Gå til innhold

trenger noen gode tips til jobbsøking

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har skrevet søknaden og alt men er noe jeg må korigjert på.. jeg skal søke på barnehage.. og vil gjerne få med at eg liker både tegning, maling, dekorering og lek og moro.. men sliter med å få formulert det slik at d blir bra.. dette er det jeg har skrevet:

jeg kan beskrive meg selv som ei blid, positiv og sosial jente som liker å drive med forskjellig lek og moro. som til dømes tegning, maling, dekorering og uteaktivitetar.

men syns det høres så rart ut i hodet mitt når jeg leser det.

jeg har også lyst å få med i søknaden at barn liker meg også veldig godt for det gjør de. men hvordan skal jeg få det inni der utten at det blir for mye bla bla bla liksom.. skjønner? vil virklig ha den jobben.. og vil at det skal vere en søknad de legger merke til..

så var det en ting til.. jeg tenkte jeg skulle ta en ringerunde og spør om litt forskjellig for det er flere stillinger jeg søker på.. men det står helt stilt for hva jeg skal spør om.. kom på mange spm i går men no er det helt STOPP.. sikkert tenkt for mye på det nå;) er det noe som kanskje er lurt å spør om? eller kanskje ikkje så lurt å spør om? noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

"Jeg er en positiv og sosial jente, som liker lek og moro! Jeg er interessert i aktiviteter som tegning, maling og dekorering, men jeg er også veldig glad i uteaktiviteter. Jeg kommer godt overens med barn, og mener en jobb i barnehage vil være midt i blinken for meg. Lek er et av de viktigste midlene for læring for barn i denne aldersgruppen, og jeg synes det er kjempespennende å kunne få være med på denne utviklingen."

Eller noe i den duren....det er bare å skrive litt forskjellig, prøve seg frem ;-) Lykke til!

Skrevet

herregud.. det var jo kjempebra.. dette er du flink til.

tusen takk for svar:)

Skrevet

HEI!

Søknaden er sikkert sendt, men om du hadde sendt inn søknad tl min bhg hadde du fanget meg om du, hadde skrevet noe om hvorfor du tror du får god kontakt med barn, er det spes ting du gjør ute, har erfaring emd fra tidligere som kan utdypes, ol.

De flesete som sender inn søknader er nemlig, flinke, positive og sosiale! Og er fonøyd med kontakten de får med barna!

En annen ting er så si noe om hvordan du samarbeider med andre voksne - det er goså viktig i en bhg!

Går du til et barn som gråter? hvorfor/ rfor ikke? Alle gjør nemlig ikke det....el setter du deg ned og prater og filosoferer med en 4 åring?

vet jeg trekker litt mot intervju! men syntes jo syntes søknaden er en forsmak på selve intervjuet for de som kommer så langt.

Og på assistent still er det gjerne MANGE søkere så det er lurt å "ha noe ekstra". Folk som da kan begrunne/forklare alle disse fine ordende setter jeg pris på! De er gjerne VELDIG ENGASJERTE og gode kollegaer!!

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...