Gå til innhold

Jeg er 19 år og gravid ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro hjem til mamma og pappa og spurte om hva de ville sagt om jeg ble gravid nå?

Så hører jeg pappa: Ja, bare PRØV dæ

Jeg ble så redd att jeg ikke turte fortelle det =( huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sa min far også, men da jeg fortalte at jeg var gravid så ble han kjempe glad og han gleder seg stoooort til å skulle bli morfar :)

Skrevet

Min far snakket ikke til meg på flere uker. var 18 da jeg ble gravid, bodde i en annen by. Sendte melding til min mor om at jeg var gravid. Min far ville til og med nekte meg å komme hjem på ferie, heldigvis satte min mor ned foten og satte hele mannen på plass.

Han oppførte seg rart mot meg i begynnelsen, kunne se lett at han verget seg for å snakke med meg. Han har sagt i ettertid at han ble ekstremt flau over at jeg var gravid, han tenkte kun på seg selv og hva andre kom til å tenke om han når de fant ut noe så forferdelig.

Nå skjemmes han over tankegangen sin han hadde den gangen.

Skrevet

Først og fremst, gratulerer så mye:)

Det er TYPISK fedres reaksjon tror jeg, du er jo lille jenta hans:) Jeg var 24, og pappa sa "jammen, du som er så liten!" da jeg sa at vi skulle ha barn! He he..

Fortell det, og når sjokket har lagt seg, så kommer de sikkert til å glede seg til å bli besteforledre. Også kommer de til å bli helt tussete etter ungen når den kommer, selv om de evt ikke skulle takle det så bra nå.

Hvis du overhodet ikke klarer å trykke fram ordene, så gi dem en åpenlys gave (type: kopp med "verdens beste bestefar" el.l), løp ut av rommet, la dem reagere på egenhånd, før du kommer tilbake:)

Skrevet

Hva skal han gjøre da liksom? :-D

Jeg var også da jeg var 19.Fin alder det vel ? ;-) Kanskje ikke for alle men hehe

Går greit dette.Han venner seg nok til tanken :) Må jo det ;-)

Si det til mora di,så får hun si det.Så kan du dra dit etter han har roa seg :-)

Lykke til!

Skrevet

Du er voksen så slutt å spørre slike spørsmål der du kan få ett svar du ikke ønsker.

Fortell det du vil fortelle og ta reaksjonen som kommer. Uansett er det du som må ta jobben.

Skrevet

Jeg var 16 da jeg ble gravid med nr 1, lot mamma fortelle det til pappa da jeg var på besøk hos henne (foreldrene mine bodde på den tid ca 200 mil unna hverandre). Han sa ingenting spesielt da jeg kom hjem fra ferien, tok det relativt greit.

Du er 19 år og myndig, hva dine foreldre sier og mener om din graviditet spiller forsåvidt ingen rolle dersom du selv vet hva du vil og skal gjøre. Faren din kommer nok til å ta det ganske pent når du forteller det, tror jeg ;-)

Lykke til!

Skrevet

For å berolige de litt bør du ha en form for plan klar når du forteller dem det. De blir nok overraska uansett, men det kommer de over. Det viktige er at du gjør det klart at du vil beholde, hvordan du vil forsørge dere, hvordan det blir i forhold til faren osv...KOrt sagt; at du viser at du har tenkt gjennom hva som skal skje etter graviditeten, slik at de skjønner at du har kontroll på dette.:)

Og lykke til:)

Skrevet

slapp av, han er mann - og du er lillejenta hans! Han vil jo ikke tenke på at du har sex - og når du er gravid så er jo det et ordentlig bevis!

Jeg turte selv ikke å si noe til pappa - det måtte mamma gjøre hehe - og jeg var 26!! :)

dette går helt sikkert fint!

Og gratulerer så mye :) her jobbes det med nr 2 i en alder av 31 :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det går så fint så!

Jeg ble selv gravid da jeg var 19. Mamma var ganske sur og sånt, og ville absolutt ikke at jeg skulle beholde. Da jeg ringte og sa at jeg ikke ville ta abort, sa hun "NEEEEEIIIIII", hehe.

Nå er gutten 6 mnd gammel, og hun sier selv at å bli bestemor er det beste som kunne skjedd henne :-)

Hvordan er situasjonen rundt graviditeten? Er du sammen med barnefar? Send meg gjerne en pm!

Skrevet

Jeg ble selv gravid som 18 åring. Satt meg ned ved kjøkkenbordet mens mamma holdt på å bake rundstykker, fortalte henne at jeg var gravid, og begynte å stortute, sa at mamma måtte fortelle meg hva jeg skulle gjøre, abort eller ikke (var i en litt uheldig situasjon da det overhodet ikke var planlagt, og jeg visste fra dag 1 at jeg kom til å være alene om det). Hun sa da at det måtte jeg bestemme helt selv, hun kunne ikke gjøre det.

Sa da at hun ikke måtte si noe til stefaren min. Noen uker senere da jeg hadde bestemt meg for å beholde ba jeg vel henne om å fortelle han det, om jeg ikke gjorde det selv, husker ikke.

Men om du er i lykkelige omstendigheter, ser jeg ikke noen grunn til at du skal kvie deg å fortelle det, han får jo vite det før eller siden, og det beste er vel at han får vite det av deg.

Skrevet

Hei. Var selv 19 da jeg ble gravid, baby kom til verden 8 dager før min 20 årsdag.. Er 21 idag og har en jente på 15 mnd :) Går så bra så!! Du e jo over 18 og bestemmer selv over deg og ditt liv. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...