Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Han er 1 år og 9 månder og har den siste tiden fått noen skikkelig raseriutbudd, der han sparker, slår, biter, dunker hodet i bordet / gulvet etc og skriker og roper som bare det samt kaster ting rundt seg. Det er helt umulig og prøve å roe han ned når han er på sitt værste! Prøver så godt jeg kan for å roe han ned, men det er helt nyttesløst. Sier til han at det er greit å være sint, men det er ikke greit å kaste, slå, klype, bite osv. I går hadde han nok et slikt "anfall" og da jeg løftet ham opp (så han ikke skulle dunke hodet sitt) ble han helt rebrilsk og skal bare ned, og lugger i håret mitt, slår og strever. Han bet meg også i overarmen!! (Så jeg fikk en svær blåflekk og bitemerke). Huff, føler meg ganske så hjelpesløs og vet ikke helt hvordan jeg skal "takle" dette. Er det noen som har råd å komme med? Skal sies at han er ellers en meget god og snill gutt, som ønsker ingen vondt.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Hei! Min lille rakker på snart 2 år får også sånne anfall til tider. Så høres veldig kjent ut:-) Hvis jeg prøver å ta han på fanget for å roe ned, blir han ofte enda sintere. Så nå sier jeg bare at det er lov å være sinna og at han kan få ligge i fred til det går over. Jeg prøver å ikke sette meg selv midt i skuddlinja for slag og spark. Så sier jeg at hvis han vil ha trøst og kos, er det bare å komme når han er klar. Noen ganger har jeg truffet spikeren på hodet når jeg har spurt om han er sliten og lei og tatt han opp på fanget, for da har han roet seg. Høres ut som du gjør masse riktig synes jeg:-) Tror det bare er en av utfordringene ved å vokse og utvikle seg, og helt normalt. Men ikke lett å takle hele tiden for oss foreldre heller. En trøst må være at det går seg til etterhvert:-)
Två små trollungar Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Høres kjent ut! Min jente hadde også masse raseriutbrudd like før hun ble 2 år... Jeg prøvde bare å ignorere dem (så langt det lot seg gjøre). Hun fikk ligge på gulvet å skrike. Hvis jeg prøvde å få henne til å slutte ble det bare verre... Og så prøvde jeg å rose henne masse når hun gjorde bra ting! Når hun ble 2 år og et par måneder gikk det mye lettere å "lage avtaler" med henne.Hun forsto mer og vi kunne diskuttere litt mer. Men hun har fortsatt masse temperement og blir rasende for mange ting som jeg synes er småtteri... Men det er jo godt å se at de har egne meninger! Nå er hun drøyt 3 år. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Tusen, tusen takk for svar! Godt å høre at det er flere som har det slikt, og at det ikke bare er min som får slike utbrudd! (Misforstå meg rett) Jeg prøver også å bare la ham ligge på gulvet for å la han rase fra seg, men jeg syns det er så utrolig vanskelig å la ham bare ligge slik - føler meg helt elendig! Men ja, han blir jo bare værre av at jeg tar han opp når han er slik....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå