dere som velger å sitte i en glassboble av trygghet. Den kan lett knuses....

OK, hvor skal vi begynne?

For det første: Når du klipper og limer, skal du oppgi en kilde.

Teksten med alle disse referansene i stammer fra Lyceumklinikken, som gjerne vil selge deg homeopatisk behandling: http://www.lyceumklinikken.no/artikler/astma-og-homeopati.html

La oss se på den første studien først:

Det påstås at 200 pasienter deltok. I studien står det at det var 88 (som er 58%) respons. Det betyr etter min regning at 172 ble spurt. Det er altså en svært liten studie. Videre er den ikke randomisert eller blindet, siden pasientene selv kunne velge sin behandlingsform. Dessuten baserer resultatet seg på ikke annet målbart enn en selvrapportert følelse av innvirkning på helsen av behandlingen.

Ikke bare er denne studien veldig liten, den er også av svært lav kvalitet. Les selv: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16569622

Det er forresten en gjenganger når studier antyder at homeopati har en effekt utover placebo: De er små, og deres metoder er mangelfulle.

Kommer tilbake med mer senere, men nå må jeg legge meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...