Gjest Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Føler det som helt forjævlig nå :-( fikk bekreftet ny syklus på 32 dager i dag... Så da er mitt store spm da, sånn ca hvor mange dager etter første dag i TR er EL? For da har vi jo bommet på EL den tiden vi har vært prøvere nå :-/
magica fra tryll Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Om alt er som det skal kommer EL 14 dager FØR mens. I ditt tilfelle på dag 18. Så om syklusen varierer skal det alltid være 14 dager fra EL til mens....
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Hvis du tar 20 dager fra ikm, så begynner dere med sexen. Da er du, ganske enkelt, på syklusdag 12. El kommer alltid ca to uker før mensen, så ifølge "standarden" da, så vil el være på ca dag 18 Tok 20 dager i beregningen siden lutealfasen (tiden mellom el og ikm) kan variere fra kvinne til kvinne. Alt fra 10-18 dager er innenfor normalen. Så 20 dager før, så har en et par dager i tilfelle en har lang lutealfase (18 dager). ...skjønte du noe av dette, mon tro? Hehehe.. Gå utifra syklusdag 12, og test eller temp (hvis du ikke har tydelige eggløsningssymptomer), og ha sex daglig/annenhver dag frem til positiv el-test/tempstigning eller du "kjenner" du har hatt el. Kunne sikkert forklart det sååå mye kortere..og bedre. Men, neida. Hehe. Er litt vims
*mamle <3 2011* Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Jeg har 30 dagers sykluser.har sikkert ikke kommet helt inn i rytmen etter å ha sluttet på piller,men har el mellom dag 12 - 16.den første gangen så hadde jeg ikke peiling selv så kjøpte en el test.den slo ut på dag 15.jeg har etter den testen fått så magesmerter en gang i mnd ca dag 12-16.å el slim.så selv om jeg gjerne ville sluppet smertene så vet jeg hvertfall hvorfor:) lykke til!
Gjest Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Takk for svar alle 3 :-) for å finne rette "tidsrom", så får jeg vel kjøpe meg EL-tester da.. hadde vært lettere om syklusen bare kunne holde seg til normalen.. Men, vi får vel bare innstille oss etter hva kroppen "føler for"..
Lille diamant Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Hei lilleDina Kjenner igjen frustrasjonen din angående lang syklus..hadde selv 33-35 dagers syklus det første halve året etter jeg sluttet med p-pillene. Gi da til akupunktur,og har stor tro på at det er grunnen til at jeg nå har hatt stabile 29-dagers syklus i 5 mnd. Ble jo gravid første mnd med akupunktur og da, så mistet jeg dessverre. Men etterpå ble syklusen kortere ihvertfall Så anbefaler deg å prøve det for å stabilisere kroppen om du er litt utålmodig for det er vil vel alle... EL-tester er positivt, da kan du finne EL selv om kroppen tøyser litt. Jeg bruker det hver mnd og er veldig fornøyd ihvertfall
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Lilledina:) du kan jo bare holde på hele mnd;) hehe!
Gjest Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Hahaha :-P sant, tror kanskje det vil bli for mye av det gode for samboeren da ;-) men ingen dum idè det nei ;-) hoho
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Tror du det?? Har aldri hørt noe mannfolk klage på det! Hehe..
Julie_82 Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Jeg synes temping er bedre for uregelmessige sykluser enn el-tester. Da må man jo drive å teste hver dag hele syklusen omtrent, og bruke en formue. Temping er gratis og enkelt, og gir i tillegg en indikasjon på om man er gravid eller ikke, muligens før en test viser positivt resultat. Men 32-33 dager i syklus er ikke noe unormalt da, jeg har 31-32 dager, og klager ikke over det:)
Gjest Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Hehe.. vel, han klagde godt da jeg gikk gravid (hadde nok så stort sex behov).. Så tanken på å sette han i det sammen nå, nei, han skal få slippe den da :-) hehe..
Gjest Skrevet 13. april 2010 #12 Skrevet 13. april 2010 men når starter du å tempe da? og gjør du det på morgenen? samtidig: hvordan vet du da om du har EL, dånn ca hvor mange grader stigeer tempen?
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 Hehehe, okey. Men da kom kjære tante rød her. Og det gjør meg ingenting. Min første pp, og det er helt nydelig ute, og savner utepilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå