Gå til innhold

Mannen har hatt feber i helgen - hvordan påvirker det svømmerne?

Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Jeg skriver inn her jeg, for det er her det er mest trafikk og lettest å få respons:-). Jeg mener å huske å ha lest, at når mannen har feber er sædcellene sterkt redusert eller "ødelagt" for 2-3 måneder fremover. Noen som vet om dette stemmer?

Da er det bare å vente da, i såfall. I hvertfall ikke tro på noe mirakel i dette tidsrommet.

Fortsetter under...

min mann hadde feber opptil flere ganger 2 mnd ca før vårt siste forsøk nå og frisk som en fisk de 2andre forsøkene....

men det var nå sist vi ble gravid....så kommer kanskje an på sykdomslengde og hvor- høy feberen er kanskje?

vet ikke helt men det trenger som sagt ikke ødelegge noe som helst:)

Feber er ikke bra for svømmerne - det er derfor de fleste IVF-klinikker ber om at pasienter gir beskjed dersom mannen har hatt høy feber i løpet av de tre siste månedene før et forsøk.

..men det er ikke skrevet i stein det her, det kommer jo an på hvor høy feberen var, hva slags almenntilstand man var i, hva slags sædkvalitet man hadde i utgangspunktet etc etc etc

Det tar 72 dager fra en sædcelle starter utviklingen sin til den er ferdig til "avlevering". Det er de nydannede cellene som skades av høy feber. Dermed får du en "dropp" etter ca 72 dager. Før og etter er allt som det var i utgangspunktet etter det jeg vet i hvert fall:-)

Men om han har hatt litt feber i et par dager trenger du nok ikke å bekymre deg i det hele tatt. Normalt sett er jo produksjonen veldig overdimensjonert i forhold til hva som er minstekrav for å bli gravid. I tillegg lever sædcellene gjerne minst 5 døgn i deg før de går til grunne.

Alså, hvis ikke han har ligget langflat med høy feber over mange dager og ellers har norrmal sædproduksjon og kvalitet er det egentlig ikke noe å bekymre seg for:-)

Stå på og lykke til:-) Fin tid nå med våren og lyset ;-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...